Har 2018.6.1 sedan någon vecka tillbaka men har nu fått en notis om att det finns en ny uppdatering. Hittar inte info online på att någon har fått högre, så jag undrar vad det kan vara?
Röd Model 3 AWD LR. TSLA investerare. Egen vindkraft via Solivind El Ekonomiska Förening & solpaneler. Tidigare en S75D. Bygger framtidens matproduktion hos Johannas.
Defrosting måste ju vara rutan. Borde stått i release notes om det var nytt?
Är det inte så att det är snarare uppdateringen av appen som implementerar dessa små inställningar? Förutsätter så klart att stödet finns i bilens mjukvara.
För min del blir det onödigt med sätesvärmare då det redan är behagligt i kupén och dessutom drar det mer el när man inte är kopplad till elen.
Defrost är ju också onödigt när det är ingen is eller snö på rutan
Har 2018.6.1 sedan någon vecka tillbaka men har nu fått en notis om att det finns en ny uppdatering. Hittar inte info online på att någon har fått högre, så jag undrar vad det kan vara?
Det kan ju vara olika versioner även på tex 2018.6.1 xxxxxxx,
jag har idag tex fått 2018.6.1 641efac (för övrigt den första för mig sedan December),
vilken version enligt dom sista tecknen hade du förut?
Jag fick också precis 2018.6.1 641efac, och jag hade en annan 2018.6.1 innan dess, minns tyvärr inte vilken commit-hash det var. Gissar att det är en liten fix av något ”oops”-fel dom ville fixa till snabbt.
Röd Model S 60 75 facelift - 19" fälgar, AP2, soltak, skinnsäten och köldpaket.
Jag fick också precis 2018.6.1 641efac, och jag hade en annan 2018.6.1 innan dess, minns tyvärr inte vilken commit-hash det var. Gissar att det är en liten fix av något ”oops”-fel dom ville fixa till snabbt.
Det fanns en version 2018.6 ett jättelitet tag
Tesla S75D (85kWh) 0-100 på dryga 4s - 2018.42.3 + Nya navigatorn http://---
Enfas räcker inte långt vid förvärmning. Full värmning tar ca 6kw effekt, dvs mer än dubbel effekt mot vad uttaget levererar. Så är det kallt ute får ni inte mer förvärmning än så.
Tesla Model Y LR+
Tesla Model 3 SR+
Tesla Model X Plaid Tesla Model 3 LR AWD Tesla Model X P100DL Tesla Model X 90D
Vaddå, är det olika mellan bilarna? Min bil värmer full styrka oavsett laddstyrka. Står den inkopplad på enfas 10A (vilket den nästan alltid gör) tappar jag laddnivå, eftersom förvärmning drar mer än laddningen levererar. Eller missförstår jag er nu?
Vaddå, är det olika mellan bilarna? Min bil värmer full styrka oavsett laddstyrka. Står den inkopplad på enfas 10A (vilket den nästan alltid gör) tappar jag laddnivå, eftersom förvärmning drar mer än laddningen levererar. Eller missförstår jag er nu?
Nej, det var jag som funderade på om bilen värmde på mindre effekt om man samtidigt laddar med mindre effekt (eller inte laddar alls). Antar att bilens laddare av batteriet inte klarar av att värma upp batteriet tillräckligt när det är riktigt kallt. Dock är frågan om det fungerar bättre vid SuC då man även laddar på bra i batteriet.
Jag kan intyga att det är samma effekt oavsett om den är inkopplad eller inte och då spelar det inte heller nån roll hur många kW som kommer ur väggen
Totalt när den toppar (-15 ute hela natten) så drar coupe och batteri värme 8kWh nu har inte jag de senare uppdateringar som kör stolvärme bakrutan ratten osv men tror inte dessa drar så mycket extra
Vad som är vad av de 8kW är svårt att säga.
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Enfas räcker inte långt vid förvärmning. Full värmning tar ca 6kw effekt, dvs mer än dubbel effekt mot vad uttaget levererar. Så är det kallt ute får ni inte mer förvärmning än så.
11 kW faktiskt... Om både batterivärmare och kupévärmare jobbar fullt.
Jag kan intyga att det är samma effekt oavsett om den är inkopplad eller inte och då spelar det inte heller nån roll hur många kW som kommer ur väggen
Totalt när den toppar (-15 ute hela natten) så drar coupe och batteri värme 8kWh nu har inte jag de senare uppdateringar som kör stolvärme bakrutan ratten osv men tror inte dessa drar så mycket extra
Vad som är vad av de 8kW är svårt att säga.
11 kW är max... Oklart varför inte 12 kW är max dock då både kupévärmare och batterivärmare är på 6 kW vardera.
Software version 2018.7 a3159ea was just detected on a Tesla Model S 90D with Autopilot 2 hardware. The highest previous version was 2018.6.1 641efac. You were alerted per your settings on TeslaFi.com.
Software version 2018.7 a3159ea was just detected on a Tesla Model S 90D with Autopilot 2 hardware. The highest previous version was 2018.6.1 641efac. You were alerted per your settings on TeslaFi.com.
Förmodligen beta-version (udda veckor) då enbart de med 2018.5 har uppdaterats till 2018.7 (fanns totalt 5st användare med 2018.5 om jag kommer ihåg rätt).
Senast redigerad av erkap, redigerad totalt 1 gånger.
förvärmning på ratt mm fungerar men får inte upp det nya menyvalet i telefonen
Var också konfunderad, men om du uppdaterat appen på telefonen och slår igång förvärmning via appen när bilen är tillräckligt kall, dyker de nya ikonerna upp. Inte gömda i någon ny meny.
2021 3LR | Red Multi-Coat | Ultra White | XPEL Stealth | FSD 2017 X90D | Midnight Silver | Ultra White | XPEL Stealth | FSD