Y är inte en ersättare till S/X, snarare ett alternativ till Model 3Henrik Torphammar skrev:Blir det nya S och X? Tar inte Y över och efter den nya modeller?Laban skrev:Ska vi gissa på "nya" S/X till runt 2020 då alla konkurrenter ska komma med sina s.k Tesla dödare ?SR-71-BlackBird skrev:200 kWh, undrar vad S och X får?
Ny inredning, 150-200 kWh batteripack
Semi Truck Event
Moderator: Redaktion
Re: Semi Truck Event
Tesladrömmare från Linköping, pluggar i Göteborg
Referrallänkar:
Få 25kr att åka VOI elscootrar för! De finns i 5 svenska städer!
Köp nya OnePlus 6T, få 200 kr att handla tillbehör för
Referrallänkar:

bbc news hade nåt om volvo autonom truck event i beijing + detta alldeles nyssWalker skrev:Lååååååång stubin på svensk media.12man skrev:ja jävlar vad media kommer EXPLODERA idag
Ingen har vaknat än. :geek:
ms 76132 "Eleamore"
Kort sammanfattning
80+ mils räckvidd
< 2 kWh/mile -> ~12 kWh/mil
80*12 = 960 kWh, sen marginaler på det. 1000-1200 kWh gissar jag på.
driftskostnader 20% lägre än motsvarande diesellastbil räknar på en dieselkostnad på ca 5.5 kr/litern (USA). 50% om man kör i konvoj.Men svenska dieselpriser på 10 kr/l så bör det bli betydligt bättre än så.
80+ mils räckvidd
driftskostnader 20% lägre än motsvarande diesellastbil räknar på en dieselkostnad på ca 5.5 kr/litern (USA). 50% om man kör i konvoj.Men svenska dieselpriser på 10 kr/l så bör det bli betydligt bättre än så.
Tesla Model 3 LR AWD, blå med vit inredning.
Zoe 22 kWh som andrabil - såld
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
När tänker de börja försöka montera ihop den här prylen då?Laban skrev:Kort sammanfattning
80+ mils räckvidd
De filar fortfarande på en rubrik som sågar hela konceptet. Kanske såhär:Walker skrev:God morgon Aftonbladet.12man skrev:bbc news hade nåt om volvo autonom truck event i beijing + detta alldeles nyssWalker skrev:Lååååååång stubin på svensk media.12man skrev:ja jävlar vad media kommer EXPLODERA idag
Ingen har vaknat än.
Teslas lastbil inte förrän 2020. Hinner Volvo före?
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
2019
Lite mer info:
105 km/h kontinuerligt vid 5 graders lutning uppåt, full last. ~75 km/h för de bästa dieslarna
Lite mer info:
105 km/h kontinuerligt vid 5 graders lutning uppåt, full last. ~75 km/h för de bästa dieslarna
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
Men får den dragkrok?
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Presentationen finns nu upplagt som video på https://livestream.tesla.com/
Tesladrömmare från Linköping, pluggar i Göteborg
Referrallänkar:
Referrallänkar:

Du får ta pickup versionen ("prototyp - rendering"):bylund skrev:Men får den dragkrok?

Vem behöver dragkrok ?

Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
Sant -> konkurs..12man skrev:meen var tog Latten vägen
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
Förstår mig inte alls på den pick-up-trucken. Den är ju förstor för att användas praktiskt... kommer kräva C-kort i EU. Men det är väl återigen så att Tesla omöjligen kan se utanför Amerika.
Asså daaamn! Äntligen blev jag imponerad! Inte blivit imponerad sen typ just vet inte när... Trucken är sjukt himla maxad. Bara den inte blir för dyr i investeringskostnad för företagen och en himla säng måste de ju fixa! Det ska finnas ett passagerarsäte snett bakom förarsätet dock... Inte så imponerad av interiören. Den är liten. Men specie är som sagt helt sjuk!
Håller med. Den känns väldigt amerikansk. Vill du ha bil med drag får du ta C-kort och köpa det där mega-monstret. Tesla får börja lära sig att det kanske finns lite andra behov utanför US of A.LarsL skrev:Förstår mig inte alls på den pick-up-trucken. Den är ju förstor för att användas praktiskt... kommer kräva C-kort i EU. Men det är väl återigen så att Tesla omöjligen kan se utanför Amerika.
Men Semin är superhäftig. Hoppas att den verkligen kommer att byggas och säljas. Just nu känns det som att Tesla har väldigt många lösa trådar överallt. Mäktar de verkligen med allt det där?
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
- PoloPrinsen
LarsL skrev:Förstår mig inte alls på den pick-up-trucken. Den är ju förstor för att användas praktiskt... kommer kräva C-kort i EU. Men det är väl återigen så att Tesla omöjligen kan se utanför Amerika.
Vitsen med den "lilla" pickupen är att kunna ge alla möjligheten att just hans pickis är den mest accelerationssnabbaste pickupen i stan. Han behöver bara spänna fast den ordentligtj* på teslans flak!!!! Haha
Mvh PP.
Reserverat en Sion från Sonomotors. Har den nya, aktuella referral-koden som gäller april ut i år! Om du vill spara 125Euro så säg till! (får ej ange koden här i signaturen).
- AGCF
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/alexander7331
- Kontakt:
Den är i samma kategori som Ford F650
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Ford_F-650
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Ford_F-650
Tesla Model 3 LR -24. Före detta Tesla M3 SR+, M3 LR -20, MX 75D -17, MS -14. VD på The New Aero, aerodynamiska fälgar till Tesla. http://www.thenewaero.com
- gellerstam
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/magnus28392
- Generalbogge
- Teslaägare
En sådan vindruta vill jag ha till min modell S, coolt om det kommer.
Fast den har nog ändå ingen marknad i Europa då den väl inte riktigt går att använda som flatbädd.LarsL skrev:Förstår mig inte alls på den pick-up-trucken. Den är ju förstor för att användas praktiskt... kommer kräva C-kort i EU. Men det är väl återigen så att Tesla omöjligen kan se utanför Amerika.
I USA är det antal axlar som gör lastbilen. Bilkörkort duger för upp till typ 16 ton så länge det bara är två axlar. Med förebehållet att detta kan vara olika i olika delstater.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
If my calculations are correct, when this baby hits 88 miles per hour... you're gonna see some serious shit.
https://youtu.be/HUvWNxxWDus
https://youtu.be/HUvWNxxWDus
Kul att Elon jagar lastbilar som bränner mycket diesel, nu kan även andra tyngre maskiner bli eldrivna i högre grad.
Fint skrivet av Tibor, kompetent info, men du får gärna låta någon korrekturläsa en gång innan du lägger ut. (Små retsamma fel som drar ner helhetsintrycket och ibland blir det svårbegripligt, 1 driver var sitt bakhjul, 2 bygga ett världsomspännande, 3 var sitt hjul, 4 mindre service, 5 en konvoj eller ett tåg, 6 så blir, 7 slutpriset blir lika spektakulärt. )
Jättebra info, men gå igenom texten 1-2 ggr så blir det jättebra , så slipper man skämmas för att man länkar hit. (Jag förstår att det tar tid, även på DN/SvD s hemsidor ser man mycket slarv.) Mvh
Fint skrivet av Tibor, kompetent info, men du får gärna låta någon korrekturläsa en gång innan du lägger ut. (Små retsamma fel som drar ner helhetsintrycket och ibland blir det svårbegripligt, 1 driver var sitt bakhjul, 2 bygga ett världsomspännande, 3 var sitt hjul, 4 mindre service, 5 en konvoj eller ett tåg, 6 så blir, 7 slutpriset blir lika spektakulärt. )
Jättebra info, men gå igenom texten 1-2 ggr så blir det jättebra , så slipper man skämmas för att man länkar hit. (Jag förstår att det tar tid, även på DN/SvD s hemsidor ser man mycket slarv.) Mvh
Enligt Elon ska den vara billigare från dag ett, då räknat med ett dieselpris på 5.5 kr/litern.apkungen skrev:Asså daaamn! Äntligen blev jag imponerad! Inte blivit imponerad sen typ just vet inte när... Trucken är sjukt himla maxad. Bara den inte blir för dyr i investeringskostnad för företagen och en himla säng måste de ju fixa! Det ska finnas ett passagerarsäte snett bakom förarsätet dock... Inte så imponerad av interiören. Den är liten. Men specie är som sagt helt sjuk!
Säng är jag lite nyfiken på. Hytten såg liten ut, våningssäng i den förhöjda delen av hytten ? Som nu är tom.. kanske..
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
Laban skrev:Säng är jag lite nyfiken på. Hytten såg liten ut, våningssäng i den förhöjda delen av hytten ? Som nu är tom.. kanske..

Model X 90D
Model 3 SR+
Mitsubishi i-MiEV
Lyssna på podcasten Bilar med sladd - Nordens största miljö- och elbilspodcast! https://www.bilarmedsladd.se.
Sponsra resebloggandet och poddandet när du skaffar Tibber: https://invite.tibber.com/pk8ybxoa.
Model 3 SR+
Mitsubishi i-MiEV
Lyssna på podcasten Bilar med sladd - Nordens största miljö- och elbilspodcast! https://www.bilarmedsladd.se.
Sponsra resebloggandet och poddandet när du skaffar Tibber: https://invite.tibber.com/pk8ybxoa.
- gellerstam
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/magnus28392