AP2 och filbyte
Moderator: Redaktion
Re: AP2 och filbyte
Och så protesterar bilen när man byter fil lite för tidigt efter att AP har stängts av. Nåt tjat om att man är på väg att lämna sitt körfält. Jag får den varningen relativt ofta.helix skrev:Håller helt med. Enda problemet är att man inte kan stänga av ljudet som kommer varje gång AP aktiveras/deaktiveras. Medpassagerare undrar lite lätt vad man håller på medblincoln skrev:Jag blev så glad för några uppdateringar sedan när jag av misstag slog av auto lane change och insåg hur bra det funkar utan. Man blinkar och då släpper autostyrningen vid minsta beröring av ratten utan ryck. Sedan byter man fil som man vill och slår på autostyrningen igen.danni skrev:Filbyte med AP1 är skitsegt, särskilt när man ska tillbaks in till höger. Ibland ligger jag där och blinkar och blinkar och blinkar och känner mig skitfånig till jag till slut rycker tag i ratten och kör in själv.
Alla de här små irritationsmomenten gör att jag faktiskt använder AP allt mer sällan. Den funkar bra, under ganska begränsade förutsättningar, men jag orkar liksom inte med att anpassa mig efter systemets alla små egenheter.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Landsväg, typ 80 eller 90-väg. I stan blir det bara jobbigt.mgorgis skrev:Vad är de minsta vägarna som ni använder AP på? Typ 70? 50? 30? Vid trafikljus?
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Ner till lägsta möjliga funkar så länge det finns linjer och inga knepiga refuger osv funkar, AP1mgorgis skrev:Vad är de minsta vägarna som ni använder AP på? Typ 70? 50? 30? Vid trafikljus?

Inte vid trafikljus om det inte är en bil framför som stannar för annars kör Teslan bara på (och tappar fattningen
om inga linjer finns att följa)
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19