Efter att ha skaffat en Tesla, så kan jag inte låta bli att fundera på om det finns fler småsaker man kan göra för miljön, och något som slog är att jag gör åt en väldig massa kaffemuggar i papper. Så, varför inte ha ett par termosmuggar stående i bilen när man stannar vid SuC och fyller på koffeinet.
Tesla har ju den här: https://shop.tesla.com/us/en/product/ap ... mbler.html, som är riktigt snygg. Men är det någon som har en och kan berätta om den får plats förvaringsutrymmet mellan framsätena med luckan stängd?
Tesla Travel Mug
Moderator: Redaktion
Re: Tesla Travel Mug
Kul att tesla föder miljöintresse och tjusig mugg men annars kan du ju prova dra ner på flygande, rött kött och konsumtion
eller lite solceller till bilen?

Jag köpte muggen på besöket på Teslafabriken i Fremont CA men har ingen bil på 9 dagar ännu...Aengeln skrev:Efter att ha skaffat en Tesla, så kan jag inte låta bli att fundera på om det finns fler småsaker man kan göra för miljön, och något som slog är att jag gör åt en väldig massa kaffemuggar i papper. Så, varför inte ha ett par termosmuggar stående i bilen när man stannar vid SuC och fyller på koffeinet.
Tesla har ju den här: https://shop.tesla.com/us/en/product/ap ... mbler.html, som är riktigt snygg. Men är det någon som har en och kan berätta om den får plats förvaringsutrymmet mellan framsätena med luckan stängd?
- AGCF
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/alexander7331
- Kontakt:
Jag har en SpaceX mugg, den står inte bra i mugghållaren. Vinglar och har sig. Teslamuggen kanske är bättre. Take-away muggar är nog inte hela världen ur miljösynpunkt.
Tesla Model 3 LR -24. Före detta Tesla M3 SR+, M3 LR -20, MX 75D -17, MS -14. VD på The New Aero, aerodynamiska fälgar till Tesla. http://www.thenewaero.com
Take away muggar är inte alls bra ut miljösynpunkt. I tex Tyskland får man faktiskt rabatt om man har med egen mugg på vissa kedjor
blir väl som med plastpåsar, behövs en liten tankeomställare och sen tycker man det är helt naturligt att ha med egen.

Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Som LCHF:are så skulle en neddragning av köttätandet vara direkt hämmande för mitt välmående.OlleBack skrev:Kul att tesla föder miljöintresse och tjusig mugg men annars kan du ju prova dra ner på flygande, rött kött och konsumtioneller lite solceller till bilen?

För er som motsätter er kött p.g.a klimatpåverkan kan jag rekommendera
Ger en liten tankeställare.
Ger en liten tankeställare.
Finns alltid fler sidor till ett mynt och går alltid hitta nån/nått som stöder fortsatt beteende (confirmation bias) Typ som folk som inte gillar elbilar kommer dragandes med hur smutsiga batterier i så de kan fortsätta köra fosilbil med gott samvete. När det gäller nötkött finns det en del studier som visar på att naturbeteskött kan vara positivt men även det är tveksamt om man
ser till vad alla andra studier säger och det största problemet är väl att den mängden kött vi äter inte går producera på det viset, speciellt när vi också ska ha all odlingsmark för att göra fossilfritt flygbränsle (igen, så vi ska kunna fortsätta vårt beteende). Odla träd för att bygga hus etc. Resurserna är begränsade.
Alla får väl läsa på så mycket de vill/kan och
sedan göra vad man tycka sig kan/vill men man ska vara försiktig för att bara leta efter fakta som stöder det man vill höra.
ser till vad alla andra studier säger och det största problemet är väl att den mängden kött vi äter inte går producera på det viset, speciellt när vi också ska ha all odlingsmark för att göra fossilfritt flygbränsle (igen, så vi ska kunna fortsätta vårt beteende). Odla träd för att bygga hus etc. Resurserna är begränsade.
Alla får väl läsa på så mycket de vill/kan och
sedan göra vad man tycka sig kan/vill men man ska vara försiktig för att bara leta efter fakta som stöder det man vill höra.