Jag kände igen mig i detta att köparen visste mer än försäljaren. Det var samma när jag hämtade min Zoe!

Det där med vindrutetorkarna ska bli intressant att få veta mer om sen.
Moderator: Redaktion
Det var 1500 under tredje kvartalet men som sagt så når de nog inte riktigt upp i de siffrorna...Jerker skrev:VIN 0259. Vad många bilar skulle de tillverka under september? Var det inte 1500?
Jag kände igen mig i detta att köparen visste mer än försäljaren. Det var samma när jag hämtade min Zoe!![]()
Det där med vindrutetorkarna ska bli intressant att få veta mer om sen.
ThanksLarsL skrev:Ingen fara med vindrutetorkarna. Det finns aktivering av en vispning och spolare på vänstra spaken. Inställning at automatik och hastighet sitter på skärmen istället för att vrida spaken. Tror det blir riktigt bra.
Samma här, stora har hängt sig många ggr (och även startat om) även mitt under körning, men inte den lilla (som ärNicke Nyfiken skrev:Lilla skärmen har aldrig hängt sig för mig medan jag kört. Dock har den hängt sig när bilen stått stilla. Men det har hänt att stora skärmen hängt sig och ibland startat om sig själv medan jag kört. På 3 an har man all information på stora skärmen så det vill till att den fungerar betydligt bättre än på Model S och X.far1far2 skrev:Har detta någonsin hänt? Någon av alla er som ägt länge och kört mycke?
???Bjelke skrev:Lite kul förresten, såg att den senaste uppdateringen till appen nu gör så att den även stöder model 3
Bjelke syftar nog på versionshistoriken för appen.Pontus skrev:???Bjelke skrev:Lite kul förresten, såg att den senaste uppdateringen till appen nu gör så att den även stöder model 3
Fossilbilstänkfrippan skrev:Verkar som det är mittmotor på model 3. Så väghållningen kommer vara utmärkt![]()
Det är inte motorns placering som avgör hur en bil uppträder. Det är viktfördelningen.frippan skrev:Man har väl ändå motor på elbilar?
Fast det är faktiskt stor skillnad att placera vikten i tyngdpunktscentrum jmf mot att ha samma vikter och viktfördelning ute vid hjulen eller ännu längre ut från TPC.Nicke Nyfiken skrev:Det är inte motorns placering som avgör hur en bil uppträder. Det är viktfördelningen.frippan skrev:Man har väl ändå motor på elbilar?
Enligt Christian von Koenigsegg så strävar alla sportbilstillverkare efter att få viktfördelningen 48% fram och 52% bak, eftersom det ger den bästa väghållningen. Model S RWD har exakt dessa siffror trotts att den med fossilbilstermer har "svansmotor".
Precis som Svenssons skriver så är det inte motorn som är den kritiska komponenten när det gäller viktfördelning i en elbil. Så släpp det där gamla med mittmotor, och kom in i nutiden istället.
OM du ökar massans avstånd från tpc med 2 så blir tröghetsmomentet 4ggr större. Men om du ökar massan till det dubbla så är det bara dubbla tröghetsmomentet.snowtroll skrev:vad är det som väger mest här?
Motor med all koppar och hjulupphängning mm lär ju väga sina kg, men Batteriet?
Finns någon info om hur många kg för de större delarna, även karossen?
Mvh