När vi ändå håller på och ser vem som pissar längst.
På väg till Italien sträckkörde jag/vi från Sollentuna till Livignio. 196 mil enligt google maps. Jag rullade på torsdag morgon vid 07.10 och kom fram fredag 13.55.
Att sova under laddningen gav mig lagom mycket energi för att orka köra till nästa laddare för att få en tupplur till.
Då kanske du önskade att snabbladdarna skulle haft en effekt på max 30 kW
Model S Plaid Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Förra sommaren körde jag t.o.r. Nyköping-Halmstad på en dag. Det är väl dryga 80 mil. Men min Zoe, som bara har 22 kW AC-laddning!
Då måste man planera lite kan jag tro
Laddställen: (Bara Cleverladdare)
Hemma
Brahehus
Värnamo
Ljungby
Halmstad (innan jag vände hem igen)
Värnamo
Brahehus
Stavsjö, en mil hemifrån. Jag borde ha laddat i Linköping men trodde jag skulle ta mig hem ändå. Nu fick jag krypa i 40 i två mil innan jag nådde fram till Stavsjö och kunde säkra sista milen hem.
Nu finns det ännu fler laddare längs denna sträcka och man behöver inte planera särskilt väl.
Förra sommaren körde jag t.o.r. Nyköping-Halmstad på en dag. Det är väl dryga 80 mil. Men min Zoe, som bara har 22 kW AC-laddning!
Då måste man planera lite kan jag tro
Laddställen: (Bara Cleverladdare)
Hemma
Brahehus
Värnamo
Ljungby
Halmstad (innan jag vände hem igen)
Värnamo
Brahehus
Stavsjö, en mil hemifrån. Jag borde ha laddat i Linköping men trodde jag skulle ta mig hem ändå. Nu fick jag krypa i 40 i två mil innan jag nådde fram till Stavsjö och kunde säkra sista milen hem.
Nu finns det ännu fler laddare längs denna sträcka och man behöver inte planera särskilt väl.
Är så ny i elbilsfamiljen så håller på att leta laddställen både gratis och betal lite beroende på var man ska åka. För mig är det ända hållet som behöver extra planering är Västervik mot Göteborg men får väl ta in på ett hotell som har laddställen
Tesla S75D (85kWh) 0-100 på dryga 4s - 2018.42.3 + Nya navigatorn http://---
Ljubljana - Aneby ca 1940 km 29 timmar Opel Vectra C Bara tankat och kört. Förbannade stau + baustelle grrrrr. hela tiden . Aldrig mer
Snark... herregud.... jag åkte dock 500 mil på 10 dagar i USA för någon vecka sedan.. åkte en liten roadtrip och gjorde dagslånga stop.. jobbigt och roligt samtidigt
Tesla S75D (85kWh) 0-100 på dryga 4s - 2018.42.3 + Nya navigatorn http://---
När vi ändå håller på och ser vem som pissar längst.
På väg till Italien sträckkörde jag/vi från Sollentuna till Livignio. 196 mil enligt google maps. Jag rullade på torsdag morgon vid 07.10 och kom fram fredag 13.55.
Att sova under laddningen gav mig lagom mycket energi för att orka köra till nästa laddare för att få en tupplur till.
Herrejösses. Länge leve autopilot!
Ja, där får man se sig slagen! Mitt rekord är ca 150 mil från Budapest till Malmö (över Puttgarden-Rödby) på en dag, dock med en fossilare. Blev nog inspirerad av F1-loppet dagen innan
Längtar till första 50+ mil roadtrippen med Teslan.
Vill bara ut att åka
Var det inte någon här på forumet som tog en spontantrip till Venedig för ett tag sedan, men denna svenska sommaren kanske det är lockande?
Var det inte någon här på forumet som tog en spontantrip till Venedig för ett tag sedan, men denna svenska sommaren kanske det är lockande?
Det var lite det jag gjorde, till Florens.
Jag bodde/jobbade i USA för 22 år sedan. På tisdagen läste jag på facebook att min chef jag hade där hyrt ett hus i Florens i 2 veckor och jag hade en lucka i kalendern på 5 dagar. "Vafan, det är ju "gratis"" Jag fick med en kompis som gärna ville åka Stelvio och ta en öl på stranden i Viareggio.
På torsdagsmorgonen var jag på rull - fredag kväll sov vi på Stelviopasset, lördag eftermiddag dumpoade jag kompisen i Viareggio, lördag kväll åt jag middag med min fd chef och sov i Florens för att vända hemåt på söndagen och plocka upp min kompis i Viareggio. Tisdag eftermiddag var jag hemma igen och fortsatte mot en sedan innan planerad semester med familjen i Jokkmokk på onsdagen.
Körde 133 mil på en dag med min Model S 85D, Alingsås - Nürnberg
Då är 133 mil rekord på en dag en så länge, svårt att slå om man ska sova också
Då lägger jag mig än så länge på andra plats med 112 mil med S85D. Stockholm - nästan Ängelholm - Stockholm.
Jag körde 102 mil från sydvästra Danmark till Uppsala. Startade kl 11.00 på förmiddagen och hade en synnerligen kort räckvidd då takboxen tog vind så in i h-vete. Låg över 300 Wh/km långa stunder. Tog 14 timmar och 5 laddstopp att ta sig hem. Med två små barn i bilen dessutom.
Utan takbox, utan barn och med en tidigare starttid så hade jag lätt klarat 150 mil med min S 75D. (mitt fossilrekord är 164 mil på en dag)
Både 150 mil El och 164 mil fosil låter imponerande mycket, man måste hålla högt tempo och inte somna
Är inne på Tesla nr 23 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Model x plaid blå med vit inredning
Som mest har jag i ett svep kört från Uppsala till Freiburg i södra Tyskland. Start kl. 06.00 och framme strax före 21.00. Det var en sträcka på 175 mil. Jag körde på en söndag. Det hade knappast varit möjligt att klara på en dag med mer trafik. Pauser på färjorna och vid tankning samt kvällsmat.
Model 3 LR AWD, 2025, stealth grey med vit inredning.
1100mil på 2veckor inkl. 4 dagars stillastående... så 1100mil på 10 dagar. rekord för oss faktiskt, men då var det först en resa sthlm-piteå-sthlm, sen sthlm-österrike-Serbien-Polen-Sthlm.
Körde 6000mil första halvåret med Model S när vi hade den
Model S85 -14 (SÅLD)
Model XP90D -17 (SÅLD)
Model 3 Performance -19, regplåt: LITHIUM,
345 000km på mätaren Mars 2025.
instagram.com/tehjimos
1100mil på 2veckor inkl. 4 dagars stillastående... så 1100mil på 10 dagar. rekord för oss faktiskt, men då var det först en resa sthlm-piteå-sthlm, sen sthlm-österrike-Serbien-Polen-Sthlm.
Körde 6000mil första halvåret med Model S när vi hade den
Äsch, det finns då alltid någon som ska vara värst.
Hämtade en Audi rs4 från södra Italien för några år sen, och körde den i notstop till Danmark där jag va tvungen att ta en tupplur.
Ska kolla hur långt det är från Bari till Öresundsbron.
Är inne på Tesla nr 23 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Model x plaid blå med vit inredning
1100mil på 2veckor inkl. 4 dagars stillastående... så 1100mil på 10 dagar. rekord för oss faktiskt, men då var det först en resa sthlm-piteå-sthlm, sen sthlm-österrike-Serbien-Polen-Sthlm.
Körde 6000mil första halvåret med Model S när vi hade den
Jag märker att jag har hamnat lååååångt ner och kniper käft nu haha
Tesla S75D (85kWh) 0-100 på dryga 4s - 2018.42.3 + Nya navigatorn http://---
Visst är det en skön frihetskänsla att köra utsläppsfritt och i stort sett kostnadsfritt? Själv ville jag ganska kort efter inköpet av vår Model S testa en långresa på el vilket resulterade i Piteå - Dunkirk - Piteå på 5 dagar och 562 mil
1100mil på 2veckor inkl. 4 dagars stillastående... så 1100mil på 10 dagar. rekord för oss faktiskt, men då var det först en resa sthlm-piteå-sthlm, sen sthlm-österrike-Serbien-Polen-Sthlm.
Körde 6000mil första halvåret med Model S när vi hade den
Jag märker att jag har hamnat lååååångt ner och kniper käft nu haha
1100mil på 2veckor inkl. 4 dagars stillastående... så 1100mil på 10 dagar. rekord för oss faktiskt, men då var det först en resa sthlm-piteå-sthlm, sen sthlm-österrike-Serbien-Polen-Sthlm.
Körde 6000mil första halvåret med Model S när vi hade den
Jag märker att jag har hamnat lååååångt ner och kniper käft nu haha
Körde 0 km igår! Helt utvilad!
utvilad men uttråkad
Model S85 -14 (SÅLD)
Model XP90D -17 (SÅLD)
Model 3 Performance -19, regplåt: LITHIUM,
345 000km på mätaren Mars 2025.
instagram.com/tehjimos
När vi ändå håller på och ser vem som pissar längst.
På väg till Italien sträckkörde jag/vi från Sollentuna till Livignio. 196 mil enligt google maps. Jag rullade på torsdag morgon vid 07.10 och kom fram fredag 13.55.
Att sova under laddningen gav mig lagom mycket energi för att orka köra till nästa laddare för att få en tupplur till.
Woooow, ska inte försöka slå det haha
Dom där 30 min powernapp vid laddstoppen håller en förvånansvärt fräsch vi va ner i spanien i somras och när det börja regna bestämde vi oss för att fara till Legoland istället så vi packa bilen vid lunch och rulla norrut strax efter lunch dagen efter satt jag och avnjöt en kall pilsner utanför Flensburg det blev 25 timmar och 195 mil men med många korta sömn pauser var jag hela tiden pigg när jag körde och kör tiden mellan ladd stoppen på autobahn är ju inte långa
Men ska ju tillägas att jag har förmågan att somna inom 1 min när jag vill
Umgås mycket med ELin en mörk skönhet från 2015 med AP, premiuminredning, next gen säten och 90Kwh batteri.
Apropå dagssträckor och range anxiety, jag kör 80-90 mil (+ jobb) flera ggr/mån och har endast 3 ggr haft svårt hitta laddning (på 8' mil tot.).
Dagsrekord med fossil: 175 mil. Med Teslan: 110 mil...
Med lite planering så är det inga problem. Har faktiskt haft problem hitta bensin, så sent som för 2 år sedan, i Sverige!
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Jag heter Kjell Gröndahl. Det står GRÖN på vår bil: All el till den kommer från förnyelsebar energiframställning (utom möjligen om jag laddar hos någon som inte tänkte sig för). Inköpet har jag jobbat hårt för!