Designstudion uppdaterad
Moderator: Redaktion
- TiborBlomhall
- Referralkod: ts.la/tibor72449
Re: Designstudion uppdaterad
Ju fler som berättar sånt här till Tesla desto snabbare kan de återgå till den ärliga linje vi älskar dem för.
Jag fick en utvärdering från Tesla där jag skulle ange hur nöjd jag var. Dom fick såklart bra poäng, men som kommentar klagade jag på att dom kunde vara lättare att kommunicera med. Det är ofta svårt att få bra svar tycker jag, och när jag skulle köpa så var säljarna ganska ointresserade. Synd jag inte tänkte på att klaga på detta.
+1TiborBlomhall skrev:De har just lyckats med att digitalisera Ärlige Harry.
Hittills kunde man stolt säga att man slipper luras av bilförsäljare utan såg exakt vad man ska betala utan tjafs. Å så gör de så här![]()
![]()
http://--- | Levererans mottagen 2015-06-29
Det känns lite förvirrande att man ska behöva ta fram miniräknaren för att veta vad priset blir, men leasingkostnaden tar jag direkt på Danske banks hemsidor, glöm inte att ställa om räntan till 2,75% i tabellen:
http://www.danskebank.se/sv-se/foretag/ ... #tabanchor
http://www.danskebank.se/sv-se/foretag/ ... #tabanchor
Stämmer kontant sidan då? Eller tillkommer det massa skit där också
Nä, sånt här får ni sluta med direkt Tesla. Jag vill se vad allt kostar direkt!
Låt oss säga att jag länkar Teslas sida till chefen och säger titta här vad billigt vi kommer undan. Och sedan när vi ska köpa så kostar det 100-200kkr till, tror ni det blir någon bil då?!?
Jag har prövat med andra saker där vi först har haft ett pris som sedan visat sig vara ett annat. Det har blivit noll försäljning av det i slutändan.

Nä, sånt här får ni sluta med direkt Tesla. Jag vill se vad allt kostar direkt!
Låt oss säga att jag länkar Teslas sida till chefen och säger titta här vad billigt vi kommer undan. Och sedan när vi ska köpa så kostar det 100-200kkr till, tror ni det blir någon bil då?!?
Jag har prövat med andra saker där vi först har haft ett pris som sedan visat sig vara ett annat. Det har blivit noll försäljning av det i slutändan.
Nu har jag skickat, till eusales@teslamotors.com. Förhoppningsvis är det i alla fall någon som reagerar på detta.
bylund skickade ett mail till Tesla och skrev:Hej,
Numera när man går in i designstudion är det tydligaste priset som presenteras inte det egentliga priset, utan någon slags "du sparar pengar jämfört en annan produkt"-variant, som inte ser särskilt seriöst ut. Jag tror att ni riskerar att förlora kunder på att det första pris man ser inte är helt ärligt.
Se gärna vad andra ägare och entusiaster tycker om detta grepp:
http://teslaclubsweden.se/forum/viewtop ... =20#p23134
Ha gärna med en länk som jämför ägande- och driftkostnaden jämfört med andra fordon, men att göra som ni gör nu är ju pinsamt, tycker jag både som bilägare och aktieägare.
När vi ändå håller på kan vi ta förmånsvärdet också. Ingen Model S har 1758 SEK i förmånsvärde. Möjligen kan det ha den skatteeffekten, men det är ju en annan sak, och då borde ni skriva det.
Jag tror verkligen inte Tesla Motors har något att vinna på att försöka framstå som billigare än man är vid en första anblick för att man sedan ska bli besviken och se företaget som oseriöst och försöker luras. Jag har svårt att tro att t ex Konsumentverket skulle hålla med om att detta är ett rimligt sätt att ange priser.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Bra bylund!bylund skrev:Nu har jag skickat, till eusales@teslamotors.com. Förhoppningsvis är det i alla fall någon som reagerar på detta.
bylund skickade ett mail till Tesla och skrev:Hej,
Numera när man går in i designstudion är det tydligaste priset som presenteras inte det egentliga priset, utan någon slags "du sparar pengar jämfört en annan produkt"-variant, som inte ser särskilt seriöst ut. Jag tror att ni riskerar att förlora kunder på att det första pris man ser inte är helt ärligt.
Se gärna vad andra ägare och entusiaster tycker om detta grepp:
http://teslaclubsweden.se/forum/viewtop ... =20#p23134
Ha gärna med en länk som jämför ägande- och driftkostnaden jämfört med andra fordon, men att göra som ni gör nu är ju pinsamt, tycker jag både som bilägare och aktieägare.
När vi ändå håller på kan vi ta förmånsvärdet också. Ingen Model S har 1758 SEK i förmånsvärde. Möjligen kan det ha den skatteeffekten, men det är ju en annan sak, och då borde ni skriva det.
Jag tror verkligen inte Tesla Motors har något att vinna på att försöka framstå som billigare än man är vid en första anblick för att man sedan ska bli besviken och se företaget som oseriöst och försöker luras. Jag har svårt att tro att t ex Konsumentverket skulle hålla med om att detta är ett rimligt sätt att ange priser.
Håller med Bylund helt och hållet!
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Model 3 LR AWD Vit
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Berätta gärna det för Tesla också 

Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
- TiborBlomhall
Det är bara och copypasta bylunds excellenta mejl-mall och skicka själv till mejladressen han angav!
Ju fler mejl de får om ämnet desto bättre.
Fast bäst är nog att skriva en egen text. Men kopiera hellre och skicka än att inte göra något alls. Ändra gärna också ägare om det inte stämmer på er. Tänk också på att länken inte stämmer om ni bara kopierar den rakt av (forumet ändrade den då den innehåller en referens till forumet).TiborBlomhall skrev:Det är bara och copypasta bylunds excellenta mejl-mall och skicka själv till mejladressen han angav!
Fixat!TiborBlomhall skrev:Det är bara och copypasta bylunds excellenta mejl-mall och skicka själv till mejladressen han angav!
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR AWD Vit
Visst är det bäst att skriva nåt eget, men om man inte orkar formulera sig så klipp och sno vad ni vill.
Så här skrev jag:
Så här skrev jag:
Hej,
xx heter jag och jag väntar på en Model S som skall levereras i Juni.
Jag ser till min förfäran att priset i design studio är ändrat till något fiktivt som inkluderar skatte- och bränslebesparing. Vänligen återgå till att visa det riktiga priset, det som man betalar till Tesla när man köper bilen. Priset som visas nu är inte seriöst och gör att jag skäms för detta när jag visar nån kollega till inköpssidan. Besparings kalkylatorn är ok. Hänvisa till den istället.
Dessutom står det "FÖRMÅNSVÄRDE FRÅN 1758:-" Det tror jag inte är sant. Det är nog skatt på förmånsvärdet ni menar. Det är heller inte bra och medför att man inte kan lite på siffrorna.
Hoppas ni fixar till detta snabbt. Jag har fram till detta ansett att Teslas försäljningsmodell gett ett seriöst intryck. Det är möjligt att det funkar i vissa länder, men i Sverige kan sånt här ge väldigt negativa reaktioner.
Med vänlig hälsning
xx
Model S LR -19
Model S 85D - 15 såld
Nu har jag också skickat till dem.
Utgick ifrån samma modell men la till en hel del personligt och skrev om resten.
Så INNERLIGT korkat och ogenomtänkt agerat av Tesla Motors.
Tänk om Thai Air eller något annat hyfsat välrenommerat flygbolag skulle börja sälja 1:a-klass biljetter där man presenterar ett pris där man gjort avdrag på hur mycket resenären sparar om denne utnyttjar möjligheten till förfriskningar som ingår i 1:a-klass men kostar extra i turist-klass?
Skulle kännas varken premium eller seriöst.
Utgick ifrån samma modell men la till en hel del personligt och skrev om resten.
Tänk om Thai Air eller något annat hyfsat välrenommerat flygbolag skulle börja sälja 1:a-klass biljetter där man presenterar ett pris där man gjort avdrag på hur mycket resenären sparar om denne utnyttjar möjligheten till förfriskningar som ingår i 1:a-klass men kostar extra i turist-klass?
+1bladh skrev:Nu har jag också skickat till dem.
Jag tror jag kommer att göra samma sak. Reagerade på det också och det tog en stund innan jag upptäckte det riktiga priset. Dumt!
Stolt ägare av en Model S Multicoat White från 2020.
Ja gör gärna det drzaphod.
Och hälsa gärna från oss på forumet imorgon när du är "på plats".
För det är väl imorgon du hämtar?
Var inne i Täby C igår och framförde synpunkterna till 3 säljare där. Dom verkade inte heller gilla upplägget och tyckte det var super att vi reagerar också så dom får lite draghjälp.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Det stämmer, 10.00 bär det iväg med en Tesla.bladh skrev:Ja gör gärna det drzaphod.
Jag hälsar från alla och lämnar fram våra kommentarer.
Stolt ägare av en Model S Multicoat White från 2020.
- TiborBlomhall
...
VÄNTA NU!
Vi har varit så upptagna med konstiga prisinfot på Tesla Motors sajt så vi har missat det viktigaste: de har höjt priserna igen!
När 70D släpptes den 8 April kostade den 779,000 kronor:

Nu kostar den 827,000 kronor!!!
Priset har alltså höjts med 6%
Dessutom tillkommer 3,950 kronor i destinationsavgift. Du måste alltså betala totalt 830,950 kronor för att få bilen - en siffra som inte står någonstans på sidan
Usch! Känner att det är snart dags för min första arga artikel om Tesla Motors
VÄNTA NU!
Vi har varit så upptagna med konstiga prisinfot på Tesla Motors sajt så vi har missat det viktigaste: de har höjt priserna igen!

När 70D släpptes den 8 April kostade den 779,000 kronor:

Nu kostar den 827,000 kronor!!!
Priset har alltså höjts med 6%
Dessutom tillkommer 3,950 kronor i destinationsavgift. Du måste alltså betala totalt 830,950 kronor för att få bilen - en siffra som inte står någonstans på sidan

Usch! Känner att det är snart dags för min första arga artikel om Tesla Motors

Det var väl prishöjningen 2 maj som gjorde detta. Diskuterad här:
http://teslaclubsweden.se/forum/viewtop ... 4&start=20
http://teslaclubsweden.se/forum/viewtop ... 4&start=20
Model S LR -19
Model S 85D - 15 såld
Prishöjningen var ju för en månad sen ? 2 maj, inget mer efter det som jag kan se.
Beställd MYP
Tesla Model 3 SR RWD HW3
Zero FXS, Elmotorcykel 7,2kWh
City slicker Elmoped, 1,8kWh
Tesla Model 3 LR AWD FSD HW2,5 såld
Super soco TS 1200R, Elmoped 3,2kWh
Tesla Model S85,3~fasladdning såld
BMW i3 REX, 1~fasladdning såld
Think såld
Tesla Model 3 SR RWD HW3
Zero FXS, Elmotorcykel 7,2kWh
City slicker Elmoped, 1,8kWh
Tesla Model 3 LR AWD FSD HW2,5 såld
Super soco TS 1200R, Elmoped 3,2kWh
Tesla Model S85,3~fasladdning såld
BMW i3 REX, 1~fasladdning såld
Think såld
Höjningen av 70D gjordes samtidigt som den höjning som var för någon månad sedan.
Jag gjorde min beställning på 70D i slutet av april till 779000 + 3950 i avgift. Denna avgift har alltid funnit där. Häjningen till 827000 är alltså ca 1 mån gammal.
mvh Mats
Jag gjorde min beställning på 70D i slutet av april till 779000 + 3950 i avgift. Denna avgift har alltid funnit där. Häjningen till 827000 är alltså ca 1 mån gammal.
mvh Mats
- TiborBlomhall
Jaja, de höjer priserna så ofta så man hänger inte med på alla
Jag somnar om.
Men att de inte längre skriver ut totalpriset man måste betala är i alla fall så. Du betalar varken 727,000 eller 827,000 för 70D utan 830,950 kronor och den summan står ingenstans på sidan längre!

Men att de inte längre skriver ut totalpriset man måste betala är i alla fall så. Du betalar varken 727,000 eller 827,000 för 70D utan 830,950 kronor och den summan står ingenstans på sidan längre!