Det är 6.2 som är snabbte till 100 gällande P85D. Den har även mer direkt gasrespons iom 6.2! Det nya i 6.1 var bättre acceleration vid högre hastigheter liksom höjd toppfart till 250.
Frågan vad som ändrades med .188, kanske bara några buggfixar för P85D del.
Läste på amerikanska forumet att version .188 för 85D tagit bort möjlighet att välja mellan "normal" och "sport", och det hela tiden är snabb accelerationen som gäller.
2.4.168 eller senare har den nya förbättrade accelerationen 0-100 på P85D. Jag hade inte fått varken .168 eller .188 innan idag... Så för mig är det första gången med 0.1s snabbare och bättre gasrespons.
Totally Ludicrous Tesla! P85DL, all utrustning, folierad blåmetallic.
Hade också .153 innan. Hade läst om 0,1 sekund men tror som sagt det kom med .168 eller nu med .188 för oss som inte fick .168 emellan - tyckte väl det gick undan lite extra efter uppdateringen...
För oss som har 85D stod det nu explicit överst att de tagit bort accelerationsvalet och istället alltid har allt tillgängligt.
- och mycket riktigt finns inte det valet kvar...
Jag tycker de fått till det bra nu; det känns som att bilen är lugnare när jag trycker försiktigt på pedalen (jag körde primärt i Normal förut på grund av det - Sport inbillade jag mig blev lite ryckigt) men formligen exploderar i kraft när man stampar till
Jag ska testa en mätning vid tillfälle för att se så att de inte strypt den
.188 nu, S85, tycker den känns lite piggare från 50 km/h och uppåt, säkert bara placebo, men så länge man blir glad så
Beställd 15/5-19, Tesla Model S Ludicrous, blå med svart inredning.
Beställd 28/9-19, Tesla Model 3 SR+ RWD, vit med svart inredning.
Beställd 22/11-19, Tesla Cybertruck Dual Motor AWD
Håller med Hybris, klart rappare känsla (de skulle ju ge gaspedalen mer responsiv känsla, om än kanske inte mer effekt i motorerna). Nu mer drag runt och en bit över 100 km/h, där jag innan tyckte den var "lite trött". (P85D)
Idag har jag installerat .238 av mjukvaran. Ska bli intressant att se nyheterna i praktiken som tex bättre blind spot, cruise control och emergency braking..
Såld: 2014 Steel Grey P85D Grey turbine 21", Nextgen fram och bak, pluschassie
2019 Model S ”Raven” Performance Ludicrous, Midnight Silver Metallic, Satin Dark grey wrap, FSD, Ultravit + Carbon, 21" Twin Turbine
Verkar ha släppts i USA. Finns nu ett sportval under acceleration.
Inte bara där... Nu är uppdateringen klar och det har kommit ett nytt sportval även på vår bil
- Dags att testa loggern igen
I övrigt sa det samma i notes som förra gången då 6.2 installerades...
Hej!
Är ditt sportval kvar efter uppdatering 7.0 som kom nu? Har krånglat med Tesla Norge om detta då jag köpte bilen där.
Bilen levererades i maj 2015 men utan sportvalet. Har ifrågasatt detta flera gånger och sista svaret jag fick var att sportvalet försvinner i och med uppdatering 7.0 men att hästkrafterna är kvar.
Är lite skeptisk till svaret och vore kul att veta om det stämmer med dina erfarenheter.
Verkar ha släppts i USA. Finns nu ett sportval under acceleration.
Inte bara där... Nu är uppdateringen klar och det har kommit ett nytt sportval även på vår bil
- Dags att testa loggern igen
I övrigt sa det samma i notes som förra gången då 6.2 installerades...
Hej!
Är ditt sportval kvar efter uppdatering 7.0 som kom nu? Har krånglat med Tesla Norge om detta då jag köpte bilen där.
Bilen levererades i maj 2015 men utan sportvalet. Har ifrågasatt detta flera gånger och sista svaret jag fick var att sportvalet försvinner i och med uppdatering 7.0 men att hästkrafterna är kvar.
Är lite skeptisk till svaret och vore kul att veta om det stämmer med dina erfarenheter.
Sportvalet försvann för ganska länge sedan... Det var en kort period som du valet fanns i samband med en uppdatering som gjorde alla bilar snabbare.
Jag har inte mätt på länge, men det var en extrem skillnad före och efter uppdateringen och samma känsla infinner sig fortfarande vid laddning över 60%...
- accelerationen är mycket trevlig
Håller med Hybris, klart rappare känsla (de skulle ju ge gaspedalen mer responsiv känsla, om än kanske inte mer effekt i motorerna). Nu mer drag runt och en bit över 100 km/h, där jag innan tyckte den var "lite trött". (P85D)
Det låter utmärkt.
Jag får min P85D i början på december och var lite missnöjd med att accent var så liten skillnad mellan 85D och P85D eftersom P85D räknades med rollout. Förhoppningsvis känner man nu en betydlig skillnad. Annars har man lagt 150.000 på nästan ingenting.
S P85D -15 | röd | S 100D -18 | röd | 3 LR- 19 | vit |
MYP -22 | MIB | svart/svart
Det låter utmärkt.
Jag får min P85D i början på december och var lite missnöjd med att accent var så liten skillnad mellan 85D och P85D eftersom P85D räknades med rollout. Förhoppningsvis känner man nu en betydlig skillnad. Annars har man lagt 150.000 på nästan ingenting.
Notera att du svarar på ett inlägg från april. Skillnaden i acceleration mellan 85D och P85D är ca. 0,4s.
P85D: 3,7s
85D: 4,1s
Men det är mer skillnader än bara accelerationen: P85D har en styvare hjulupphängning och känns betydligt sportigare. Jag hade en 85 som lånebil en period och tyckte att den gungade som ett slagskepp - det var jätteskönt att komma tillbaka i min P85D igen.
Dessutom har P85D röda bromsar och aluminiumpedaler. Har du dessutom beställt 21"-hjul så får du bredare hjul bak för extra grepp.