Enligt DS så kommer dock uppdatering bara ske nära hamn så det går kanske inte se båten live under tiden den är på Atlanten t.ex. utan först när den kommer nära till hamn i Europa. Verkar också som att det finns mer uppdaterad information här om man inte skaffar betalkonto:
Går också att prenumerera på uppdateringar så man får mail när den lämnar hamnen.
Ja, när båtarna är nära land eller ligger i hamn så går det att se info.
När de är långt ute till havs behöver man premium-konto för att följa dem via satellit.
På marinetraffic behöver du bara trycka på history track eller något liknande så ser du nyare punkter
Model S Plaid Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Enligt källor så tar dom bort motorer och batteri på varje bil som skeppas.
Detta för att komma ifrån importskatten på bilar och man "endast" betalar en lägre skatt då de klassas som reservdelar.
På marinetraffic behöver du bara trycka på history track eller något liknande så ser du nyare punkter
Position history borde väl ändå vara historia? Gamla punkter som beskriver en linje för rutten som gjorde att skutan kom till nuvarande position.
Det går att se på MarineTraffic hur länge sedan nuvarande position uppdaterades. Och under "Port Calls" vilken/vilka hamnar de lagt till vid och ska lägga till vid (beroende på vilken typ av konto du loggar in med).
Med basic-konto får man fram att CMA CGA AZURE seglade från Miami mot Veracruz i fredags.
Enligt källor så tar dom bort motorer och batteri på varje bil som skeppas.
Jodå, en av de källor var ju jag själv.
Och visst måste de ju rimligtvis fraktas i container - det går inte att köra dem ombord som vanliga biltransporter, de saknar ju motor.
Jag bara tänkte aldrig igenom det hela och tänkte mig alltid traditionella biltransportbåtar.
Man får tänka om på så många sätt när det gäller elbilar...
Fick besked idag att vi kan hämta upp den 29/6, stämmer lite illa med vår planering men vi får lösa det
Hehe, ja man gör nog gärna om planeringen för att kunna få in en sån här händelse i kalendern.
Har du redan nu fått besked på leverans den 29 juni förresten?
Trodde inte de satte leveransdatum förrän bilarna anlänt till Europa.
Och har din bil kommit till Rotterdam så borde du kunna få den tidigare än så...
Bow skrev:
Fick besked idag att vi kan hämta upp den 29/6, stämmer lite illa med vår planering men vi får lösa det
Hehe, ja man gör nog gärna om planeringen för att kunna få in en sån här händelse i kalendern.
Och har din bil kommit till Rotterdam så borde du kunna få den tidigare än så...
Jag fick meddelande från DS igår via mail.
S85D Röd, Mercedes 230 SLK Gul metallic, Modell X 100D Silver en Modell 3 bokad men blir troligen avbokad
Bow skrev:
OK, vad härligt! Måste kännas skönt att ha ett datum.
Ser att du bor i Småland. Ska du hämta i Göteborg eller Stockholm?
Ja det känns skönt. Vi bor söder om Kalmar men har sommarstuga på Orust där vi firar midsommar så planen var att hämta den då. Nu blir det tyvärr några dgr sent och tyvärr har vi annat inplanerat så vi kan inte förlänga midsommarfirandet. Men vad gör det efter hämtning kan vi fira varje dag.
Mvh Bosse
S85D Röd, Mercedes 230 SLK Gul metallic, Modell X 100D Silver en Modell 3 bokad men blir troligen avbokad
Härligt! Grattis!
Var ska ni hämta era bilar?
Nyfiken på om ni har koll på vilka datum status på era bilar ändrades från "I produktion" till " Färdigproducerad. Din bil transporteras från fabriken"?
Bow skrev:
Hur lyckas de planera in det så tidigt? Jag hoppas fortfarande på första veckan i Juni och har inte fått något datum ännu...
Model S Plaid Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Även jag har fått leveranstid 29.6. Kl 12. Bilen har varit färdigbyggd sedan 3 v, S85D. Förhoppningsvis är tiden satt så långt fram att "strulmarginal" ingår och att tiden håller. Skall försöka tima avyttring av nuvarande Tesla så nära leveransdatum som möjligt, vill ju minimera tiden för återgången till fosildrift.
Tesla model S 85-14 såld
Tesla model S 85D-15 såld
Tesla model S LR-19
Oj!
Det var lång väntan @MarcusA och @CJRB.
Härligt att det snart är över och att ni har datum. GRATTIS!
Är det S85D för er båda?
edit/tillägg: fick ni information från er DS vilka skepp era bilar var på?
Jag har försökt få ut den informationen men får beskedet av min DS att informationen inte är tillgänglig.
Oj!
Det var lång väntan @MarcusA och @CJRB.
Härligt att det snart är över och att ni har datum. GRATTIS!
Är det S85D för er båda?
edit/tillägg: fick ni information från er DS vilka skepp era bilar var på?
Jag har försökt få ut den informationen men får beskedet av min DS att informationen inte är tillgänglig.
TACK
1) Ja! Helt sjuk väntan! 85D, svart, panorama.
2) nope. Har inte fått någon form av info, mer än att den snaaaaart ska vara på gång...
Så gött!
My Tesla: Preliminär leverans slutet av juni
Confirmed 7/4
Production 30/4
Finished 5/5
Transit 6/5
Delivery ?
Har inte hört ifrån DS. Undrar om de slarvat bort min bil?
Kan det vara så att leveranserna delvis prioriteras utifrån när ordern bekräftades?