Luftfjädring - hur funkar den egentligen?
Moderator: Redaktion
-
Luftfjädring - hur funkar den egentligen?
Blir inte klok på auto raise funktionen. Jag kommer till garaget och bilen höjs automatiskt (har en ramp jag behöver komma över). Varje gång jag sen kör hemifrån så måste jag manuellt sänka till standard från high eller missar jag något?
Re: Luftfjädring - hur funkar den egentligen?
Bilen sänker automatiskt när farten ökar.
Den sänker från högsta till mellanläget när bilen går fortare än 30 km/h, och från mellanläget till normal när bilen går fortare än 55.
Vill du sänka höjden när du kör långsammare än det får du göra det manuellt.
Den sänker från högsta till mellanläget när bilen går fortare än 30 km/h, och från mellanläget till normal när bilen går fortare än 55.
-
Ah, tack för svaret. Det är 40 i innerstan där jag bor vilket förklarar varför den inte sänktes på ett tag:)Simon skrev:Bilen sänker automatiskt när farten ökar.
Va? Gäller 40-skyltarna även för Teslaförare?Peter Habram skrev:Ah, tack för svaret. Det är 40 i innerstan där jag bor vilket förklarar varför den inte sänktes på ett tag:)Simon skrev:Bilen sänker automatiskt när farten ökar.

Tesla Model Y LR+
Tesla Model 3 SR+
Tesla Model X Plaid
Tesla Model 3 LR AWD
Tesla Model X P100DL
Tesla Model X 90D
Tesla Model 3 SR+
Tesla Model X Plaid
Jepp bara BMW och på senare tid Audi struntar i de däroscfor skrev:Va? Gäller 40-skyltarna även för Teslaförare?Peter Habram skrev:Ah, tack för svaret. Det är 40 i innerstan där jag bor vilket förklarar varför den inte sänktes på ett tag:)Simon skrev:Bilen sänker automatiskt när farten ökar.
Är man fd BMW förare så går det undan med tesla också i alla fall under en övergångsperiod
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Alltid två skyltar. 40+40=80! Gäller dock inte Tesla. En och annan frilansare tolkar det så.oscfor skrev:Va? Gäller 40-skyltarna även för Teslaförare?Peter Habram skrev:Ah, tack för svaret. Det är 40 i innerstan där jag bor vilket förklarar varför den inte sänktes på ett tag:)Simon skrev:Bilen sänker automatiskt när farten ökar.

Tack för upplysningen om vad som reglerar höjden. Jag har ställt "low" +80. Det andra visste jag inte.
Model S P85D,
Jag är rätt säker på att det är moms på hastighetsbegränsningar...
Sid 83 och 84
https://www.manualslib.com/manual/91372 ... =83#manual
https://www.manualslib.com/manual/91372 ... =83#manual
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Jobbigt bara när staten kräver in den i form av böterWalker skrev:MYCKET moms dessutom.Widolf skrev:Jag är rätt säker på att det är moms på hastighetsbegränsningar...

Tudor Grå S60 Duracell svart S75D Elon Snik Y 2023 Beställd