Tackar, då fungerade det mycket bättre.blincoln skrev:På skärmdumpen ser det ut som att du har 0% charger arrival charge och 0% goal arrival charge inställt. Ändra till 1% eller mer.

Moderator: Redaktion
Tackar, då fungerade det mycket bättre.blincoln skrev:På skärmdumpen ser det ut som att du har 0% charger arrival charge och 0% goal arrival charge inställt. Ändra till 1% eller mer.
1% låter lite som Agent 007 och man leker med döden (lite lite marginal)Remuz skrev:1% brukar vara perfekt att komma fram med om man inte måste vänta i bilen på laddning. Om du ska vänta i bilen är 5-10% optimalt tycker jag
Egentligen inte man håller koll de sista milen och anpassar hastighetenKulingen skrev:1% låter lite som Agent 007 och man leker med döden (lite lite marginal)Remuz skrev:1% brukar vara perfekt att komma fram med om man inte måste vänta i bilen på laddning. Om du ska vänta i bilen är 5-10% optimalt tycker jag
Min bil laddar i 116-117kw redan från 1%e5m1r skrev:Egentligen inte man håller koll de sista milen och anpassar hastighetenKulingen skrev:1% låter lite som Agent 007 och man leker med döden (lite lite marginal)Remuz skrev:1% brukar vara perfekt att komma fram med om man inte måste vänta i bilen på laddning. Om du ska vänta i bilen är 5-10% optimalt tycker jag
Som nämnts innan så är det inget för de nya bilar som laddar sakta under 10%
Det gör min med så jag försöker komma så tom som möjligt till SuCKulingen skrev:Min bil laddar i 116-117kw redan från 1%e5m1r skrev:Egentligen inte man håller koll de sista milen och anpassar hastighetenKulingen skrev:1% låter lite som Agent 007 och man leker med döden (lite lite marginal)Remuz skrev:1% brukar vara perfekt att komma fram med om man inte måste vänta i bilen på laddning. Om du ska vänta i bilen är 5-10% optimalt tycker jag
Som nämnts innan så är det inget för de nya bilar som laddar sakta under 10%
Verkar stämma bra med mätningarna och modellen i ABRP: https://teslamotorsclub.com/tmc/posts/2477995/ (mätningarna stämmer väl automatiskt eftersom du bidrarRemuz skrev:Upplever att min 90D laddar ~55kW till 5-6% sedan öser den på som bara den och ramlar upp i 112kW (vilket verkar vara mitt max). Där håller den sig till nästan 60%. Vid 80% brukar jag sällan orka ladda mer, då ligger den runt eller strax under 50kW
Jag får tacka för hjälpen med inställningarna i ABRP igår.blincoln skrev:Ja, Kulingens BTX8-batteri beter sig ungefär som de gamla BT85-batterierna från S85, d.v.s laddar max direkt. Alla andra nyare bilar med 75, 90 och 100-batterier har en försiktig upprampning under de första 10%.
Förresten, Kulingen, dina laddningar ligger till stor del bakom modellen i https://teslamotorsclub.com/tmc/posts/2542587/ - tack!
Mitt fel (och Googles, såklartPlutric skrev:Någon som kan ge mig råd?
Jag har blivit av med ruttmarkeringen på ABRPkartan i bilen allt annat fungerar. Aldrig haft problem tidigare. Någon som vet hur man får tillbaka den till normalt bruk/funktion?
Ok, super, får testa så fort jag kan! Tack för snabb respons!blincoln skrev:Mitt fel (och Googles, såklartPlutric skrev:Någon som kan ge mig råd?
Jag har blivit av med ruttmarkeringen på ABRPkartan i bilen allt annat fungerar. Aldrig haft problem tidigare. Någon som vet hur man får tillbaka den till normalt bruk/funktion?). Jag testade en ny version av Google Maps idag för att se om Google hade fixat buggen som du beskriver ovan. Det hade de inte, men jag glömde visst att ändra tillbaka. Borde funka nu igen!
Ok, det var kanske inte mitt fel ändå. Google rapporterar att de har pensionerat den Tesla-fungerande versionen av Google maps. Och har markerat issuen https://issuetracker.google.com/issues/64860278 med "wont fix". Suck.vigge50 skrev:Jag vet inte om det stämmer men när jag läste på TMC så såg jag att tydligen funkar Waze och Plugcharge inte längre då Google Maps inte funkar med 2018.6, stämmer detta och drabbade detta ABRP?
https://teslamotorsclub.com/tmc/posts/2569027/
Skulle en uppdatering av webbläsaren som kan komma vilket år som helst kunna lösa det eller är det helt kört om Google inte gör något?blincoln skrev:Ok, det var kanske inte mitt fel ändå. Google rapporterar att de har pensionerat den Tesla-fungerande versionen av Google maps. Och har markerat issuen https://issuetracker.google.com/issues/64860278 med "wont fix". Suck.vigge50 skrev:Jag vet inte om det stämmer men när jag läste på TMC så såg jag att tydligen funkar Waze och Plugcharge inte längre då Google Maps inte funkar med 2018.6, stämmer detta och drabbade detta ABRP?
https://teslamotorsclub.com/tmc/posts/2569027/
'NoneType' object has no attribute 'has_key' Traceback (most recent call last): File "/home/ubuntu/electrictripplanner-web/remote_planner.cgi", line 74, in <module> typ_consumption, long_break, find_alts, exclude, extra_chargers, adjust_speed=adjust_speed, allow_ferry=allow_ferry) File "/home/lincoln/electrictripplanner-web/planner4.py", line 1172, in plan bestplans = self.find_alt_plans(bestplan, besthyps, initial_soc, final_soc, charger_soc, max_soc, max_sc_soc, extra_charge_dur, speed_mult, max_speed, ref_cons, long_break_wps) File "/home/lincoln/electrictripplanner-web/planner4.py", line 1240, in find_alt_plans full_coords = self.get_full_route_coords(plans[idx][0]) File "/home/lincoln/electrictripplanner-web/planner4.py", line 448, in get_full_route_coords d = self.distancedb.get_directions(hyp[idx].wp, hyp[idx+1].wp) File "/home/lincoln/electrictripplanner-web/distance.py", line 297, in get_directions if route.has_key("routes") and len(route["routes"]) > 0 and get_from_db: AttributeError: 'NoneType' object has no attribute 'has_key'
Vi är några utvecklare med samma problem och det verkar gå att jobba runt. Fixar det nästa vecka, hoppas jagvigge50 skrev:Skulle en uppdatering av webbläsaren som kan komma vilket år som helst kunna lösa det eller är det helt kört om Google inte gör något?blincoln skrev:Ok, det var kanske inte mitt fel ändå. Google rapporterar att de har pensionerat den Tesla-fungerande versionen av Google maps. Och har markerat issuen https://issuetracker.google.com/issues/64860278 med "wont fix". Suck.vigge50 skrev:Jag vet inte om det stämmer men när jag läste på TMC så såg jag att tydligen funkar Waze och Plugcharge inte längre då Google Maps inte funkar med 2018.6, stämmer detta och drabbade detta ABRP?
https://teslamotorsclub.com/tmc/posts/2569027/
Däremot går det utmärkt att planera en resa till SuC i Ljubljana och sedan en ny resa från Ljubljana ned till Split, men inte hela vägen då från Växjö.frippe skrev:Jag skulle testplanera resa ned till Kroatien. Kan planera en resa till Pula, men inte längre söderut, t.ex. till Split eller Zadar. Då får jag ett långtfelmeddelande. Alla inställningar på planeringen är desamma.
'NoneType' object has no attribute 'has_key' Traceback (most recent call last): File "/home/ubuntu/electrictripplanner-web/remote_planner.cgi", line 74, in <module> typ_consumption, long_break, find_alts, exclude, extra_chargers, adjust_speed=adjust_speed, allow_ferry=allow_ferry) File "/home/lincoln/electrictripplanner-web/planner4.py", line 1172, in plan bestplans = self.find_alt_plans(bestplan, besthyps, initial_soc, final_soc, charger_soc, max_soc, max_sc_soc, extra_charge_dur, speed_mult, max_speed, ref_cons, long_break_wps) File "/home/lincoln/electrictripplanner-web/planner4.py", line 1240, in find_alt_plans full_coords = self.get_full_route_coords(plans[idx][0]) File "/home/lincoln/electrictripplanner-web/planner4.py", line 448, in get_full_route_coords d = self.distancedb.get_directions(hyp[idx].wp, hyp[idx+1].wp) File "/home/lincoln/electrictripplanner-web/distance.py", line 297, in get_directions if route.has_key("routes") and len(route["routes"]) > 0 and get_from_db: AttributeError: 'NoneType' object has no attribute 'has_key'
Min gissning är att optimeringen kommer få servern att brinna upp då. Jag är sjukt impad av att man fick in Chademo. Redan vid bara SuC är optimeringen ganska komplex.perkabolo skrev:Har du funderat på att lägga in 22kWh och 11kWh AC laddare? Kör en del i södra norrlands inland och längs många vägar saknas det både superchargers och chademo-laddare. (typ mellan krokom och storuman) Ibland finns det dock nån stackars bortglömd 22kWh laddare som kan var det som gör resan möjlig, det hade varit fint om de möjligheterna visade sig i route plannern.