Jag skaffade ett CLEVER kontantkort förladdat med 20 kWh från en Circle K-mack, och fick utöver detta 10 kWh extra för att jag registrerade kortet i mitt namn. När jag registrerade fick man frågan om man ville konvertera till FRI, vilket jag avböjde.
Jag tycker jag laddade och laddade och laddade med samma kort hela tiden. Säkert laddat sammanlagt 100 kWh men kortet verkar fortsätta fungera. Jag skickade lite ett mail till Clevers kundtjänst för att göra en "saldokoll" och fick svaret att jag hade 0 kWh kvar och fick tipset att skaffa ett FRI istället.
Nu till frågan. Har någon varit med om samma sak? Kan jag förvänta mig en faktura?
CLEVER kontant
Moderator: Redaktion
Re: CLEVER kontant
Ja, det kommer du att få, men deras ekonomiavdelning har antagligen inte särskilt stora resurser, för det kan dröja. Men efter att jag dessutom registrerade mig för autogiro så får jag en faktura i kvartalet._Kristian_ skrev:Jag skaffade ett CLEVER kontantkort förladdat med 20 kWh från en Circle K-mack, och fick utöver detta 10 kWh extra för att jag registrerade kortet i mitt namn. När jag registrerade fick man frågan om man ville konvertera till FRI, vilket jag avböjde.
Jag tycker jag laddade och laddade och laddade med samma kort hela tiden. Säkert laddat sammanlagt 100 kWh men kortet verkar fortsätta fungera. Jag skickade lite ett mail till Clevers kundtjänst för att göra en "saldokoll" och fick svaret att jag hade 0 kWh kvar och fick tipset att skaffa ett FRI istället.
Nu till frågan. Har någon varit med om samma sak? Kan jag förvänta mig en faktura?
I början valde jag att betala in i förskott, som man gör på ett kontantkort, och nån gång då jag var osäker på hur mycket jag hade kvar på kortet att ladda för och ringde kundtjänst för att kolla, så sa de att de inte spärrar nåt kort som har underskott, för de vill inte att kunderna ska bli stående utan att kunna ladda. En bra och generös policy!
En bekant till mig köpte ett kontantkort hos Clever och laddade utan att registrera sig. Det ska ju då finnas 20 kWh på det kortet, men han har laddat för betydligt mer utan att registrera sig. Kortet har inte blivit spärrat, så han laddar gratis nu. De lär inte kunna ta reda på vem som har det kortet och debitera honom, men när de upptäcker det så lär de väl spärra det.
-
- elbilist
Re: CLEVER kontant
Laddade med Clever i Köpenhamn i somras. Räkningen damp ner förra veckan...
Tesla Model Y LR+
Tesla Model 3 SR+
Tesla Model X Plaid
Tesla Model 3 LR AWD
Tesla Model X P100DL
Tesla Model X 90D
Tesla Model 3 SR+
Tesla Model X Plaid