Standard batteri
Blå
Premium inredning
Och antagligen 19'' fälgar.
Självkörande får andra hålla på med.
Vi behöver inte mer än standard,det är 401km
till vårt sommarboende i Stöde,blir bra att ladda i Gävlebro på
både upp och ner resan.

Moderator: Redaktion
Älskar BMWs dragkrok det häftigaste BMW gjortiksvo skrev:AWD
Vit multicoat
Full AP
Permiumpaket
Standardbatteri (kanske long range)
Standardfälgar (lägger pengarna på andra fälgar senare)
Dragkrok (hoppas det kommer en fullt elektrisk variant som BMW har)
Där har vi den
Jag har tänkt i de banorna jag också. Just stora batteriet, 4-hjulsdrift och luftfjädring. Det är därför de inte levererar dragkrok än; den kommer när 4-hjulsdrift kommer.LarsL skrev:Jag börjar tro att om det kommer en dragkrok så kommer den vara gömd längst ner i ett premiumpaket och långräckvidd så bilen kommer kosta +600kkr för att få drag. Då finns två val, antingen köpa basversionen och vänta på piratdragkrok eller en begagnad Model X.
Håller helt med. Har det på min 320d.Smutt skrev:Älskar BMWs dragkrok det häftigaste BMW gjortiksvo skrev:AWD
Vit multicoat
Full AP
Permiumpaket
Standardbatteri (kanske long range)
Standardfälgar (lägger pengarna på andra fälgar senare)
Dragkrok (hoppas det kommer en fullt elektrisk variant som BMW har)
Där har vi den
Jag trodde det var klart att det inte blir nån Luftfjädring på M3Jerker skrev:Jag har tänkt i de banorna jag också. Just stora batteriet, 4-hjulsdrift och luftfjädring. Det är därför de inte levererar dragkrok än; den kommer när 4-hjulsdrift kommer.LarsL skrev:Jag börjar tro att om det kommer en dragkrok så kommer den vara gömd längst ner i ett premiumpaket och långräckvidd så bilen kommer kosta +600kkr för att få drag. Då finns två val, antingen köpa basversionen och vänta på piratdragkrok eller en begagnad Model X.
Varför är de så rimligt? Ja om man ska dra husvagn så jo absolut stort batteri men för mig som drar lite skit till tippen, hämtar möbler och har cyklar på kroken så hoppas jag verkligen man inte måste ha awd eller stort batteri.Mickep skrev:Det verkar rimligt att dragkrok endast är tillgängligt för det större batteriet (och kraftigare motorer(Awd). Prismässigt om det är värt det är en helt annan sak.
Jag ska också bara köra skräp till Tippen, men tror att kroken hamnar i ett paket eftersom Tesla helt plötsligt bjuder på den till X så är det ju en rimlig gissning att AWD bilar kommer med gratis krokchaffis75 skrev:Varför är de så rimligt? Ja om man ska dra husvagn så jo absolut stort batteri men för mig som drar lite skit till tippen, hämtar möbler och har cyklar på kroken så hoppas jag verkligen man inte måste ha awd eller stort batteri.Mickep skrev:Det verkar rimligt att dragkrok endast är tillgängligt för det större batteriet (och kraftigare motorer(Awd). Prismässigt om det är värt det är en helt annan sak.
Ja, så anser vi, men jag är rädd att på Tesla gör man det inte. Men jag tycker att de, för att undvika missnöjda köpare som är dumma i huvudet och inte kan räkna ut det själva, kunde ha en lägre släpvagnsvikt på det mindre batteriet så försöker ingen dra en stor husvagn med det och bara komma bortanför grannens tomt. Då kan man få en dragkrok till vanligt litet släp.chaffis75 skrev:Varför är de så rimligt? Ja om man ska dra husvagn så jo absolut stort batteri men för mig som drar lite skit till tippen, hämtar möbler och har cyklar på kroken så hoppas jag verkligen man inte måste ha awd eller stort batteri.Mickep skrev:Det verkar rimligt att dragkrok endast är tillgängligt för det större batteriet (och kraftigare motorer(Awd). Prismässigt om det är värt det är en helt annan sak.
Hör ju till saken att dom gör mest pengar på tillbehören så det finns en stor anledning att tvinga upp oss i prisJerker skrev:Ja, så anser vi, men jag är rädd att på Tesla gör man det inte. Men jag tycker att de, för att undvika missnöjda köpare som är dumma i huvudet och inte kan räkna ut det själva, kunde ha en lägre släpvagnsvikt på det mindre batteriet så försöker ingen dra en stor husvagn med det och bara komma bortanför grannens tomt. Då kan man få en dragkrok till vanligt litet släp.chaffis75 skrev:Varför är de så rimligt? Ja om man ska dra husvagn så jo absolut stort batteri men för mig som drar lite skit till tippen, hämtar möbler och har cyklar på kroken så hoppas jag verkligen man inte måste ha awd eller stort batteri.Mickep skrev:Det verkar rimligt att dragkrok endast är tillgängligt för det större batteriet (och kraftigare motorer(Awd). Prismässigt om det är värt det är en helt annan sak.
Vi får väl se hur de resonerar.