Jag har 6000kr/år via företaget hos TH idag och hör vill dom ha nästan 18000kr/år. ???
När jag gör en sökning på din bil (du ska ju sälja den ) så får jag ett pris på 3000 kronor mindre (privat, upp till 4000 mil)!
Hej, privat halvförsäkring och upp till 4000 mil och medlemsrabatt så får jag 1600kr/mån eller 19194 kr/år.
Model S Plaid Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Nu är bilen reg. på företaget som har sin adress i Göteborg om det nu skulle påverka så mycket?
Model S Plaid Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Jag har 6000kr/år via företaget hos TH idag och hör vill dom ha nästan 18000kr/år. ???
När jag gör en sökning på din bil (du ska ju sälja den ) så får jag ett pris på 3000 kronor mindre (privat, upp till 4000 mil)!
Hej, privat halvförsäkring och upp till 4000 mil och medlemsrabatt så får jag 1600kr/mån eller 19194 kr/år.
Mysko. Nu är jag över 50 (gubbrabatt?) och boende i Stockholm. Har våra fastigheter försäkrade hos TH. Kanske det som minskar notan? I vilket fall bara 250:-/månaden mer än vad jag hade på Audin fram tills jag bytte till Aktsam (som var betydligt billigare på just vår bil denna gång. Aktsam är ju ägt av TH, men verkar ha egna system för premieberäkning).
Bilförsäkringar är en djungel. Men jag har alltid förhandlat den vid varje förnyelse. Byter försäkringsbolag om jag sparar mer än 200:- i månaden. Bytet från TH till Aktsam i vintras betydde en besparing på över 4000:- per år!
--------
Har ICEat mig igenom allt från Saab V4 till en omprogrammerad Audi till att via en 2019 Model 3 (och 14600 mil på tre år) nu ratta en Model Y LR AWD.
Lite märkligt även om villkoren vad det gäller miltal och självrisk inte står när man gör en allmän sökning på TH hemsida men hur som helst får jag där 9400 kr/år halvförsäkring och går jag in via länken i mailet så får jag nästan det dubbla som billigaste.
Senast redigerad av Pontus, redigerad totalt 1 gånger.
Model S Plaid Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
I mars då jag kontaktade Aktsam vill de inte ens räkna på en 1/2 försäkring utan hänvisade till TH.
Slutade med att jag (50år/utanför stor-Stockholm) betalar drygt 600kr/mån för vår P85 hos TH och bilen är registrerad på vårt AB.
Det bekräftar dock det de flesta av oss redan upptäckt (och som varit en tung del för oss att inte skaffa en S); att försäkra en Tesla som privatperson är betydligt dyrare än att göra det som företag. När man dessutom ser att månadskostnaden tack vare tjänstebilsreglerna blir lägre med företag är det inte konstigt att vi inte ser fler "privatägda" bilar på vägarna.
Eftersom jag aldrig kommer få tjänstebil på mitt företag är det bara att acceptera att den M3 jag väntar på förmodligen både blir den dyraste bil jag någonsin köpt, och den dyraste bilförsäkring jag någonsin kommer ha (om det inte i framtiden blir ännu dyrare att försäkra en elbil, men det får vi ju hoppas på inte sker). Bilförsäkring är en djungel, som sagt.
--------
Har ICEat mig igenom allt från Saab V4 till en omprogrammerad Audi till att via en 2019 Model 3 (och 14600 mil på tre år) nu ratta en Model Y LR AWD.
Vi hade Teslan försäkrad hos TH för drygt 11.000 per år. När halvårsfakturan kom, vi delbetalar halvårsvis, hade de höjt priset till över 16.000. Jag ringde då och fick beskedet att man som kund bara kan påverka priset vid nyteckning eller då försäkringen förfaller på årsbasis och man förnyar den. Dvs ett halvår senare. Något irriterad skickade jag ut en förfrågan till några andra bolag. Gjensidige har nu våran försäkring och vi betalar drygt 8.000/år.
Det mest lustiga vara att när vi skull förnya försäkringen, ringde TH och sa att min försäkring skulle höjas ytterligare. Nu till över 21.000/år. Jag talade då om att vi inte tänkte fortsätta med TH. Han verkade förvånad och undrade vad Gjensidige tog, vilket jag inte talade om.
Model S85 uttagen juli 2014. Nästa bil blir en Model ≡ P1xxD
I mars då jag kontaktade Aktsam vill de inte ens räkna på en 1/2 försäkring utan hänvisade till TH.
Slutade med att jag (50år/utanför stor-Stockholm) betalar drygt 600kr/mån för vår P85 hos TH och bilen är registrerad på vårt AB.
Det bekräftar dock det de flesta av oss redan upptäckt (och som varit en tung del för oss att inte skaffa en S); att försäkra en Tesla som privatperson är betydligt dyrare än att göra det som företag. När man dessutom ser att månadskostnaden tack vare tjänstebilsreglerna blir lägre med företag är det inte konstigt att vi inte ser fler "privatägda" bilar på vägarna.
Eftersom jag aldrig kommer få tjänstebil på mitt företag är det bara att acceptera att den M3 jag väntar på förmodligen både blir den dyraste bil jag någonsin köpt, och den dyraste bilförsäkring jag någonsin kommer ha (om det inte i framtiden blir ännu dyrare att försäkra en elbil, men det får vi ju hoppas på inte sker). Bilförsäkring är en djungel, som sagt.
Konstigt. Jag har upplevt precis tvärtom när jag jämfört försäkringar för min X. Privatpriset är nästan alltid lägre än företagspriset.
Tesla Model Y LR+
Tesla Model 3 SR+
Tesla Model X Plaid Tesla Model 3 LR AWD Tesla Model X P100DL Tesla Model X 90D
I mars då jag kontaktade Aktsam vill de inte ens räkna på en 1/2 försäkring utan hänvisade till TH.
Slutade med att jag (50år/utanför stor-Stockholm) betalar drygt 600kr/mån för vår P85 hos TH och bilen är registrerad på vårt AB.
Det bekräftar dock det de flesta av oss redan upptäckt (och som varit en tung del för oss att inte skaffa en S); att försäkra en Tesla som privatperson är betydligt dyrare än att göra det som företag. När man dessutom ser att månadskostnaden tack vare tjänstebilsreglerna blir lägre med företag är det inte konstigt att vi inte ser fler "privatägda" bilar på vägarna.
Eftersom jag aldrig kommer få tjänstebil på mitt företag är det bara att acceptera att den M3 jag väntar på förmodligen både blir den dyraste bil jag någonsin köpt, och den dyraste bilförsäkring jag någonsin kommer ha (om det inte i framtiden blir ännu dyrare att försäkra en elbil, men det får vi ju hoppas på inte sker). Bilförsäkring är en djungel, som sagt.
Konstigt. Jag har upplevt precis tvärtom när jag jämfört försäkringar för min X. Privatpriset är nästan alltid lägre än företagspriset.
Samma när jag kollat, dvs nästan alltid lägre som privat.
I mars då jag kontaktade Aktsam vill de inte ens räkna på en 1/2 försäkring utan hänvisade till TH.
Slutade med att jag (50år/utanför stor-Stockholm) betalar drygt 600kr/mån för vår P85 hos TH och bilen är registrerad på vårt AB.
Det bekräftar dock det de flesta av oss redan upptäckt (och som varit en tung del för oss att inte skaffa en S); att försäkra en Tesla som privatperson är betydligt dyrare än att göra det som företag. När man dessutom ser att månadskostnaden tack vare tjänstebilsreglerna blir lägre med företag är det inte konstigt att vi inte ser fler "privatägda" bilar på vägarna.
Eftersom jag aldrig kommer få tjänstebil på mitt företag är det bara att acceptera att den M3 jag väntar på förmodligen både blir den dyraste bil jag någonsin köpt, och den dyraste bilförsäkring jag någonsin kommer ha (om det inte i framtiden blir ännu dyrare att försäkra en elbil, men det får vi ju hoppas på inte sker). Bilförsäkring är en djungel, som sagt.
Konstigt. Jag har upplevt precis tvärtom när jag jämfört försäkringar för min X. Privatpriset är nästan alltid lägre än företagspriset.
Samma när jag kollat, dvs nästan alltid lägre som privat.
Vilket jag fortfarande inte lyckats få en rimlig förklaring till av försäkringsbolagen...
Tesla Model Y LR+
Tesla Model 3 SR+
Tesla Model X Plaid Tesla Model 3 LR AWD Tesla Model X P100DL Tesla Model X 90D
Vi hade Teslan försäkrad hos TH för drygt 11.000 per år. När halvårsfakturan kom, vi delbetalar halvårsvis, hade de höjt priset till över 16.000. Jag ringde då och fick beskedet att man som kund bara kan påverka priset vid nyteckning eller då försäkringen förfaller på årsbasis och man förnyar den. Dvs ett halvår senare. Något irriterad skickade jag ut en förfrågan till några andra bolag. Gjensidige har nu våran försäkring och vi betalar drygt 8.000/år.
Det mest lustiga vara att när vi skull förnya försäkringen, ringde TH och sa att min försäkring skulle höjas ytterligare. Nu till över 21.000/år. Jag talade då om att vi inte tänkte fortsätta med TH. Han verkade förvånad och undrade vad Gjensidige tog, vilket jag inte talade om.
Det är då man nästan är sugen på att berätta hur mycket mindre konkurrenterna tar.
Jag kollade som jag skrivit tidigare lite olika modeller och eftersom jag var tvungen att ange mitt personnummer så visste Trygg Hansa att jag varit inne så jag blev uppringd. Jag sa direkt att jag inte har planer att köpa utan bara tittar av intresse(nörd...). När jag frågade om varför två bilar av samma modell men olika hk registrerade kan ha olika premier så fick jag svaret att en del av försäkringen är en trafikförsäkring som de inte har hand om utan annat bolag och att denna delen är kopplad till effekten på bilen. Hon som ringde mig sa att de kanske borde kompensera så att totalpriset blir samma oavsett men det var inte planerat för tillfället.
Jag var för några dagar sedan i kontakt med Tre Kronor. Halverade min halvförsäkring direkt från Protectus 12000 till 6300 minus 15% rabatt så det slutade på 521:-/månaden samt lägger även över villaförsäkringen fr If och tjänade ytterligare 2000:-/året plus ngn mer mindre försäkring gjorde att jag tot tjänade ca 8500:-/året.
Jag har en privatägd S90D-16. Milklass <2500mil.
Är pensionär, så det blir inte tjänsteresor, som slukar mil men har ändå kört 1800mil sedan december. Tidigare ca 800mil om året.
Så d-vla nice bil
Gjensidige har nu våran försäkring och vi betalar drygt 8.000/år.
Då jag blev nyfiken skickade jag en förfrågan till dom också.
36888 per år för trafikförsäkring...
Denna utvecklingen håller inte!
Insure MyTesla är bästa alternativet hittills på 13178:- per år. Halvförsäkrat. Mer än dubbla premien sedan jag köpte MS februari 2015.
Model X75D & Model S75D
Kört Tesla sedan feb. 2015
...När jag frågade om varför två bilar av samma modell men olika hk registrerade kan ha olika premier så fick jag svaret att en del av försäkringen är en trafikförsäkring som de inte har hand om utan annat bolag och att denna delen är kopplad till effekten på bilen.
Ett annat bolag!?! Är det så j@vligt att det är ett "okänt" bolag som står för alla trafikförsäkringar? Skum branch helt klart.
Är det någon som fått klarhet i hur det funkar med rabatt för registerad autopilot? När man går vidare till THs sida och gör prisförfrågan så står det inget om varken det eller självriskreduceringen. Förstår inte heller varför det står de rekommenderar helförsäkring. Har försökt maila dem men de ger bara blahasvar och vill man ska ringa kundtjänst. Tydligen är det inte där man hamnar när man mailar dem? Olyckligt för det är lättare att diskutera innehåll på hemsidan via mail där man kan skicka länkar och skärmdumpar.
...När jag frågade om varför två bilar av samma modell men olika hk registrerade kan ha olika premier så fick jag svaret att en del av försäkringen är en trafikförsäkring som de inte har hand om utan annat bolag och att denna delen är kopplad till effekten på bilen.
Ett annat bolag!?! Är det så j@vligt att det är ett "okänt" bolag som står för alla trafikförsäkringar? Skum branch helt klart.
Borde kanske ha uttryckt mig tydligare, jag har för mig att den personen jag pratade med sa vilket bolag det var men jag lade det inte på minnet.
Bevisligen är försäkring av en Tesla lite av en djungel och jag blir kanske inte mer inspirerad av Trygg Hansa när man läser denna tråden hos Vi Bilägare.
Model S75D MCU2/AP HW3, Obsidian Black Metallic, Black Premium Interior, Carbon Fiber Decor, Dark Headliner, PUP & Sunroof