First picture of SpaceX spacesuit. More in days to follow. Worth noting that this actually works (not a mockup). Already tested to double vacuum pressure. Was incredibly hard to balance esthetics and function. Easy to do either separately.
En vänsterställd figur är symboliskt med flykt, medan en högerställd figur skulle ha varit symboliskt med anfall.[1][2][3] Den vänsterställda versionen fastställdes slutligt av Kungl. Maj:t 1952 trots invändningar från Riksheraldikerämbetet.[1]
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Någon som kan upplysa en fåkunnig om vad den gode Elon menade med 'dubbelt vakuum'? Såvtt jag känner till är det högsta man kan uppnå 0 partiklar per volymenhet. Kör hannegativ massa eller vad?
Om man har dubbelt atmosfärstryck på insidan och vacuum på utsidan borde det motsvara dubbelt vacuum
Tesla Model 3 LR -24. Före detta Tesla M3 SR+, M3 LR -20, MX 75D -17, MS -14. VD på The New Aero, aerodynamiska fälgar till Tesla. http://www.thenewaero.com
Är det som att ge 200% av sin kapacitet, tex hur snabbt man springer? Alltid undrat hur folk föreställer sig att ge MER än allt när det verkligen gäller
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Någon som kan upplysa en fåkunnig om vad den gode Elon menade med 'dubbelt vakuum'? Såvtt jag känner till är det högsta man kan uppnå 0 partiklar per volymenhet. Kör hannegativ massa eller vad?
Jag gissar att de haft rymddräkten fylld med 2bars tryck av helium inne i en vakuumkammare. Sedan har de detekterat läckaget av helium in i vakuumet. Jag antar sedan att de har läckgräns som de inte får överskrida, alltså helium molekyler per sekund typ.
Jävlar vad slimmad den är jämfört med de klassiska på apollo. Här är kungarnas kung i en
Tesla Model 3 LR -24. Före detta Tesla M3 SR+, M3 LR -20, MX 75D -17, MS -14. VD på The New Aero, aerodynamiska fälgar till Tesla. http://www.thenewaero.com