P85D - leverans och reflektioner
Moderator: Redaktion
Re: P85D - leverans och reflektioner
Men visst märks vikten till viss del men i P85D påverkar det inte väghållningen, att DSc drar ned på prestandan eller liknande. Det är föraren som blir problemet för fort man kan ta en kurva... Även provat bromsarna och de tar verkligen bra. De måste vara uppgraderade sedan förra bilen för fasen vad de kniper till och bromsar in bilen bra....
Totally Ludicrous Tesla! P85DL, all utrustning, folierad blåmetallic.
Någon som vet vad den gör 100-200 på?
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Högst ovetenskapliga mätningar på min bil sade 12.5 på 6.1 och 11.5 på 6.2Pontus skrev:Någon som vet vad den gör 100-200 på?
edit: jag lyckades klippa ihop 2 filmer!
Tänkte bara kolla ett par saker med er som vet.
Har varit endel tråkigt strul med min p85D. Föret skulle jag hämta den 21 mars, en lördag. Då ringer leveranskillen mig på fredag kväll ovh säger att den är kvar i Holland. Kul tänker jag. Sen får jag nytt datum den 31a mars kl 14. Åker ut i taxi till Täby och då säger leveranskkillen att det är nått fel med registreringen av min bil. Blir sjukt irriterad och säger att de inte kan hålla på så här och att jag dels sålt min gamla bil samt tagit taxi och tagit ledigt från jobb. Han säger att jag kan köra hem den med grönskylt men att de åker med mig och plockar av skylten hemma hos mig. Så nu står jag fortfarande i garaget 9 dagar senare och får inte så mycket info.
Känns lite tråkigt att börja såhär.
Sen en annan sak: det sitter 245 däck bak också. Continental.. Vad gör man?
Mvh Per
Har varit endel tråkigt strul med min p85D. Föret skulle jag hämta den 21 mars, en lördag. Då ringer leveranskillen mig på fredag kväll ovh säger att den är kvar i Holland. Kul tänker jag. Sen får jag nytt datum den 31a mars kl 14. Åker ut i taxi till Täby och då säger leveranskkillen att det är nått fel med registreringen av min bil. Blir sjukt irriterad och säger att de inte kan hålla på så här och att jag dels sålt min gamla bil samt tagit taxi och tagit ledigt från jobb. Han säger att jag kan köra hem den med grönskylt men att de åker med mig och plockar av skylten hemma hos mig. Så nu står jag fortfarande i garaget 9 dagar senare och får inte så mycket info.
Känns lite tråkigt att börja såhär.
Sen en annan sak: det sitter 245 däck bak också. Continental.. Vad gör man?

Mvh Per
Trist. Ring och prata med dem. Eskalera via de olika chefsleden om inte händer.
Totally Ludicrous Tesla! P85DL, all utrustning, folierad blåmetallic.
Står det någonstans att det ska vara 265 däck samt märke? Är det runtom eller bara bak?
Hade samma problem. Mina 4 däck och fälgar bak byts kostnadsfritt om en vecka...
2019 Model S ”Raven” Performance Ludicrous,