Hur får jag tag i en Wall connector på en gång? Vill passa på nu när jag har elektriker och snickare på plats.
Moderator: Redaktion
I så fall önskar jag langningFeddan skrev:Du frågar snällt här på forumet och ber någon att köpa ut en åt dig
Jag jobbar i Stockholm och bor i Halmstad så kan langa om det behövs...Remuz skrev:Var bor du? Jag ska till SC Stockholm den 11e och kan köpa ut. Har köpt mina beg så jag borde ha två kvar i kvot
Dom bjuder på elektrikerns räkning sjukt seriöst företagJohnalm skrev:Snor den här tråden till en annan ”fråga” kring WC. Min WC har funkat fint fram till för ca två veckor sedan. Då började den helt plötsligt strula, vilket visade sig vara kommunikationsfel mellan bil och laddare.
Tesla återkom snabbt och skickar upp en ny WC från Holland. Den gamla hämtas upp vid senare tillfälle enligt min ”vän” på Tesla.
So far so good.
Men vad händer med installationen av den nya? Är det något jag klarar av (och förväntas lösa) på egen hand? En installatör som Tesla rekommenderar installerade min gamla och jag skulle gärna få hjälp med ny installation ”free of charge”.
Jag har ju trots allt betalt för installation en gång tidigare och inte mitt fel att laddaren pajat... får se vad Tesla svarar. Återkommer!
Det är mycket som styr men har du redan el på plats och den ska kopplas in så är 15000 en 0 för myckethed skrev:Jag beställde en ny Tesla Model S (min första Tesla) nu i veckan och ringde en elfirma i stockholm som är Tesla certifierade. De skulle ha runt 15.000 för att skruva upp och koppla in en Wall Connector. Tycker det låter dyrt för ett såpass litet jobb. Enda anledningen att jag inte gör det själv är för att jag vill ha papper på att det är utfört på korrekt sätt..
Yes, allt är inomhus. Sen bara borra upp hål i garageväggen för wall connectorn. Den måste sitta utomhus då vi inte kommer ha plats för en bil i garaget.. Vi har liksom... allt annat där inne... =)Remuz skrev:Om du har så nära till centralen så skulle jag ha fixat det själv. Inomhus hela vägen också?