Når jag bestilta bilen i höstas pratade jag med en kille från Tesla i Danmark som sa, att ärter Göteborg var det Malmö.
Model S 85D AP 1 April 15 - Januari 17 (115.000 km)
Model X 90D AP 2 - FSD - Januari 17 - December 2020 (155.000 km)
Model 3 LR (2021) December 2020 -
Model Y PLR beställd
Når jag bestilta bilen i höstas pratade jag med en kille från Tesla i Danmark som sa, att ärter Göteborg var det Malmö.
Jasså, jahaja. Men om vi skänker Skåne till danskarna (utom Österlen) så får skåningarna nära till huvudstaden och inget behov av ny Teslafaciliteter i regionen. Alla nöjda och glad!?
Jag måste givetvis lägga min röst på elbilarnas huvudstad, ÖSTERSUND!
Jag ställer dessutom upp som arbetskraft på den anläggningen. Har faktiskt börjat överväga att söka anställning på Göteborgsanläggningen så att jag är fullärd tills dess att vi öppnar i Östersund.
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer.
Tror att det är en stor begränsning att inte ha närvaro ute i landet. Är nog många som tvekar om det är 50 mil till närmsta serviceställe.
Jag skjutsade en från Karlstad häromdagen. Han nämnde att han kikade efter ny tjänstebil, så lunchen fick bli en bit bort - dvs inte i kvarteret. Jag märkte hur han tänkte "Fan, det är ju en Tesla jag ska ha!!" men så kom frågan: "Fast var skulle jag serva den?" - När jag nämnde Oslo eller kommande Göteborg så såg han inte allt för överlycklig ut. Jag hoppas dock han tar sitt förnuft till fånga.