Handtag fälls ej in
Moderator: Redaktion
Handtag fälls ej in
Hej, är det någon mer som haft detta fel? Bara TS som löser det eller något man kan göra själv som hjälper? Lyfter jag handtaget lite så hoppar det in. Händer 9/10 gånger att det fastnar utfällt.
Sent from my VTR-L29 using Tapatalk
Re: Handtag fälls ej in
Har i dagarna också fått samma fel på höger fram dörr. inte pratat med Tesla om problemet än
Model S 75 2017 (corked) AP3 FSD
Samma här. Hakar i nåt. Har inte heller varit inne med det än.
- 2020 VW ID3 Pro Life, 2019 Ioniq Electric, 2018 S75D Pano, svart metallic, 2017 S75(60) Pano, vinterpaket, silver, 2015 S85D Pano, titanium.
Samma dörr för mig medthomas76 skrev:Har i dagarna också fått samma fel på höger fram dörr. inte pratat med Tesla om problemet än
OT: Jag har ingen lösning på problemet, men jag har två tips:fregget skrev:Sent from my VTR-L29 using Tapatalk
Registrera dig som ägare: http://teslaclubsweden.se/valkommen/agare/
Ta bort signaturen från Tapatalk som avslutar varje inlägg med vilken telefon du använder. Om någon vill veta det kan de skicka ett PM.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Har ni uppdaterat mjukvaran i bilen nyligen? Kanske är en bugg i den i så fall!fregget skrev:Samma dörr för mig medthomas76 skrev:Har i dagarna också fått samma fel på höger fram dörr. inte pratat med Tesla om problemet än
Nej det var länge sedan men möjligt att det kan ha med det att göra ändå.Kulingen skrev:Har ni uppdaterat mjukvaran i bilen nyligen? Kanske är en bugg i den i så fall!fregget skrev:Samma dörr för mig medthomas76 skrev:Har i dagarna också fått samma fel på höger fram dörr. inte pratat med Tesla om problemet än
Handtaget åker alltid både ut och in men när man har dragit i handtaget för att öppna högra fram dörren så fastnar den. Men med ett litet tryck på handtaget åker det in med en smäll
Model S 75 2017 (corked) AP3 FSD
Många som varit inne på service pga felande handtag inkl. mig själv. Finns några olika kända svagheter i konstruktionen. Tror inte du kommer undan ett SC besök tyvärr.
Nej det är möjligt. Tvättade dock bilen nyligen och tryckte på extra med högtryck på infällt handtag och sedan dess är det löst 9/10 så omvänt förhållande nu.bat skrev:Många som varit inne på service pga felande handtag inkl. mig själv. Finns några olika kända svagheter i konstruktionen. Tror inte du kommer undan ett SC besök tyvärr.