P100D
Moderator: Redaktion
P100D
Godkväll gott folk.
Helt ny på forumet och i Tesla-världen. Efter provkörning "åkte jag ju naturligtvis dit". Har nu beställt en röd S P100D med beräknad leverans november, tidigt december. 3 veckor sen jag gjorde detta. Efter detta har jag aldrig upplevt att tiden har gått så fruktansvärt långsamt. Är detta normalt ?
Med tanke på att leveransen skall ske "vintertid" så har jag pusslat ihop vinterhjul själv, aftermarket 19" fälgar med Goodyear Ultragrip Ice 2 odubbade vinterdäck. TPMS sensorerna köpte jag Tesla original eftersom jag vill vara säker på att dom "snackar" med bilen. Kanske hade funkat med aftermarket sensorer också men med tanke på bilens pris kändes det lite onödigt att snåla på just den punkten.
Några snälla människor här som kan tipsa om vad man kan förvänta sig vid leveransen, och om det finns några speciella saker man ska se upp med.
Vänliga hälsningar
Tommy. (Otålig blivande Teslaägare).
Helt ny på forumet och i Tesla-världen. Efter provkörning "åkte jag ju naturligtvis dit". Har nu beställt en röd S P100D med beräknad leverans november, tidigt december. 3 veckor sen jag gjorde detta. Efter detta har jag aldrig upplevt att tiden har gått så fruktansvärt långsamt. Är detta normalt ?
Med tanke på att leveransen skall ske "vintertid" så har jag pusslat ihop vinterhjul själv, aftermarket 19" fälgar med Goodyear Ultragrip Ice 2 odubbade vinterdäck. TPMS sensorerna köpte jag Tesla original eftersom jag vill vara säker på att dom "snackar" med bilen. Kanske hade funkat med aftermarket sensorer också men med tanke på bilens pris kändes det lite onödigt att snåla på just den punkten.
Några snälla människor här som kan tipsa om vad man kan förvänta sig vid leveransen, och om det finns några speciella saker man ska se upp med.
Vänliga hälsningar
Tommy. (Otålig blivande Teslaägare).
Tesla Model S P100D Ludicrous. Multicoat-Red.
En bil som får "sladd" när den står stilla

Re: P100D
Tack så mycket

Det är normalt. Tiden går långsammare efter beställning. Förklaras i den tredje relativitetsteorin.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Asgrymt! 
Kolla allt vid leverans osv, annars är det väl "bara" en jäkligt lång väntan men klart värt det när du får den
Grymt bra julklapp !

Kolla allt vid leverans osv, annars är det väl "bara" en jäkligt lång väntan men klart värt det när du får den

Grymt bra julklapp !

S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Zoidberg skrev:Röd är alldeles för underrepresenterad på våra vägar.
Tummeupp från mig!

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Taycan 4S - 2021
Model S 100D - 2018
Model X P100DL - 2019
Model S P100D - 2018
Model X 100D - 2017
Model S 75D - 2016
Model S 85 - 2014
Model S 100D - 2018
Model S 85 - 2014
När bilen levereras kommer du bara vilja signa och köra iväg asap.
Bestäm dig innan för att gå igenom bilen noga. Ta med mobil eller en bra kamera så du kan fota eventuella små leveransskavanker och få med det i dokumentationen. Se till att du inte förblindas och verkligen tittar igenom allt.
Jag höll på att missa en stor lackskada för att jag var så ivrig. Löstes utan problem av tesla men jag vet inte vad som hade hänt om jag kommit tillbaka några dagar senare och visat upp den.
Bestäm dig innan för att gå igenom bilen noga. Ta med mobil eller en bra kamera så du kan fota eventuella små leveransskavanker och få med det i dokumentationen. Se till att du inte förblindas och verkligen tittar igenom allt.
Jag höll på att missa en stor lackskada för att jag var så ivrig. Löstes utan problem av tesla men jag vet inte vad som hade hänt om jag kommit tillbaka några dagar senare och visat upp den.
Model 75 S grå 2016 (såld)
Model S LR raven 2019
Model S LR raven 2019
- ovelundkvist
- Teslaägare
- Kontakt:
Grattis!
Jag upptäckte en lackskada på min S 85D först efter någon dag, men det fixades ändå utan kostnad.
Jag upptäckte en lackskada på min S 85D först efter någon dag, men det fixades ändå utan kostnad.
- Tars
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/michael4548
Grattis!!!
jag har ingen p100d....

Är inne på Tesla nr 23 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Model x plaid blå med vit inredning

- Tars
- Teslaägare
Än.... 

Är inne på Tesla nr 23 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.

- bjornlilja
- Teslaägare
- Kontakt:
Grattis! 
Sök på "checklista" här i forumet och ta med till leverans, det kommer tyvärr troligen behövas. Service har varit jättefina mot mig i dessa frågor - men viktigt att uppmärksamma direkt.

Sök på "checklista" här i forumet och ta med till leverans, det kommer tyvärr troligen behövas. Service har varit jättefina mot mig i dessa frågor - men viktigt att uppmärksamma direkt.
- SR-71-BlackBird
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/stefan9931
Grattis!
Beställd 15/5-19, Tesla Model S Ludicrous, blå med svart inredning.
Beställd 28/9-19, Tesla Model 3 SR+ RWD, vit med svart inredning.
Beställd 22/11-19, Tesla Cybertruck Dual Motor AWD
Beställd 28/9-19, Tesla Model 3 SR+ RWD, vit med svart inredning.
Beställd 22/11-19, Tesla Cybertruck Dual Motor AWD
Grattis! Drömbil... dock fel färg
Vintertid, glöm inte fixa bra gummimattor är mitt tips utöver den lathund som finns nämnd tidigare. Du kommer också tro att det är något fel på visningen av kilometern på displayen, den tickar för snabbt men den går garanterat rätt 

Tack till er alla för era svar och lyckönskningar.
Har en känsla att detta kommer att bli riktigt trevligt.
Med vänlig hälsning.
Tommy
Har en känsla att detta kommer att bli riktigt trevligt.

Med vänlig hälsning.
Tommy

Grattis till Shejken, och förlåt för att jag snor tråden.Tars skrev:Än....
Men Tars, kan inte låta bli att fråga. Varför byter du bilar som andra byter underkläder?

2021 3LR | Red Multi-Coat | Ultra White | XPEL Stealth | FSD
2017 X90D | Midnight Silver | Ultra White | XPEL Stealth | FSD
2017 X90D | Midnight Silver | Ultra White | XPEL Stealth | FSD
- Generalbogge
- Teslaägare
Det känner jag igen. 1500 mil efter bara 4 månader. Hur gick det tillPlutric skrev:Du kommer också tro att det är något fel på visningen av kilometern på displayen, den tickar för snabbt men den går garanterat rätt

Och stort Grattis och lycka till till Shejken

- Tars
- Teslaägare
Nja, olika omständigheter har gjort att jag bytt.Alfred skrev:Grattis till Shejken, och förlåt för att jag snor tråden.Tars skrev:Än....
Men Tars, kan inte låta bli att fråga. Varför byter du bilar som andra byter underkläder?
Summa sumarum, så skulle jag aldrig ha sålt min p85d i första taget utan hållit fast vid den, uppgraderat till loudicrous.
Anledning till försäljningen va enbart avsaknaden av dragkrok.
Byte till min x90 blev en flopp då den hade sjukt mycket fel, så den byttes då till en s90d hos Tesla, som sen skulle säljas för att få loss en del kapital till firman, och där så började det och brinna som sagt var.
Och så kom ett erbjudande om en xp90dl som va superfin och toppen ihopbyggd. Detta va ett väldigt dumt impulsval såhär i efterhand.
Nu är jag i tankarna att köpa en p100d alt köpa en p85dl. När vet jag ej, då jag bygger för fullt hemma just nu.

P85D med ludicrous och plusfjädringen är bäst!
Tesla Model S P85DL+ (nr 9)
Tidigare bilar
Model S P100D+ Tars Edition
Model S P85DL+
Model S P100DL
Model S 90D
Model S P85DL
Model S P85+
Model S P85 levererad 12 juni 2014
Tidigare bilar
Model S P100D+ Tars Edition
Model S P85DL+
Model S P100DL
Model S 90D
Model S P85DL
Model S P85+
Model S P85 levererad 12 juni 2014
- Tars
- Teslaägare
Niclas skrev:P85D med ludicrous och plusfjädringen är bäst!

- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Helt klart den jag är mest intresserad avNiclas skrev:P85D med ludicrous och plusfjädringen är bäst!

S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
1100mil på 2 veckorGeneralbogge skrev:Det känner jag igen. 1500 mil efter bara 4 månader. Hur gick det tillPlutric skrev:Du kommer också tro att det är något fel på visningen av kilometern på displayen, den tickar för snabbt men den går garanterat rätt![]()
Och stort Grattis och lycka till till Shejken

Model S85 -14 (SÅLD)
Model XP90D -17 (SÅLD)
Model 3 Performance -19, regplåt: LITHIUM,
345 000km på mätaren Mars 2025.
instagram.com/tehjimos
Model XP90D -17 (SÅLD)
Model 3 Performance -19, regplåt: LITHIUM,
345 000km på mätaren Mars 2025.
instagram.com/tehjimos