NY eller sk. demo/servicebil = Supermiljöbilspremie
Den har haft "tillfällig" registrering tidigare
Begagnad = ingen supermiljöbilspremie
Det finns tidigare registrerade ägare på fordonet.
Då bör det stå så och inte "ny". Nu tror jag dock att detta förmodligen mer är okunnighet än något lurt som ligger bakom hur det ser ut, får intrycket att Teslas organisation är lite "ny"
Då bör det stå så och inte "ny". Nu tror jag dock att detta förmodligen mer är okunnighet än något lurt som ligger bakom hur det ser ut, får intrycket att Teslas organisation är lite "ny"
Mja, vid det här laget får vi väl klassa Teslas organisation som begagnad?
Mja, vid det här laget får vi väl klassa Teslas organisation som begagnad?
Jag förstår inte riktigt problemet här. Mätarställningen står, och "Tidigare service-/demofordon" står det som på dem som inte är rena lagerbilar.
Är det stora problemet att de kommer upp i listan "Nya bilar i lager", så man måste gå tillbaka om man råkar klicka på en sådan, då man bara är ute efter lagerbilar?
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Jag förstår inte riktigt problemet här. Mätarställningen står, och "Tidigare service-/demofordon" står det som på dem som inte är rena lagerbilar.
Är det stora problemet att de kommer upp i listan "Nya bilar i lager", så man måste gå tillbaka om man råkar klicka på en sådan, då man bara är ute efter lagerbilar?
+1 Satt precis och plitade på inlägg med exakt samma innebörd.
Då bilarna generellt kommer något snabbare till Norge från USA så kan man ju undra om vi kommer se en stor batch av lagerbilar trilla in i Sverige och övriga EU inom det närmsta.
"Lagerrensning" av gamla delar innan några större uppdateringar kommer?
Min bil kom just till Tillburg, kommer nog en del lagerbilar till oss också snart.
Beställd 15/5-19, Tesla Model S Ludicrous, blå med svart inredning.
Beställd 28/9-19, Tesla Model 3 SR+ RWD, vit med svart inredning.
Beställd 22/11-19, Tesla Cybertruck Dual Motor AWD
Är det bara tillfälligt eller har det alltid varit fel på begagnat-sidan? För när jag klickar på några bilar så stämmer inte priset alls, på förstasidan står det ett pris och på
den egna sidan för en specifik bil så är priset ca 100 tusen högre??
Påslaget varierat oxo mellan bilarna och följer inget logiskt mönster vad jag kan se...
På sidan för nya bilar på lager stämmer däremot priserna helt...
Är det bara tillfälligt eller har det alltid varit fel på begagnat-sidan? För när jag klickar på några bilar så stämmer inte priset alls, på förstasidan står det ett pris och på
den egna sidan för en specifik bil så är priset ca 100 tusen högre??
Påslaget varierat oxo mellan bilarna och följer inget logiskt mönster vad jag kan se...
På sidan för nya bilar på lager stämmer däremot priserna helt...
Du får olika pris på bilarna om du väljer att sortera på pris eller räckvidd. De kanske håller på att justera priserna lite på vissa modeller?
Helt plötsligt känns de begagnade bilarna prisvärda jämfört med nya bilar.
Skulle jag göra en väldigt dålig affär om jag byter min S 75D -17 mot den där P85D:an? Några uppenbara nackdelar förutom det uppenbara i att det är en två år äldre bil som gått 7000 mil mer? Är de gamla sämre ihopskruvade? Är next generation stolarna sämre än de nya premiumstolarna? Nåt annat att tänka på? AP1 vs AP2?
Den var en av dom jag klickade på i morse och då blev priset i typ 839kkr när den öppnades i eget fönster...
Förklaringen är kanske att jag satt och klickade precis när dom höll på å ändrade priserna...
Rejäla prissänkningar idag och många bilar som gått åt snabbt nu
De bilar som ligger ute på blocket har det nog lite tufft när Tesla säljer likvärdiga bilar lite billigare och med fyra års garanti på de som gått under 8000mil. Många bilar på blocket har legat ute länge även före prissänkningen som skedde nu.