S75D
Moderator: Redaktion
- antonliljen
- Teslaägare
- Inlägg: 9
- Blev medlem: 24 jul 2017 20:34
Re: S75D
Spännandeantonliljen skrev:Blev kontaktad av service idag som förklarade att jag inte hade nya accelerationen men ska snart få. Uppdateringen var påväg till mig och skulle komma till bilen inom några dagar. Riktigt gött. Snart är monstret ännu snabbareTack för hjälpsamma svar i denna post!

Chefsarkitekt på Hälsa Hemma
Model S 75D -17
Renault Zoe 22kWh -16
Model S LR -19
Renault Zoe 41kWh -19
Model 3 LR -22
Renault Zoe 41kWh -19
Model 3 LR -22
Re: S75D
Det var vad dom först sa om min självstängande laddlucka också.antonliljen skrev:Blev kontaktad av service idag som förklarade att jag inte hade nya accelerationen men ska snart få. Uppdateringen var påväg till mig och skulle komma till bilen inom några dagar. Riktigt gött. Snart är monstret ännu snabbareTack för hjälpsamma svar i denna post!
Re: S75D
Det dom egentligen menar är 6-60mph. Googla tesla one foot roll out så hittar du en hel del.improwise skrev:Hur har man en rullande start i 0 km/t? Annars kan det knappast vara 0-100 väl? Om man rullar i 99 km/t går det rimligtvis ännu snabbare till 100 km/t
Sent from my iPhone using Tapatalk
Perfekt knep att ta till när man behöver frissera siffror i efterhand.
Undanflykten dök upp när Elon sa att P85D tangerade McLaren F1's 0-60mph tid men så visade det sig att det inte riktigt var så. McLaren mäter enbart med stående start.
Re: S75D
Så här motiverar Motor Trends varför de använder rullande start när de mäter accelerationstider: "We run from zero to the maximum practical speed increment above the quarter mile. We subtract a one-foot rollout from the launch to simulate dragstrip performance (dragstrip runs started the whole quarter-mile acceleration craze and remain the only practical way for most owners to test their own cars, so we want our numbers to match those acquired in this way)."improwise skrev:Hur har man en rullande start i 0 km/t? Annars kan det knappast vara 0-100 väl? Om man rullar i 99 km/t går det rimligtvis ännu snabbare till 100 km/t :
Att Tesla valt denna mätmetod är på sätt och vis mer rättvisande än att förlita sig på biltillverkarnas egna uppgivna accelerationstider som oftast inte är repetitiva för gemene man.
Problemet för Tesla är att de tidigare mätte accelerationen 0-100 med stående start. Accelerationstider som även i vekligheten lätt gick att upprepa (och till och med överträffa), ända fram till lanseringen av P85D....
Installerat 13,2 kWp solceller
Re: S75D
Tur man själv har en P85 med äkta 0-100 tid då!
Sen har jag för mig att "Europa" (tillverkare/tidningar) jobbar med stillastående start. USA =dragracingens hemland jobbar mer med "roll out".
Sen har jag för mig att "Europa" (tillverkare/tidningar) jobbar med stillastående start. USA =dragracingens hemland jobbar mer med "roll out".
Renault R5 beställd, Seat Mii, Tesla Roadster.
Fd:Hyundai Ioniq 5, Kia EV9, BMW i4, MG5, MYLR, Kia EV6, Skoda Enyaq, VW ID3, Kia eNiro, X100D, P85 4xe-Golf, e-up.
Fd:Hyundai Ioniq 5, Kia EV9, BMW i4, MG5, MYLR, Kia EV6, Skoda Enyaq, VW ID3, Kia eNiro, X100D, P85 4xe-Golf, e-up.