Model S 75D 0-100 4,4sek
Moderator: Redaktion
Re: Model S 75D 0-100 4,4sek
@joatin är inte din bil ganska obehaglig att launcha så fort med tanke på att man väl sitter på golvet? I din signatur står att din bil inte har några säten 

Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Fick min S75D uncorkad igår. Tillverkad slutet av oktober 2016 vin 155xxx. Helt sjukt vilken skillnad det är att köra.
Kan dock påpeka att min bil inte fanns med på deras lista. Men eftersom jag ändå hade bilen inne på service så lyckades jag få deras tekniker att kolla på bilen konfiguration i alla fall.
En kvart senare kom de och och sa ”goda nyheter, det visar sig att din bil går att uncorka trots allt”. Tydligen tog processen ca 1,5 timmar då de måste byta mjukvara i flera steg. De kunde lämna bilen att göra det själv under natten (antagligen nått script som låg och körde mot bilen).
Är så glad för din skull!
Kan dock påpeka att min bil inte fanns med på deras lista. Men eftersom jag ändå hade bilen inne på service så lyckades jag få deras tekniker att kolla på bilen konfiguration i alla fall.
En kvart senare kom de och och sa ”goda nyheter, det visar sig att din bil går att uncorka trots allt”. Tydligen tog processen ca 1,5 timmar då de måste byta mjukvara i flera steg. De kunde lämna bilen att göra det själv under natten (antagligen nått script som låg och körde mot bilen).
Är så glad för din skull!
Tudor Grå S60 Duracell svart S75D Elon Snik Y 2023 Beställd
Ja, man vill ju inte ha någon onödig viktHelectriC skrev:@joatin är inte din bil ganska obehaglig att launcha så fort med tanke på att man väl sitter på golvet? I din signatur står att din bil inte har några säten

Sent from my iPhone using Tapatalk
Model S75D allt utom utökad laddare och säten
Grattis! Vilket SC var det här? Jag ska ha in min på Kastrup för service om en vecka och de sade att de skulle kontrollera om det gick på min.joatin skrev:Fick min S75D uncorkad igår. Tillverkad slutet av oktober 2016 vin 155xxx. Helt sjukt vilken skillnad det är att köra.detay skrev:Hur ser det ut för er. Har vi börjar få fler bilar uncorkade i Sverige ännu? I USA och en del andra länder så verkar det släppa.
Något som varit på SC nyligen?
Model Y Performance Svart
Model 3 LR Deep Blue metallic.
Model S 75D Deep Blue metallic - Såld
GRATTIS! Åhh vad jag hoppas på att det blir samma för min X75. Kan man se någonstans när den tillverkats? Min borde vara september-oktober 2016 också (uthämtad början av december). Mitt VIN är dock 017xxx (antar du syftar på sista sex siffrorna?).joatin skrev:Fick min S75D uncorkad igår. Tillverkad slutet av oktober 2016 vin 155xxx. Helt sjukt vilken skillnad det är att köra.detay skrev:Hur ser det ut för er. Har vi börjar få fler bilar uncorkade i Sverige ännu? I USA och en del andra länder så verkar det släppa.
https://evexperten.se
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
Model 3 Performance - 2024
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
Model 3 Performance - 2024
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
Ppl det har inget med till tillverkningsdatum eller chassinr att göra ( förutom det som faktiskt lovades )Legato skrev:GRATTIS! Åhh vad jag hoppas på att det blir samma för min X75. Kan man se någonstans när den tillverkats? Min borde vara september-oktober 2016 också (uthämtad början av december). Mitt VIN är dock 017xxx (antar du syftar på sista sex siffrorna?).joatin skrev:Fick min S75D uncorkad igår. Tillverkad slutet av oktober 2016 vin 155xxx. Helt sjukt vilken skillnad det är att köra.detay skrev:Hur ser det ut för er. Har vi börjar få fler bilar uncorkade i Sverige ännu? I USA och en del andra länder så verkar det släppa.
Det är nån komponent som tesla använt i minst två varianter som avgör
Troligtvis olika leverantörer och de använde den som fanns hemma
Som spekulerats tidigare så har tesla nån gång under 2016 tagit in ny leverantör / komponent som de började montera i bilarna i första hand USA då det är lätt att fixa till om den inte fungerar tillfredställande där av nästan alla går att uncorka i USA
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Tackar! Detta var på SC i Sollentuna.Nyren skrev:Grattis! Vilket SC var det här? Jag ska ha in min på Kastrup för service om en vecka och de sade att de skulle kontrollera om det gick på min.joatin skrev:Fick min S75D uncorkad igår. Tillverkad slutet av oktober 2016 vin 155xxx. Helt sjukt vilken skillnad det är att köra.detay skrev:Hur ser det ut för er. Har vi börjar få fler bilar uncorkade i Sverige ännu? I USA och en del andra länder så verkar det släppa.
I bilen tror jag inte att det går och se. Men det borde stå angivet på avtalen rörande bilen som man kan hitta i om man loggar in på my tesla på teslas hemsida. Model X har sin egen vin nummet serie så därför matchar inte de siffrorna med Model S.Legato skrev:GRATTIS! Åhh vad jag hoppas på att det blir samma för min X75. Kan man se någonstans när den tillverkats? Min borde vara september-oktober 2016 också (uthämtad början av december). Mitt VIN är dock 017xxx (antar du syftar på sista sex siffrorna?).joatin skrev:Fick min S75D uncorkad igår. Tillverkad slutet av oktober 2016 vin 155xxx. Helt sjukt vilken skillnad det är att köra.detay skrev:Hur ser det ut för er. Har vi börjar få fler bilar uncorkade i Sverige ännu? I USA och en del andra länder så verkar det släppa.
Hur många här på forumet har fått sin bil uncorked?
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Kul att höra! Grattisjoatin skrev:Fick min S75D uncorkad igår. Tillverkad slutet av oktober 2016 vin 155xxx. Helt sjukt vilken skillnad det är att köra.detay skrev:Hur ser det ut för er. Har vi börjar få fler bilar uncorkade i Sverige ännu? I USA och en del andra länder så verkar det släppa.

Model Y Performance 2022
Model 3 Performance 2020, såld
Model S 75D, BTX8, 2017, såld
Model 3 Performance 2020, såld
Model S 75D, BTX8, 2017, såld
- SR-71-BlackBird
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/stefan9931
Inte ett dugg förvånad, ALLA, nästan i USA får dom ”öppnade”.Verdi skrev:Min gamla kunde korkas upp trots allt.![]()
Fick mail nu...
Beställd 15/5-19, Tesla Model S Ludicrous, blå med svart inredning.
Beställd 28/9-19, Tesla Model 3 SR+ RWD, vit med svart inredning.
Beställd 22/11-19, Tesla Cybertruck Dual Motor AWD
Beställd 28/9-19, Tesla Model 3 SR+ RWD, vit med svart inredning.
Beställd 22/11-19, Tesla Cybertruck Dual Motor AWD
SR-71-BlackBird skrev:Inte ett dugg förvånad, ALLA, nästan i USA får dom ”öppnade”.Verdi skrev:Min gamla kunde korkas upp trots allt.![]()
Fick mail nu...
Inte jag heller. Dock hade de blivit tvungna att dyka ner och kolla bilens loggar för den är fortfarande inte med på listan.
Tur jag är så löjligt nöjd med den nya bilen. Annars hade det varit lite småsurt.

- Tars
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/michael4548
Verdi skrev:SR-71-BlackBird skrev:Inte ett dugg förvånad, ALLA, nästan i USA får dom ”öppnade”.Verdi skrev:Min gamla kunde korkas upp trots allt.![]()
Fick mail nu...
Inte jag heller. Dock hade de blivit tvungna att dyka ner och kolla bilens loggar för den är fortfarande inte med på listan.
Tur jag är så löjligt nöjd med den nya bilen. Annars hade det varit lite småsurt.

Men 90 är ballare än 75.
Är inne på Tesla nr 23 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Model x plaid blå med vit inredning
Model x plaid blå med vit inredning

Jo visst är det så.Tars skrev:Verdi skrev:SR-71-BlackBird skrev:Inte ett dugg förvånad, ALLA, nästan i USA får dom ”öppnade”.Verdi skrev:Min gamla kunde korkas upp trots allt.![]()
Fick mail nu...
Men 90 är ballare än 75.

Fick dock även del annat på köpet så...
Fick du mail från samma SC som tidigare sa nej? Eller från nån eskalering du gjorde?Verdi skrev:Min gamla kunde korkas upp trots allt.![]()
Fick mail nu...
Baretta skrev:Fick du mail från samma SC som tidigare sa nej? Eller från nån eskalering du gjorde?Verdi skrev:Min gamla kunde korkas upp trots allt.![]()
Fick mail nu...
Japp. Eskalering. De kollade nog upp min lite extra noga då jag klagade lite.

- bjornlilja
- Teslaägare
- Kontakt:
Hur eskalerade du ärendet?Verdi skrev:Baretta skrev:Fick du mail från samma SC som tidigare sa nej? Eller från nån eskalering du gjorde?Verdi skrev:Min gamla kunde korkas upp trots allt.![]()
Fick mail nu...
Via "my tesla"-sidan. Fick standardsvar först men jag frågade om det var slutgiltigt. Vilket det inte var alltså.bjornlilja skrev:Hur eskalerade du ärendet?Verdi skrev:Baretta skrev:Fick du mail från samma SC som tidigare sa nej? Eller från nån eskalering du gjorde?Verdi skrev:Min gamla kunde korkas upp trots allt.![]()
Fick mail nu...
- bjornlilja
- Teslaägare
- Kontakt:
Jag mailade SC idag med hänvisning till detta och få fick jag JA! Tid bokad 

Walker skrev:...lite?Verdi skrev:Baretta skrev:Fick du mail från samma SC som tidigare sa nej? Eller från nån eskalering du gjorde?Verdi skrev:Min gamla kunde korkas upp trots allt.![]()
Fick mail nu...
Japp. Eskalering. De kollade nog upp min lite extra noga då jag klagade lite.![]()
Hehe... Ändå bedrövligt dåligt att LJUGA till mig först. De kunde väl ha sagt som det var istället för att tvärsäkert hävda att det inte gick?
Nåja, hoppas de lärt sig lite av det här informationsfiaskot.
Vad hänvisade du till exakt?bjornlilja skrev:Jag mailade SC idag med hänvisning till detta och få fick jag JA! Tid bokad
Model Y Performance Svart
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Verdi skrev:Nåja, hoppas de lärt sig lite av det här informationsfiaskot.Walker skrev:...lite?Verdi skrev:Baretta skrev:Fick du mail från samma SC som tidigare sa nej? Eller från nån eskalering du gjorde?Verdi skrev:Min gamla kunde korkas upp trots allt.![]()
Fick mail nu...
Japp. Eskalering. De kollade nog upp min lite extra noga då jag klagade lite.![]()

S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
- bjornlilja
- Teslaägare
- Kontakt:
Den här tråden och att folk som tidigare fått nej av samma skäl som mig och sedan fått ja.Nyren skrev:Vad hänvisade du till exakt?bjornlilja skrev:Jag mailade SC idag med hänvisning till detta och få fick jag JA! Tid bokad
För er som undrar hur stor mycket en sekunds skillnad till 100 gör.
(Ok, detta är 100D vs P100D, så inte helt jämförbart med uncorkingen på 75orna, men ändå...)
(Ok, detta är 100D vs P100D, så inte helt jämförbart med uncorkingen på 75orna, men ändå...)