A på Tesla kallade min inredning "unik". Grått skinn och svart headliner. Knappast unikt förstås, men tydligen rätt ovanligt. Jag är cp-nöjd!Bow skrev:Grattis likadan som vi beställt åtminstone utvändigt men vi får väl vänta en månad eller två.
Beställningar på S85D
Moderator: Redaktion
- kanylbullen
- Teslaägare
Re: Beställningar på S85D
Byt till Tibber, ladda billigare och få 500 kr https://invite.tibber.com/a9a8a08d
Midnight Silver Model 3 LR AWD
Obsidian Black Model X 75D
Byt till Tibber, ladda billigare och få 500 kr https://invite.tibber.com/a9a8a08d
Vi har oxå grått skinn vad är svart headline
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Skickat från min iPhone med Tapatalk
S85D Röd, Mercedes 230 SLK Gul metallic, Modell X 100D Silver en Modell 3 bokad men blir troligen avbokad
Stort grattis! Nu vill vi se interiörbilder också 

Model S 85 | Maj 2015 | Solid Vit | Panoramatak | Tan NG-säten | Svart Alcantarainnertak | Blank Abachiträdekor | Teknikpaket | Köldpaket | Säkerhetspaket | Breyton Spirit 21"
Model 3 - Reserverad 2016-03-31
Model 3 - Reserverad 2016-03-31
- kanylbullen
- Teslaägare
Headliner= innertak
Midnight Silver Model 3 LR AWD
Obsidian Black Model X 75D
Grattis till bilen!
Själv fick jag en liten statusförändring på väg hem från invigningen i Göteborg igår.
Teslas fabrik bygger nu din Model S.
Själv fick jag en liten statusförändring på väg hem från invigningen i Göteborg igår.
Teslas fabrik bygger nu din Model S.

Model S LR -19
Model S 85D - 15 såld
Bra val - samma som minkanylbullen skrev:A på Tesla kallade min inredning "unik". Grått skinn och svart headliner. Knappast unikt förstås, men tydligen rätt ovanligt. Jag är cp-nöjd!Bow skrev:Grattis likadan som vi beställt åtminstone utvändigt men vi får väl vänta en månad eller två.

Fast min är inte röd - kör stålgrå. Grattis!
2019 Model S ”Raven” Performance Ludicrous,
Bilder på inredningen tackKilowatt skrev:Bra val - samma som minkanylbullen skrev:A på Tesla kallade min inredning "unik". Grått skinn och svart headliner. Knappast unikt förstås, men tydligen rätt ovanligt. Jag är cp-nöjd!Bow skrev:Grattis likadan som vi beställt åtminstone utvändigt men vi får väl vänta en månad eller två.
BMW i3 REX i väntan på Model3
Äntligen byggs den. Även mail från Tesla att förbereda inför leveransen. Dock fortfarande slutet juni... Får nog bli en sväng förbi Gbg det närmaste för att stilla längtan. Gillar en tidigare kommentar att 85D är mycket snabbare än väntat!
- Franz
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/franz9414
- Kontakt:
Your Model S is being prepared for pickup or delivery.
12 dagar kvar dock...
12 dagar kvar dock...
Driver sajten Car.info
Ska försöka fixa. Lite vidvinkel skulle hjälpa!18650 skrev:Kilowatt skrev:Bilder på inredningen tackkanylbullen skrev:
Bra val - samma som min
Vill du låna proffskamera med vidvinkel så ställer jag gärna upp norr om Stockholm (så får jag även chansen att kolla på en fin bil medans jag väntar på min egenLite vidvinkel skulle hjälpa!

Model X, Pearl White
Då var kärran beställd.
S85D. Titanium och panoramatak. Keep it simple. Har inte sett färgen IRL, så det blir en aning spännande.
Återstår att se om Juli verkligen gäller.
S85D. Titanium och panoramatak. Keep it simple. Har inte sett färgen IRL, så det blir en aning spännande.
- 2020 VW ID3 Pro Life, 2019 Ioniq Electric, 2018 S75D Pano, svart metallic, 2017 S75(60) Pano, vinterpaket, silver, 2015 S85D Pano, titanium.
3 månader lät inte omöjligt när jag besökte servicecenter i Götlaborg. De verkar ha ökat produktionen rätt mycket nu.MSO skrev:Då var kärran beställd.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
- TiborBlomhall
- Referralkod: ts.la/tibor72449
Panorama stitchprogram kan göra underverk även av några vanliga mobilbilder.Kilowatt skrev:Ska försöka fixa. Lite vidvinkel skulle hjälpa!
Hmm, det kanske vi kan ordna! PM?Telsa skrev:Vill du låna proffskamera med vidvinkel så ställer jag gärna upp norr om Stockholm (så får jag även chansen att kolla på en fin bil medans jag väntar på min egenLite vidvinkel skulle hjälpa!)
Jag hämtade min i torsdags. Efter att ha väntat i 3,5 år så var det äntligen dags kl 16:00. Jag var så nervös hela den eftermiddagen att jag mådde riktigt dåligt och funderade ett tag på att försöka ställa in det. Men det gick bra och nu står hon parkerad under carporten här hemma.
Jag var tydligen den första i Sverige som fick bilen levererad med centerkonsolen.
Jag var tydligen den första i Sverige som fick bilen levererad med centerkonsolen.
Hur beställde du den? Var förbi Gbg idag och den vita i butiken hade den monterad. De var lite luddiga om tillvägagångssättet att beställa. Fanns bara på Usa-sidan för 600$. Den såg bra ut och extra mugghållare är aldrig fel!Stripe68 skrev:Jag hämtade min i torsdags. Efter att ha väntat i 3,5 år så var det äntligen dags kl 16:00. Jag var så nervös hela den eftermiddagen att jag mådde riktigt dåligt och funderade ett tag på att försöka ställa in det. Men det gick bra och nu står hon parkerad under carporten här hemma.
Såja,
igårkväll damp det ner ett mail från A om att bilen är klar och påväg.
Hemsidan är dock inte uppdaterad, men det klagar jag inte på!
Tog alltså drygt två veckor för 795xx att byggas; eller snarare från dess att sidan sa att den började byggas, till dess att A mailade.
Hade varit lite roligare om Tesla hade ett gäng nätverkade kameror på några av de roligare robotarna så man hade kunnat se processen för just *sin* bil, från aluminiumskiva, till stampning, lackering, montering och meck.
Antar att det är något som kommer senare.
Så nu är det väl bara vänta till slutet av maj/mitten av juni, tjohoo!
igårkväll damp det ner ett mail från A om att bilen är klar och påväg.
Hemsidan är dock inte uppdaterad, men det klagar jag inte på!
Tog alltså drygt två veckor för 795xx att byggas; eller snarare från dess att sidan sa att den började byggas, till dess att A mailade.
Hade varit lite roligare om Tesla hade ett gäng nätverkade kameror på några av de roligare robotarna så man hade kunnat se processen för just *sin* bil, från aluminiumskiva, till stampning, lackering, montering och meck.
Antar att det är något som kommer senare.
Så nu är det väl bara vänta till slutet av maj/mitten av juni, tjohoo!
85D #88123 matt brun metallic (2015-2019), väntar på Y LR
Jag väntar på min bil som lämnade fabriken den 7 april. Jag fick reda på vilket skepp den befinner sig på och genom Marinetraffik.com upptäcker jag att den förbaskade båten inte är på väg till Rotterdam utan seglar runt i Mexikanska gulfen nu på väg till Houston och inte i närheten av Rotterdam.
Låt mig säga att väntan börja blir olidlig och blev inte bättre när båten nästan så långt från Rotterdam den kan komma på jordklotet.
Jag hade ju hoppats att Tesla skickar bilarna med en båt som går direkt till Rotterdam och inte tar en sightseeing Mexikanska gulfen först. Detta är helt klart fördelen med att köpa en bil från en Tysk tillverkare där produktionen ligger betydligt närmare Sverige.
Jag vill ha min 85D nu!
Låt mig säga att väntan börja blir olidlig och blev inte bättre när båten nästan så långt från Rotterdam den kan komma på jordklotet.
Jag hade ju hoppats att Tesla skickar bilarna med en båt som går direkt till Rotterdam och inte tar en sightseeing Mexikanska gulfen först. Detta är helt klart fördelen med att köpa en bil från en Tysk tillverkare där produktionen ligger betydligt närmare Sverige.
Jag vill ha min 85D nu!
Stolt ägare av en Model S Multicoat White från 2020.
+1LarsL skrev:Men det här är ju en premiunprodukt, klart den ska på karibienkryssning

Hur får man reda på vilken båt bilen är på och går det att göra utan att störa DS?drzaphod skrev:Jag väntar på min bil som lämnade fabriken den 7 april. Jag fick reda på vilket skepp den befinner sig på och genom Marinetraffik.com upptäcker jag att den förbaskade båten inte är på väg till Rotterdam utan seglar runt i Mexikanska gulfen nu på väg till Houston och inte i närheten av Rotterdam.
Jag vill ha min 85D nu!
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Model 3 LR AWD Vit
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Fick reda på det via hemlig kanal på Tesla. Det är väldigt frustrerande att vänta när man vet var båten är.Pontus skrev:Hur får man reda på vilken båt bilen är på och går det att göra utan att störa DS?drzaphod skrev:Jag väntar på min bil som lämnade fabriken den 7 april. Jag fick reda på vilket skepp den befinner sig på och genom Marinetraffik.com upptäcker jag att den förbaskade båten inte är på väg till Rotterdam utan seglar runt i Mexikanska gulfen nu på väg till Houston och inte i närheten av Rotterdam.
Jag vill ha min 85D nu!

Kanske lika bra att inte veta och lita på DS som säger att den är i tid?drzaphod skrev:Fick reda på det via hemlig kanal på Tesla. Det är väldigt frustrerande att vänta när man vet var båten är.Pontus skrev:Hur får man reda på vilken båt bilen är på och går det att göra utan att störa DS?drzaphod skrev:Jag väntar på min bil som lämnade fabriken den 7 april. Jag fick reda på vilket skepp den befinner sig på och genom Marinetraffik.com upptäcker jag att den förbaskade båten inte är på väg till Rotterdam utan seglar runt i Mexikanska gulfen nu på väg till Houston och inte i närheten av Rotterdam.
Jag vill ha min 85D nu!
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR AWD Vit