Ljudkvalitet mobilsamtal

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
fakerlind
Teslaägare

Ljudkvalitet mobilsamtal

Inlägg av fakerlind »

Hej

Helt plötsligt har folk börjat klaga att ljudet när de pratar i tfn med mig blivit väldigt dåligt. Det låter ”brusigt och som att varannat ord försvinner”.
Har en iPhone X, testat både VoLTE och utan. Ngn som har/haft liknande bekymmer?
(Såld) M3P - Röd - vita säten
(Såld) M3 LR AWD - Svart Solid - vita säten - drag
(Beställd) MS Plaid - grå - svarta säten - EAP
(Såld)S90D - Facelift - AP1 - Pano - Köldpaket - NextGen - Premium - Hi-Fi - Obisidian black
Användarvisningsbild
Kulingen
Teslaägare

Re: Ljudkvalitet mobilsamtal

Inlägg av Kulingen »

fakerlind skrev:
Hej

Helt plötsligt har folk börjat klaga att ljudet när de pratar i tfn med mig blivit väldigt dåligt. Det låter ”brusigt och som att varannat ord försvinner”.
Har en iPhone X, testat både VoLTE och utan. Ngn som har/haft liknande bekymmer?
Näpp funkar fint med min IPhone X
Tesla S75D (85kWh) 0-100 på dryga 4s - 2018.42.3 + Nya navigatorn
http://---
Verdi

Inlägg av Verdi »

fakerlind skrev:
Hej

Japp. Samsung Galaxy S7. Folk säger att ljudet är burkigt och dåligt. Så var det inte förut.
Användarvisningsbild
Johnalm
Teslaägare

Inlägg av Johnalm »

Har en X, både bil och telefon.
Haft helt kass ljud i handsfreen från start, Tesla har meddelat att de försöker hitta en lösning i Fremont... vilken torsdag som helst.
Med nya lagstiftningen har man inget val, man måste ju använda hf. Kanske är ett headset ”as designed”?
Porsche Taycan 4S+ 2021
Tidigare ägare av:
M3 LR -19
MX P90D -16
MS 85 -14
Användarvisningsbild
Haglund
Teslaägare

Inlägg av Haglund »

Japp, Teslas HF-utrustning verkar vara inköpt från Mercedes. Lika dåligt i min Model S som det var i min E-klass jag hade tidigare (alltså betydligt sämre än den jag hade i min BMW innan dess). Om de hittar en lösning i Fremont så är det säkert en hårdvarulösning (och därmed inte uppgraderbar på redan producerade fordon), för jag tror att den hårdvaran som redan sitter där helt enkelt är så här dålig. Låt oss hoppas att de löst problemet på Model 3.
Nuvarande: Vit Y LR -23
Tidigare: Röd S 75D -18
Tidigare: Svart S 85 -15
Användarvisningsbild
Lessmog
Teslaägare

Inlägg av Lessmog »

Det lär väl aldrig bli aktuellt, men Tesla skulle kunna inkorporera en sådan här lösning från Synaptics, som bor granne i San Jose. Fick den här länken via en släkting som jobbar på Syna. Gissningsvis utnyttjas bilens alla högtalare för att differentiera olika ljudkällor. :geek:

Man ska skrolla ner till Voice and Audio Solutions (går inte att länka direkt).

https://www.synaptics.com/applications/automotive

Aktrisen i filmen lär ha fått förfrågan om att uppträda åt Toyota i Japan :D
Mr Toyoda har nyligen avlidit f ö.
Användarvisningsbild
fakerlind
Teslaägare

Inlägg av fakerlind »

Tack för input. Det har som sagt fungerat klanderfritt fram till för några veckor sedan. Nu vill min fru inte prata med mig när jag kör bil. Så det är inte ett akut problem.

Sent from my iPhone using Tapatalk
(Såld) M3P - Röd - vita säten
(Såld) M3 LR AWD - Svart Solid - vita säten - drag
(Beställd) MS Plaid - grå - svarta säten - EAP
(Såld)S90D - Facelift - AP1 - Pano - Köldpaket - NextGen - Premium - Hi-Fi - Obisidian black
Användarvisningsbild
Tjell
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av Tjell »

Har bara haft ett enda problem med min äppelskrutt i bilen: ingen blåtandskontakt när jag är inloggad på Storytel! Dock har det löst sig av sig själv, tror att Storytel fixat med nåt för de funkar bättre med min wifi hemma också.
Jag heter Kjell Gröndahl. Det står GRÖN på vår bil: All el till den kommer från förnyelsebar energiframställning (utom möjligen om jag laddar hos någon som inte tänkte sig för). Inköpet har jag jobbat hårt för!
Användarvisningsbild
Olleman
Teslaägare

Inlägg av Olleman »

Johnalm skrev:
Har en X, både bil och telefon.
Haft helt kass ljud i handsfreen från start, Tesla har meddelat att de försöker hitta en lösning i Fremont... vilken torsdag som helst.
Med nya lagstiftningen har man inget val, man måste ju använda hf. Kanske är ett headset ”as designed”?
Samma här, mycket sämre kvalitet på HF i X än i S som jag hade innan.
Var på service på Kastrup i Köpenhamn och påpekade detta, men dom hade aldrig hört talas om detta tidigareBild!

Skickat från min iPhone med Tapatalk
http://---
Rabattkod på 10 000:- vid köp av ny Modell S
Använd länken ovan!
Skriv svar