Nu har jag varit på förhandsvisning. Väldigt massa hysch hysch, hela den delen där bilen stod var inramad av stora svarta skynken för fönster, dörrar och allt. Man var tvungen att lägga mobilen i en påse som förseglades och förhindrade fotografering. Fyra engelskmän gick runt och kontrollerade att ingen fotograferade. För övrigt fick man öppna, trycka, sitta, ställa in och göra allt man ville. Bilen håller hög upplevd kvalitet, helt annat än Tesla. Kändes faktiskt lite trist i Teslan på väg hem
Inredningen är väldigt lik RR Velar med flera skärmar. Tyvärr verkade alla skärmar vara i nåt slags demomode, så där kunde man inte leka runt nåt. Jag fick undersökt en hel del och listar det jag kommer ihåg:
3års service ingår
Samma däck- och fälgdimension som till F-pace, om man vill det.
Spegling av mobilen genom Jaguars eget system, tex för Spotify
GPS kommer få samma realtidsvisning av laddstationer och var man behöver stanna som vi känner igen från Tesla.
OTA för diverse bilfunktioner tex infotainmentsystemet. Oklart om bilen får fler funktioner som Tesla dock eller enbart förbättringar av det som redan är där.
Dragkrok kan eftermonteras, behöver inte köpas med bil
Sannolikt kommer det gå att köpa till aktivitetsband (ersättning av nyckel vid sporter etc) till SE och HSE (standard på FE vid leverans)
Hittade instruktionsboken i handskfacket och hittade där lite spännande grejer som säljarna inte berättade; det kommer även en 320hk version i tillägg till nuvarande 400hk. 400hk version väger 2160kg och har 90kWh batteri med 84kWh tillgängligt för körning
WLTP 480km, NEDC 545km
360 surround view
App kan ställa in tex avgångstider, öppna fönster mm
Bagaget såg mindre ut än Model S och man har inte utrymme under golvet bortsett från det klassiska lilla utrymmet för varningstriangel etc. Frunk var extremt liten, tror knappt man får plats med laddkabeln ens