Legato skrev:Axelryckning? Say what?
Skandalen har redan kostat dem ca 30 miljarder dollar. De har reserverat ytterligare 8 miljarder dollar i balansräkningen. Vissa analytiker tror den totala återstående kostnaden kan landa uppåt 60 miljarder dollar!
Tro mig, det finns inte en enda person varken i VWs ledning eller bland storägarna som rycker på axlarna åt en av de dyraste företagsskandalerna i världshistorien!
Jo, fast som kund, vad har kunden fått ut av att de avslöjats? Det är kundensom står för tappad 2:a värde, som står för risken att få lägre effekt, högre bränsleförbrukning, som riskerar att få sin bil förbjuden inom vissa områden, som får ta min arbetstid för att köra bilen till och från verkstad för uppdateringar, som får stå hela tekniska risken om uppdateringar inte håller måttet.
Sedan om det kostat Vw x antal miljarder, det är inget jag som kund märker.
Ok, nu har jag ändå sålt min Vw före den skulle in för uppdatering så mig drabbade det inte. Men om jag hade köpt en dyr ny bil som drabbats, hade jag nog varit aningens tjurig.
Trots det så är flera av deras modeller väldigt intressanta, men företagets historik gör det svårt att lite på direkt och ha kvar förtroendet för. Sedan att deras verkstadsorganisation i Sverige är ett unikum av svårnårbarhet, är en helt annan fråga. Eller är det bara lokalt här i Småland.
Model Y LR.
Model S70D