Bästa ytbehandlingen för Tesla Model S?
Moderator: Redaktion
- emphili
- Teslaägare
Bästa ytbehandlingen för Tesla Model S?
Vilken av följande alternativ anser ni vara bäst för att ytbehandla en Tesla Model S?
Re: Bästa ytbehandlingen för Tesla Model S?
Eftersom jag bara testat en, Opticot Pro, tänker jag inte rösta. De flesta verkar vara nöjde me de val de gjort och jag är nöjd med Opticot Pro.
Model S85 uttagen juli 2014. Nästa bil blir en Model ≡ P1xxD
Är extremt missnöjd med Ceramic PRO silver, frågan
är om guld är bättre. Hade Opticoat PRO funnits på västkusten hade jag provat det.
är om guld är bättre. Hade Opticoat PRO funnits på västkusten hade jag provat det.
Tesla model S 85-14 såld
Tesla model S 85D-15 såld
Tesla model S LR-19
Tesla model S LR-19
Varför är du missnöjd? Funderar själv på att göra en guldbehandling på stjärnbilvård i Göteborg när bilen kommer. Var gjorde du behandlingen?hanty skrev:Är extremt missnöjd med Ceramic PRO silver, frågan
Gjorde en Cheramic Pro Platinum på Stjärnbilvård i Göteborg nyligen på min S85 uttagen i juni 2014. Ett fantastiskt bra resultat! De kan det här!
MS WIN 30xxx, MX Signature #338
MS WIN 30xxx, MX Signature #338
Varför är du missnöjd? Funderar själv på att göra en guldbehandling på stjärnbilvård i Göteborg när bilen kommer. Var gjorde du behandlingen?[/quote]
Gjort på Ceramic PRO center i Borås. Märker ingen skillnad vid tvätt, mängder med mikrorepor
Gjort på Ceramic PRO center i Borås. Märker ingen skillnad vid tvätt, mängder med mikrorepor
Tesla model S 85-14 såld
Tesla model S LR-19
Tesla model S LR-19
Gjort på Ceramic PRO center i Borås. Märker ingen skillnad vid tvätt, mängder med mikrorepor[/quote]Då ska du reklamera det. Har Ceramic PRO på mina bilar och lacken är hård som glas. Svarta bilar och inga repor alls. Har aldrig haft ett bättre lackskydd så här långt.hanty skrev:Varför är du missnöjd? Funderar själv på att göra en guldbehandling på stjärnbilvård i Göteborg när bilen kommer. Var gjorde du behandlingen?
Model YP 2024
Reservation Cybertruck Trimotor
Reservation Cybertruck Trimotor
Jag har Sippcoat och är nöjd. Ingen erfarenhet av tidigare behandlingar/annat preparat.
Då ska du reklamera det. Har Ceramic PRO på mina bilar och lacken är hård som glas. Svarta bilar och inga repor alls. Har aldrig haft ett bättre lackskydd så här långt.[/quote]mahulkp skrev:Gjort på Ceramic PRO center i Borås. Märker ingen skillnad vid tvätt, mängder med mikroreporhanty skrev:Varför är du missnöjd? Funderar själv på att göra en guldbehandling på stjärnbilvård i Göteborg när bilen kommer. Var gjorde du behandlingen?
Reklamerat: Han höll med om att lacken inte var vacker men hävdade att jag hade tvättat bort allt C PRO på 6 månader trots att jag alltid handtvättat den med avfettningsmedel och högtryckstvätt och av och till behövt använda mjuk borste för att få ren den under vintern ( inga tvättråd om borstförbud följde med då jag hämtade bilen efter behandlingen).
Fick telefonnummer till Svenska C PRO representanten, när jag ringde honom sa han samma sak, visste t o m att jag hade en Tesla trots att jag inte nämnt det. Ska nu uppsöka C pro center på Annan ort för en "sekond opinion". Just nu känns det som om Ceramic PRO är skit kasst eller så har jag inte fått lackbehandlingen jag betalt för.
Tesla model S 85-14 såld
Tesla model S LR-19
Tesla model S LR-19
Opticoat är klockrent, hade det på förra bilen och har bokat tid för behandling av den nya!
MC Red 85 såld
MC Red 85D såld
Midnight Cherry Red Model Y LR
Acapulco Blue Mustang 1967 GTA Fastback
MC Red 85D såld
Midnight Cherry Red Model Y LR
Acapulco Blue Mustang 1967 GTA Fastback
Hade opticoat ett år på förra bilen. Fick stenskott. Nu har jag foliering på nya bilen. Känns mycket bättre än så länge. Rapporterar när ett år gått. 

Totally Ludicrous Tesla! P85DL, all utrustning, folierad blåmetallic.