Beställningar på S85D

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
kanylbullen
Teslaägare

Re: Beställningar på S85D

Inlägg av kanylbullen »

Bow skrev:
Grattis likadan som vi beställt åtminstone utvändigt men vi får väl vänta en månad eller två.
A på Tesla kallade min inredning "unik". Grått skinn och svart headliner. Knappast unikt förstås, men tydligen rätt ovanligt. Jag är cp-nöjd!

Byt till Tibber, ladda billigare och få 500 kr https://invite.tibber.com/a9a8a08d
Användarvisningsbild
Bow
Teslaägare

Inlägg av Bow »

Vi har oxå grått skinn vad är svart headline

Skickat från min iPhone med Tapatalk
S85D Röd, Mercedes 230 SLK Gul metallic, Modell X 100D Silver en Modell 3 bokad men blir troligen avbokad
Användarvisningsbild
Krill
Teslaägare

Inlägg av Krill »

Stort grattis! Nu vill vi se interiörbilder också :)
Model S 85 | Maj 2015 | Solid Vit | Panoramatak | Tan NG-säten | Svart Alcantarainnertak | Blank Abachiträdekor | Teknikpaket | Köldpaket | Säkerhetspaket | Breyton Spirit 21"

Model 3 - Reserverad 2016-03-31
Användarvisningsbild
kanylbullen
Teslaägare

Inlägg av kanylbullen »

Headliner= innertak

Byt till Tibber, ladda billigare och få 500 kr https://invite.tibber.com/a9a8a08d
Användarvisningsbild
Bjorn
Teslaägare
Referralkod: ts.la/bjrn381

Inlägg av Bjorn »

Grattis till bilen!

Själv fick jag en liten statusförändring på väg hem från invigningen i Göteborg igår.
Teslas fabrik bygger nu din Model S. :D
Model S LR -19
Model S 85D - 15 såld
Användarvisningsbild
Kilowatt
Teslaägare

Inlägg av Kilowatt »

kanylbullen skrev:
Bow skrev:
Grattis likadan som vi beställt åtminstone utvändigt men vi får väl vänta en månad eller två.
A på Tesla kallade min inredning "unik". Grått skinn och svart headliner. Knappast unikt förstås, men tydligen rätt ovanligt. Jag är cp-nöjd!
Bra val - samma som min :)

Fast min är inte röd - kör stålgrå. Grattis!
Såld: 2014 Steel Grey P85D Grey turbine 21", Nextgen fram och bak, pluschassie
2019 Model S ”Raven” Performance Ludicrous, Midnight Silver Metallic, Satin Dark grey wrap, FSD, Ultravit + Carbon, 21" Twin Turbine
18650

Inlägg av 18650 »

Kilowatt skrev:
kanylbullen skrev:
Bow skrev:

Bilder på inredningen tack
BMW i3 REX i väntan på Model3
Användarvisningsbild
stefan007
Teslaägare

Inlägg av stefan007 »

Äntligen byggs den. Även mail från Tesla att förbereda inför leveransen. Dock fortfarande slutet juni... Får nog bli en sväng förbi Gbg det närmaste för att stilla längtan. Gillar en tidigare kommentar att 85D är mycket snabbare än väntat!
Användarvisningsbild
Franz
Teslaägare
Referralkod: ts.la/franz9414
Kontakt:

Inlägg av Franz »

Your Model S is being prepared for pickup or delivery.

12 dagar kvar dock...
Driver sajten Car.info
Användarvisningsbild
Kilowatt
Teslaägare

Inlägg av Kilowatt »

18650 skrev:
Kilowatt skrev:
kanylbullen skrev:

Bilder på inredningen tack
Ska försöka fixa. Lite vidvinkel skulle hjälpa!
2019 Model S ”Raven” Performance Ludicrous, Midnight Silver Metallic, Satin Dark grey wrap, FSD, Ultravit + Carbon, 21" Twin Turbine
Användarvisningsbild
Telsa
Teslaägare

Inlägg av Telsa »

Lite vidvinkel skulle hjälpa!
Vill du låna proffskamera med vidvinkel så ställer jag gärna upp norr om Stockholm (så får jag även chansen att kolla på en fin bil medans jag väntar på min egen :))
Model X, Pearl White
Användarvisningsbild
MSO
Teslaägare

Inlägg av MSO »

Då var kärran beställd.
S85D. Titanium och panoramatak. Keep it simple. Har inte sett färgen IRL, så det blir en aning spännande.

Återstår att se om Juli verkligen gäller.
  1. 2020 VW ID3 Pro Life, 2019 Ioniq Electric, 2018 S75D Pano, svart metallic, 2017 S75(60) Pano, vinterpaket, silver, 2015 S85D Pano, titanium.
Användarvisningsbild
Svenssons
Teslaägare

Inlägg av Svenssons »

MSO skrev:
Då var kärran beställd.
S85D. Titanium och panoramatak. Keep it simple. Har inte sett färgen IRL, så det blir en aning spännande.

Återstår att se om Juli verkligen gäller.
3 månader lät inte omöjligt när jag besökte servicecenter i Götlaborg. De verkar ha ökat produktionen rätt mycket nu.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
morrhugg
Teslaägare

Inlägg av morrhugg »

Gött!

"Teslas fabrik bygger nu din Model S."
VIN 80xxx - Lev sent Juni
Användarvisningsbild
TiborBlomhall
Referralkod: ts.la/tibor72449

Inlägg av TiborBlomhall »

Kilowatt skrev:
Ska försöka fixa. Lite vidvinkel skulle hjälpa!
Panorama stitchprogram kan göra underverk även av några vanliga mobilbilder.
Användarvisningsbild
Kilowatt
Teslaägare

Inlägg av Kilowatt »

Telsa skrev:
Lite vidvinkel skulle hjälpa!
Vill du låna proffskamera med vidvinkel så ställer jag gärna upp norr om Stockholm (så får jag även chansen att kolla på en fin bil medans jag väntar på min egen :))
Hmm, det kanske vi kan ordna! PM?
Stripe68

Inlägg av Stripe68 »

Jag hämtade min i torsdags. Efter att ha väntat i 3,5 år så var det äntligen dags kl 16:00. Jag var så nervös hela den eftermiddagen att jag mådde riktigt dåligt och funderade ett tag på att försöka ställa in det. Men det gick bra och nu står hon parkerad under carporten här hemma.

Jag var tydligen den första i Sverige som fick bilen levererad med centerkonsolen.
Användarvisningsbild
stefan007
Teslaägare

Inlägg av stefan007 »

Stripe68 skrev:
Jag hämtade min i torsdags. Efter att ha väntat i 3,5 år så var det äntligen dags kl 16:00. Jag var så nervös hela den eftermiddagen att jag mådde riktigt dåligt och funderade ett tag på att försöka ställa in det. Men det gick bra och nu står hon parkerad under carporten här hemma.

Jag var tydligen den första i Sverige som fick bilen levererad med centerkonsolen.
Hur beställde du den? Var förbi Gbg idag och den vita i butiken hade den monterad. De var lite luddiga om tillvägagångssättet att beställa. Fanns bara på Usa-sidan för 600$. Den såg bra ut och extra mugghållare är aldrig fel!
Användarvisningsbild
r82
Teslaägare

Inlägg av r82 »

Såja,
igårkväll damp det ner ett mail från A om att bilen är klar och påväg.
Hemsidan är dock inte uppdaterad, men det klagar jag inte på!

Tog alltså drygt två veckor för 795xx att byggas; eller snarare från dess att sidan sa att den började byggas, till dess att A mailade.

Hade varit lite roligare om Tesla hade ett gäng nätverkade kameror på några av de roligare robotarna så man hade kunnat se processen för just *sin* bil, från aluminiumskiva, till stampning, lackering, montering och meck.
Antar att det är något som kommer senare.

Så nu är det väl bara vänta till slutet av maj/mitten av juni, tjohoo!
85D #88123 matt brun metallic (2015-2019), väntar på Y LR
Användarvisningsbild
drzaphod
Teslaägare

Inlägg av drzaphod »

Jag väntar på min bil som lämnade fabriken den 7 april. Jag fick reda på vilket skepp den befinner sig på och genom Marinetraffik.com upptäcker jag att den förbaskade båten inte är på väg till Rotterdam utan seglar runt i Mexikanska gulfen nu på väg till Houston och inte i närheten av Rotterdam.
Låt mig säga att väntan börja blir olidlig och blev inte bättre när båten nästan så långt från Rotterdam den kan komma på jordklotet.
Jag hade ju hoppats att Tesla skickar bilarna med en båt som går direkt till Rotterdam och inte tar en sightseeing Mexikanska gulfen först. Detta är helt klart fördelen med att köpa en bil från en Tysk tillverkare där produktionen ligger betydligt närmare Sverige.
Jag vill ha min 85D nu!
Stolt ägare av en Model S Multicoat White från 2020.
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Referralkod: ts.la/lars74032

Inlägg av LarsL »

Men det här är ju en premiunprodukt, klart den ska på karibienkryssning ;)
Användarvisningsbild
drzaphod
Teslaägare

Inlägg av drzaphod »

LarsL skrev:
Men det här är ju en premiunprodukt, klart den ska på karibienkryssning ;)
+1 :D
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare

Inlägg av Pontus »

drzaphod skrev:
Jag väntar på min bil som lämnade fabriken den 7 april. Jag fick reda på vilket skepp den befinner sig på och genom Marinetraffik.com upptäcker jag att den förbaskade båten inte är på väg till Rotterdam utan seglar runt i Mexikanska gulfen nu på väg till Houston och inte i närheten av Rotterdam.
Låt mig säga att väntan börja blir olidlig och blev inte bättre när båten nästan så långt från Rotterdam den kan komma på jordklotet.
Jag hade ju hoppats att Tesla skickar bilarna med en båt som går direkt till Rotterdam och inte tar en sightseeing Mexikanska gulfen först. Detta är helt klart fördelen med att köpa en bil från en Tysk tillverkare där produktionen ligger betydligt närmare Sverige.
Jag vill ha min 85D nu!
Hur får man reda på vilken båt bilen är på och går det att göra utan att störa DS?
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Användarvisningsbild
drzaphod
Teslaägare

Inlägg av drzaphod »

Pontus skrev:
drzaphod skrev:
Jag vill ha min 85D nu!
Hur får man reda på vilken båt bilen är på och går det att göra utan att störa DS?
Fick reda på det via hemlig kanal på Tesla. Det är väldigt frustrerande att vänta när man vet var båten är. ;)
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare

Inlägg av Pontus »

drzaphod skrev:
Pontus skrev:
drzaphod skrev:
Jag vill ha min 85D nu!
Fick reda på det via hemlig kanal på Tesla. Det är väldigt frustrerande att vänta när man vet var båten är. ;)
Kanske lika bra att inte veta och lita på DS som säger att den är i tid?
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Skriv svar