Fick Fob-skydden idag från rightnow och dom fungerar perfekt. Thank you!
Provade med plåt lådor och det gick att öppna Leafen precis intill bilen men dessa skydden är helt täta.
Måste bara lägga nyckeln i rätt fack, det med nyckelringen. I det andra facket så låser den upp som vanligt.
Model 3, röd/vit SR+ med drag och aerofälgar, beställde 12/4, leverans 20/9 2019. Körde i två år Nissan Leaf Tekna 30 kWh 2017.
Fick Fob-skydden idag från rightnow och dom fungerar perfekt. Thank you!
Provade med plåt lådor och det gick att öppna Leafen precis intill bilen men dessa skydden är helt täta.
Måste bara lägga nyckeln i rätt fack, det med nyckelringen. I det andra facket så låser den upp som vanligt.
Tack för återkopplingen och va kul att dom kom fram redan idag! Hoppas det är flera som fått sina idag.
Jag insåg i går natt att jag glömt säga det. Det finns som sagt två fack, nyckeln ska vara i det bakre med metalltyget.
Fick Fob-skydden idag från rightnow och dom fungerar perfekt. Thank you!
Provade med plåt lådor och det gick att öppna Leafen precis intill bilen men dessa skydden är helt täta.
Måste bara lägga nyckeln i rätt fack, det med nyckelringen. I det andra facket så låser den upp som vanligt.
Tack för återkopplingen och va kul att dom kom fram redan idag! Hoppas det är flera som fått sina idag.
Jag insåg i går natt att jag glömt säga det. Det finns som sagt två fack, nyckeln ska vara i det bakre med metalltyget.
Tack, det förklarade vad jag just tänkt ifrågasätta, det fungerar ju inte! Men nu gör ju det ju det, i rätt fack
S90D, 2016,Folierad Titanium brushed (Obsidian Black)Såld 4/9-23
MY RWD, 2023 Quick Silver, såld 28/6-25
MY RWD LR Juniper 2025+, röd, Hämtad 14/7-23
Men så exklusivt för Teslaklubben var det väl inte såg jag på blocket.
Model x100d
Midnight Silver
Kanon!
Det som menades var att det endast var Teslaklubben som fick köpa dem i början. Eftersom jag inte kan säga att jag beställer hem, men sen säga att "tyvärr, dom är slut trots att jag lovade att jag skulle fixa".
När alla ni hade fått era så la jag sedan ut på Tesla på facebook, och senare på blocket. Dock inte ett svar från Blocketannonsen, totalt ointresse även fast andra bilmärken är lika (eller ännu mer) oskyddade.
Edit: Såg att jag hade råkat kopiera in den texten ovan också. Har tagit bort den nu!
Har också fått mina och de fungerar perfekt! Är väldigt nöjd.
Synd att de ska behövas bara...
Model X P100D | Obsidian Black | 22" Onyx | Svarta ventilerade säten | Kolfiber | All utrustning Model S 75D | Deep Blue | 19" Slipstream | Beige interiör | Taklucka | AP2
Har nu testat både Fobguard från USA samt customskyddet från rightnow.
Båda fungerar bra och bilen känner ej av fobben när den är på utsidan. Jag tar sedan ut fobben ur skyddet och bilen låses följdaktligen upp. Jag öppnar dörren, stoppar sedan ner fobben i skyddet igen och sätter mig i bilen som är i "Car off" läge. Jag försöker nu "starta" bilen med pedal och växelväljare-det lyckas EJ och bilen visar på instrumentpanelen att fobben inte finns i bilen. Superbra! men...
Jag testade då att lägga fobben(fortfarande instängd i sitt skydd) i mittkonsollen bredvid 12V uttaget. Vad händer? Jo bilen går att starta och jag kör iväg. Körde en tur på ca 5 km utan problem.
Någon som har någon fundering. Sitter fobsignalmottagaren i mittkonsollen?
Jag har ännu inte fått uppdateringen som kan stänga av fobsignalen för fjärröppning ännu men det känns ju som att backa ett steg ur smidighets och komfortsynpunkt att behöva använda den avstängningen
Har nu testat både Fobguard från USA samt customskyddet från rightnow.
Båda fungerar bra och bilen känner ej av fobben när den är på utsidan. Jag tar sedan ut fobben ur skyddet och bilen låses följdaktligen upp. Jag öppnar dörren, stoppar sedan ner fobben i skyddet igen och sätter mig i bilen som är i "Car off" läge. Jag försöker nu "starta" bilen med pedal och växelväljare-det lyckas EJ och bilen visar på instrumentpanelen att fobben inte finns i bilen. Superbra! men...
Jag testade då att lägga fobben(fortfarande instängd i sitt skydd) i mittkonsollen bredvid 12V uttaget. Vad händer? Jo bilen går att starta och jag kör iväg. Körde en tur på ca 5 km utan problem.
Någon som har någon fundering. Sitter fobsignalmottagaren i mittkonsollen?
Jag har ännu inte fått uppdateringen som kan stänga av fobsignalen för fjärröppning ännu men det känns ju som att backa ett steg ur smidighets och komfortsynpunkt att behöva använda den avstängningen
Är det samma med båda skydden? Har inte lyckas göra det själv. Brukar ha nyckeln där, men är den instängd går det ej.
Ja jag har testat båda "dina" skydd samt Fobguard-samma resultat. Så på något sätt känner bilen av att det ligger en "instängd" fob i mittkonsollen vid 12V uttaget. Mystiskt!! Har jag fobben på annat ställe i bilen kan jag ej starta. Det var därför jag funderade om det sitter en mottagare nära 12V uttaget och att de olika skydden "läcker" ut lite signal som då kan aktivera bilen.