Specen har ändrats sedan beställning

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
cnorlen
Teslaägare

Specen har ändrats sedan beställning

Inlägg av cnorlen »

Beställde en 75D den 30/6 och ordern bekräftades 8/7. Var inne och kollade på My Tesla idag (som jag gör varje dag :D ) och såg att bilen nu lastats på båt och är på väg över atlanten. Goda nyheter !

Såg också att specen och priset hade ändrats. Beställde Pärlvit, soltak, AP och köldpaket (vilket också stod i bekräftelsen). Nu när jag kollar i specen på My Tesla så finns inte köldpaketet med. Först blev jag lite irriterad men tänkte om ganska snabbt när jag såg att priset dessutom reducerats med 35k.

Innebär detta att bilen kommer med utrustning enligt de nya paketen som nu finns på tesla.com? Vad tror ni?
Model S "75D+" -2017
Användarvisningsbild
SolnaGnagarn
Teslaägare

Re: Specen har ändrats sedan beställning

Inlägg av SolnaGnagarn »

cnorlen skrev:
Beställde en 75D den 30/6 och ordern bekräftades 8/7. Var inne och kollade på My Tesla idag (som jag gör varje dag :D ) och såg att bilen nu lastats på båt och är på väg över atlanten. Goda nyheter !

Såg också att specen och priset hade ändrats. Beställde Pärlvit, soltak, AP och köldpaket (vilket också stod i bekräftelsen). Nu när jag kollar i specen på My Tesla så finns inte köldpaketet med. Först blev jag lite irriterad men tänkte om ganska snabbt när jag såg att priset dessutom reducerats med 35k.

Innebär detta att bilen kommer med utrustning enligt de nya paketen som nu finns på tesla.com? Vad tror ni?
Eller så glömde dom att montera ebersprächern Bild

Model XP90DL
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Referralkod: ts.la/mikael1178

Inlägg av Bjelke »

Låter ju som nya specen... Hade du valt luftfjädring oxo?
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare

Inlägg av HelectriC »

Jag beställde efter dig och bekräftade inte förrän mitten av juli. Kollade med säljaren och han bekräftade att allt jag beställt är det jag får, inget av det nya, dock med skinn som inte går att få längre. Luftfjädring får jag inte :(
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
cnorlen
Teslaägare

Inlägg av cnorlen »

SolnaGnagarn skrev:
cnorlen skrev:

Eller så glömde dom att montera ebersprächern Bild

Model XP90DL
Bild

Skickat från min SM-A520F via Tapatalk
Model S "75D+" -2017
Användarvisningsbild
cnorlen
Teslaägare

Inlägg av cnorlen »

Bjelke skrev:
Låter ju som nya specen... Hade du valt luftfjädring oxo?
Visst gör det. Här inte beställt luftfjädring. Står inget om det i nya spelen men vad jag förstår så är det standard numera.

Model S "75D+" -2017
Användarvisningsbild
cnorlen
Teslaägare

Inlägg av cnorlen »

HelectriC skrev:
Jag beställde efter dig och bekräftade inte förrän mitten av juli. Kollade med säljaren och han bekräftade att allt jag beställt är det jag får, inget av det nya, dock med skinn som inte går att få längre. Luftfjädring får jag inte :(
Ok. Vad säger din spec på My Tesla?

Model S "75D+" -2017
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare

Inlägg av HelectriC »

Specen på MyTesla tycker jag är helmärklig, precis som info om var i processen bilen befinner sig. På min bil står det att den befinner sig i Tilburg för slutmontering, vilket är helkonstigt då bilar till Norge går direkt från Kalifornien utan stopp i EU. På min spec står det numera inget om hifi-paketet som jag beställt, dessutom så har numera bilden på baksätet det nya baksätet (det hade jag inte för några dagar sedan). Verkar inte som det går att lita på informationen alls, bättre dom hade skippat hela grejen när man ändå inte vet vad resultatet blir.
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
pegs
Teslaägare

Inlägg av pegs »

Har sett liknande märkligheter tidigare. Tror det kan finnas lite buggar i MyTesla. Enklast är väl att kolla med säljaren?

Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Model Y (Tidigare Model S 100D, Model S 85)
Användarvisningsbild
helix
Teslaägare

Inlägg av helix »

Bilar som fanns till salu och har varit demobilar/lagerbilar sedan i våras har nu vips fått bild på nya baksätet trots att detta inte stämmer. De har också fått köldpaketet borttaget då det ingår i premium, osv: https://www.tesla.com/sv_SE/new

Det är den ursprungliga specen som gäller. Inget annat. Massor med fel just nu på Tesla.com. Sjukt rörigt att hålla reda på när de ändrar i specarna och paketen.
Användarvisningsbild
cnorlen
Teslaägare

Inlägg av cnorlen »

Det verkar väldigt rörigt. Har mailat säljaren men inte fått svar ännu. Får se vad dom svarar...
Model S "75D+" -2017
Användarvisningsbild
cnorlen
Teslaägare

Inlägg av cnorlen »

Väldigt rörigt som sagt. Har fått svar av säljaren och tydligen är den den ursprungliga specen som gäller. Vinterpaketet är installerat även om det inte finns med i den nya specen (antagligen för att det inte finns som separat paket längre). Priset reduceras motsvarande den utrustning (35ksek) som finns med i den nya men inte den gamla. I praktiken gäller de nya priserna.
Model S "75D+" -2017
Skriv svar