Soze0019 skrev:Hej!
Har haft Model S 85 bakhjuldsdrift i två år lite drygt och är nu påväg att ev byta till Model X.
(GRYMT nöjd för övrigt)
Vad kan jag förvänta mig för för stora skillnader? Positiva som negativa?
Misstänker att många av er som har en Model X har gått den resan redan.
Har tex Model X mera ljud i kupén för att den är större?
Är den större invändigt så man verkligen tänker på det?
Antar att mkt också hänt på 2 år i form av bekvämlighet och vad som ingår?
Lite flummig fråga kanske men ni förstör att jag behöver en lång lista på bra grejer!
Tack för hjälpen!
/Mr Soze
Samma här, 11 000mil tidigare i en S85, bytte till en X P90D för 2 månader sen.
-AP1 är bättre men AP2 har blivit väldigt bra nu, AP1 är fortfarande bättre i köer, småvägar men AP2 är dominant på motorväg, i regn, mörker, krön, kurvor.
-Mycket bekvämare att kliva in i bilen
-coola dörrar, man vänjer sig lätt vid automatisk öppning.
-Riktigt sköna säten, vi har ultravita, snygga och riktigt mjuka, enkla att rengöra och ser som nya ut efter 2000mil. Skönt med justerbara nackstöd och bälteshöjd.
-Mycket bättre kvalité och premiumkänsla på en -17 mot våran gamla -14. Allt är bättre byggt och tystare, inge skrammel, men passformen är fortfarande lika kass som tidigare, glapp mellan paneler i chassit som är tydligen "enligt design".
-Sitter väldigt skönt bak i 6sits, bilen är betydligt rymligare än S:en och vi har haft en kille som är 213cm lång i 2:a raden och hade några cm kvar i takhöjd. Gott om benutrymme och man sitter inte i en konstig vinkel som i S baksätet, behöver inte trängas axel mot axel och behöver inte slå i huvudet i taket. Mycket fler mugghållare och usb-uttag.
-Magisk framruta, känns som att sitta i en helikopter.
-------------------------------------------
nackdelar:
-Saknar regnsensor, ska fixas i en software update.
-Mindre frunk
-väldigt dålig belysning i framsätena.