God kväll!
I morgon är det leverans och jag har läst diverse checklistor här. Mycket bra
Funderar på ett par saker, kylfläktar till batteriet. Går dom tvångsköra? Verkar som en del har problem med vibrationer?
Det mesta andra tror jag att jag ska klara.
Ska vara mest noggrann med lack, fälgar och skador på inredning tänkte jag. Det är väl där det kan bli tjat misstänker jag.
God kväll!
Funderar på ett par saker, kylfläktar till batteriet. Går dom tvångsköra? Verkar som en del har problem med vibrationer?
...
Model x100d
Midnight Silver
Jo det går att köra dom manuellt, men det är bara Teslas tekniker som kan det (vad jag vet iaf), men säg gärna till om det i förväg så kanske dom faktiskt gör det när du är där för
annars lär dom garanterat knorra och säga att det bara är att höra av sig (senare) om du tycker dom verkar vara i obalans och sedan får komma tillbaks med bilen för åtgärd osv osv osv...
Även vanliga AC-fläktarna kan vara värt att testköra när ni ändå håller på
God kväll!
...
Model x100d
Midnight Silver
Jo det går att köra dom manuellt, men det är bara Teslas tekniker som kan det (vad jag vet iaf), men säg gärna till om det i förväg så kanske dom faktiskt gör det när du är där för
annars lär dom garanterat knorra och säga att det bara är att höra av sig (senare) om du tycker dom verkar vara i obalans och sedan får komma tillbaks med bilen för åtgärd osv osv osv...
Även vanliga AC-fläktarna kan vara värt att testköra när ni ändå håller på
Tack!
Ska se vad jag får till.
Har en förmåga att bli exalterad över sånt här och bara ta med vad som helst
Just det.
En intressant iakttagelse var att min 90D med 19"-hjul käkade i sig i snitt 1,65kWh/mil vid vanlig körning, lite med AP, oftast manuellt (AP2 funkar inget vidare på E20).
Lånebilen, en S85 2014 med 21" och utan AP, käkade på samma sträcka 210kWh/mil. Otroligt vilken skillnad.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Just det.
En intressant iakttagelse var att min 90D med 19"-hjul käkade i sig i snitt 1,65kWh/mil vid vanlig körning, lite med AP, oftast manuellt (AP2 funkar inget vidare på E20).
Lånebilen, en S85 2014 med 21" och utan AP, käkade på samma sträcka 210kWh/mil. Otroligt vilken skillnad.
Håller med! Även om man lägger dit decimaltecknet...
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer.
Vilken bil!!!
Mkt imponerad, den kostar fläsk men levererar verkligen.
Hittade inget att anmärka på vid leverans.
Lister osv är inte 100% men det ser bra ut och är minst i nivå med Volvon.
Dock har ett litet gnäll ljud kommit från en dörr ett par gånger nu i kväll. Det gjorde det inte vid lev.
Då får jag tacka för din input. Många har undrat efter din tråd upplägg mm. STORT GRATTIS och jag hoppas det givetvis fortsätter. Det är sällan något dyrt känns så bra trots allt så är det för mig i allafall.