kommer dom sedan med 60-batteri i skaplig tid nästa år så ligger dom riktigt bra till tidsmässigt

Som det ser ut nu så ligger Tesla, Nissan och Renault bra till i elbilsracet.
Undrar hur det ser ut på batteritillverknings-sidan...?
Moderator: Redaktion
Renault Zoe ligger ju på 402km med deras 40kw batteri, blir väl ca 300km i verkligheten.Bjelke skrev:Skapligt låg förbrukning isf, 1kWh/millycka till lixom, men 40kWh batteri är iaf hyffsat bra i nuläget, och
kommer dom sedan med 60-batteri i skaplig tid nästa år så ligger dom riktigt bra till tidsmässigt
Som det ser ut nu så ligger Tesla, Nissan och Renault bra till i elbilsracet.
Undrar hur det ser ut på batteritillverknings-sidan...?
Kan de vara som i USA att de räknar från vägguttaget? Har även för mig att Renault anger användbara kapaciteten och inte den faktiska kapaciteten i sina elbilar.Jerker skrev:Jag kollade på mina fordonsuppgifter för Zoen. Där står att "elektrisk räckvidd" är 240 km (jag har 24 kWh-batteriet). Samtidigt står det att genomsnittlig förbrukning är 1,3 kWh/ mil.
Hur får de ihop det?
Eller så är det trippmätaren.Zalman3 skrev:Vid detta videoklipp visas en räckvidd på 265km vid 99% laddning.
How Far Will The 2018 Nissan LEAF Travel Per Charge? And Will Multiple Battery Options Be Available?
Leaf började tillverkas 2010 så jag gissar på att den nya modellen har funnits i planerna en rätt lång tid tillbaka. Jag tror alltså inte att den är stressad fram av Model 3.12man skrev:bara namnet leaf 2 är ju att ta i, kupelådan ska ju va samma, så egentligen bara en facelift modell större "leaf 1.5", kände de stress när m3 mer och mer såg ut att komma i tid?
Jag undrar varifrån uppgifterna om att bilen ska bli lägre, ny invändigt med ny instrumentpanel mm kommer ifrån. Eftersom att jag har sett bilen i verkligheten så ställer jag mig lite undrande till dessa uppgifter...Laban skrev:Leaf började tillverkas 2010 så jag gissar på att den nya modellen har funnits i planerna en rätt lång tid tillbaka. Jag tror alltså inte att den är stressad fram av Model 3.12man skrev:bara namnet leaf 2 är ju att ta i, kupelådan ska ju va samma, så egentligen bara en facelift modell större "leaf 1.5", kände de stress när m3 mer och mer såg ut att komma i tid?
Sen ser jag inte direkt problemet med att kupelådan är "samma". Den är lägre, ny invändigt, ny instrumentpanel osv. Helt ny design utvändigt. Tycker inte att det är en facelift.
Här står det att den ska ha en längd på 448cm, jämför med en VW Golf på 425cm och en en Tiguan på 448cm.lator skrev:Jag undrar varifrån uppgifterna om att bilen ska bli lägre, ny invändigt med ny instrumentpanel mm kommer ifrån. Eftersom att jag har sett bilen i verkligheten så ställer jag mig lite undrande till dessa uppgifter...Laban skrev:Leaf började tillverkas 2010 så jag gissar på att den nya modellen har funnits i planerna en rätt lång tid tillbaka. Jag tror alltså inte att den är stressad fram av Model 3.12man skrev:bara namnet leaf 2 är ju att ta i, kupelådan ska ju va samma, så egentligen bara en facelift modell större "leaf 1.5", kände de stress när m3 mer och mer såg ut att komma i tid?
Sen ser jag inte direkt problemet med att kupelådan är "samma". Den är lägre, ny invändigt, ny instrumentpanel osv. Helt ny design utvändigt. Tycker inte att det är en facelift.