Nej, man att rösta på ett rasistiskt parti utan att vara rasist är ganska korkat imo.rightnow skrev:Man behöver ju dock inte vara rasist för att man röstar på SD.
Model 3 specifikationer
Moderator: Redaktion
Re: Model 3 specifikationer
https://evexperten.se
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
Model 3 Performance - 2024
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
Vafals!?! Det går väl hyra skidor på plats?Nicke Nyfiken skrev:Fast det känns ännu klumpigare att frakta skidorna på släpvagn.LarsL skrev:Takbox eller takräcke förstår jag mig inte på däremot. Det är ju ett väldigt klumpigt ställe att packa saker på. Sista gången jag använde takräcke gjorde jag en repa på bilen...
Funderar lite.
En 3 med följande spec som nog många tänker på.
44000$ Stora batteriet
5000$ Premium
1500$ 19"
5000$??? D (=4WD)
5000$ AP
1000$ metallic
1000$ frakt till Europa
2000$ ??? Vagnsskada
=64500$ totalt
+ tull 5% och moms 25%
85656$ ungefär.
Dollarkurs 8,2??? Då blir det ca 700000kr.
Jämför man det med en lite begagnad S75/85/90D som ofta har samma utrustning, större/lyxigare bil och dessutom gratis laddning. Då är jag lite förvånad att inte fler väljer att köpa en begagnad S redan idag istället för att vänta 1,5år.
Sen om man istället funderar på en basutrustad, kortmilad 3 med tex bara dragkrok. Då blir det så klart stor skillnad i pris och en S kan ju inte få dragkrok (godkänt från fabrik i alla fall)
Hur tänker ni andra?
44000$ Stora batteriet
5000$ Premium
1500$ 19"
5000$??? D (=4WD)
5000$ AP
1000$ metallic
1000$ frakt till Europa
2000$ ??? Vagnsskada
=64500$ totalt
+ tull 5% och moms 25%
85656$ ungefär.
Jämför man det med en lite begagnad S75/85/90D som ofta har samma utrustning, större/lyxigare bil och dessutom gratis laddning. Då är jag lite förvånad att inte fler väljer att köpa en begagnad S redan idag istället för att vänta 1,5år.
Sen om man istället funderar på en basutrustad, kortmilad 3 med tex bara dragkrok. Då blir det så klart stor skillnad i pris och en S kan ju inte få dragkrok (godkänt från fabrik i alla fall)
Hur tänker ni andra?
Renault R5 beställd, Seat Mii, Tesla Roadster.
Fd:Hyundai Ioniq 5, Kia EV9, BMW i4, MG5, MYLR, Kia EV6, Skoda Enyaq, VW ID3, Kia eNiro, X100D, P85 4xe-Golf, e-up.
Fd:Hyundai Ioniq 5, Kia EV9, BMW i4, MG5, MYLR, Kia EV6, Skoda Enyaq, VW ID3, Kia eNiro, X100D, P85 4xe-Golf, e-up.
Bra därSmutt skrev:Personligen älskar jag min Tesla min Robbot som heter Lasse mina tre slavar som alla heter miele
Köpte min S i tron att jag skulle kunna ha drag på min M3 vilket jag fortfarande hoppas på, men jag kommer anpassa mig om M3 saknar drag på nåt sätt kommer det gå.
Men jag tror på en M3 med drag

EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
Jag tycker utrustningen är alldeles för dyr. 26% extra för batteriet är otänkbart för mig. Lutar åt en med enbart uppgraderad färg eller möjligen AP. Annars hade jag också köpt en S...Leo skrev:Funderar lite.
44000$ Stora batteriet
5000$ Premium
1500$ 19"
5000$??? D (=4WD)
5000$ AP
1000$ metallic
1000$ frakt till Europa
2000$ ??? Vagnsskada
=64500$ totalt
+ tull 5% och moms 25%
85656$ ungefär.
Hur tänker ni andra?
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
Jo, det blir förmodligen en robot nästa gång. Men tyvärr blir det en ganska dyr historia om den ska funka.Legato skrev:Ja det finns absolut trädgårdar de fortfarande har problem med. De klarar ju dock rätt rejäla lutningar numera.LarsL skrev:
En robotklippare skulle med största sannolikhet inte funka hos mig. Min trädgård lutar ganska kraftigt så jag gissar att eländet skulle ligga och kravla längst ner och inte orka ta sig upp.
Har en stor bred klippare så jag fixar gräsmattan på 20-30 minuter. Nu klipper jag max en gång i veckan.
Ja, en annan fick nöja sig med en liten trädgård så då var det lätt att ha råd med klipparenLarsL skrev:Jo, det blir förmodligen en robot nästa gång. Men tyvärr blir det en ganska dyr historia om den ska funka.Legato skrev:Ja det finns absolut trädgårdar de fortfarande har problem med. De klarar ju dock rätt rejäla lutningar numera.LarsL skrev:
En robotklippare skulle med största sannolikhet inte funka hos mig. Min trädgård lutar ganska kraftigt så jag gissar att eländet skulle ligga och kravla längst ner och inte orka ta sig upp.
Har en stor bred klippare så jag fixar gräsmattan på 20-30 minuter. Nu klipper jag max en gång i veckan.

EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
Du är rolig du. Det bara haglar av trångsynthet och oförmåga att se olika perspektiv från dig.Legato skrev:Nej, man att rösta på ett rasistiskt parti utan att vara rasist är ganska korkat imo.rightnow skrev:Man behöver ju dock inte vara rasist för att man röstar på SD.
Man behöver ju inte klippa överallt heller. Det går ganska bra att köra trimmer på de lite mer knepiga ytorna. Men med åkgräsklipoaren går det fortare.
Håller nog med. En 3 ska man köpa relativt basutrustad. Annars skulle jag nog personligen valt en begagnad S istället. Dock kör jag ju redan en S så för mig är ju liksom valet redan gjort.
Men många andra funderar ju mellan dessa två alternativ. Begagnad (ny?) S nu eller en 3 om minst 1-1,5 år. Då är det fortfarande osäkert om tex dragkrok är släppt osv.
Men många andra funderar ju mellan dessa två alternativ. Begagnad (ny?) S nu eller en 3 om minst 1-1,5 år. Då är det fortfarande osäkert om tex dragkrok är släppt osv.
Renault R5 beställd, Seat Mii, Tesla Roadster.
Frugan vill ha en röd jag en dragkrok blir nog allt extra
Miele är bäst när man kör den 5 gånger per dag.

Tudor Grå S60 Duracell svart S75D Elon Snik Y 2023 Beställd
- Nicke Nyfiken
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/ericjohanniklas807
Vad jag tycker om dig håller jag för mig själv. Men du verkat ha ett behov att dela med dig om dina åsikter om andra människor.Legato skrev:Att det var min personliga åsikt trodde jag var ganska uppenbart. Att du inte delar den är uppenbart vilket betyder att du anser att jag är irrationell... Var försiktig med offerkoftan.
Det kan du göra på Flashback bland alla de andra som också anser sig sitta inne med den enda rätta åsikten.
Model Y P 2022 - TBA
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Ja, begagnad Model S hade varit ett alternativ om den haft dragkrok.
Model 3 har dragkrok när den släpps i EU annars får den det aldrig. Tror inte de vill göra om typningen av bilen.
Model 3 har dragkrok när den släpps i EU annars får den det aldrig. Tror inte de vill göra om typningen av bilen.
Jag tror du råkat blanda ihop trångsynt med klarsynt.rightnow skrev:Du är rolig du. Det bara haglar av trångsynthet och oförmåga att se olika perspektiv från dig.Legato skrev:Nej, man att rösta på ett rasistiskt parti utan att vara rasist är ganska korkat imo.rightnow skrev:Man behöver ju dock inte vara rasist för att man röstar på SD.
Peugeot e-5008 GT Ultimate -25
BMW i4 M50 -24 (Såld)
BMW iX3 -23 (Korttidsleasing)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Kia EV6 GT Line -22 (Såld)
VW ID4 1st Max -21 (Såld)
Kia e-Niro Advanced Tech -19 (Såld)
Renault Zoe Intense -16 (Såld)
BMW i4 M50 -24 (Såld)
BMW iX3 -23 (Korttidsleasing)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Kia EV6 GT Line -22 (Såld)
VW ID4 1st Max -21 (Såld)
Kia e-Niro Advanced Tech -19 (Såld)
Renault Zoe Intense -16 (Såld)
Haha, tack. Ja att bli kallad trångsynt av en SD:are ligger rätt högt på ironins topplistaiAkita skrev:Jag tror du råkat blanda ihop trångsynt med klarsynt.rightnow skrev:Du är rolig du. Det bara haglar av trångsynthet och oförmåga att se olika perspektiv från dig.Legato skrev:Nej, man att rösta på ett rasistiskt parti utan att vara rasist är ganska korkat imo.rightnow skrev:Man behöver ju dock inte vara rasist för att man röstar på SD.

EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
Att dela med sig av åsikter är väl hela syftet med ett forum... Gör vi inte det så blir det hela ganska tråkigt och intetsägande. Du får gärna kritisera mina åsikter, det uppskattas. Har man åsikter som inte tål kritik bör man nog ta sig en funderare.Nicke Nyfiken skrev:Vad jag tycker om dig håller jag för mig själv. Men du verkat ha ett behov att dela med dig om dina åsikter om andra människor.Legato skrev:Att det var min personliga åsikt trodde jag var ganska uppenbart. Att du inte delar den är uppenbart vilket betyder att du anser att jag är irrationell... Var försiktig med offerkoftan.
Det kan du göra på Flashback bland alla de andra som också anser sig sitta inne med den enda rätta åsikten.
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
Den är ruskigt snabb men min klarar inte ens de lägsta mattkanterna vilket medför att den dammsuger typ 3 kvadrat innan den åker "hem".Smutt skrev:Frugan vill ha en röd jag en dragkrok blir nog allt extra![]()
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
Och nu var jag SD:are också. Jag som röstar på Center. It just goes on and on!Legato skrev:Haha, tack. Ja att bli kallad trångsynt av en SD:are ligger rätt högt på ironins topplistaiAkita skrev:Jag tror du råkat blanda ihop trångsynt med klarsynt.rightnow skrev:Du är rolig du. Det bara haglar av trångsynthet och oförmåga att se olika perspektiv från dig.Legato skrev:Nej, man att rösta på ett rasistiskt parti utan att vara rasist är ganska korkat imo.rightnow skrev:Man behöver ju dock inte vara rasist för att man röstar på SD.
En centerpartist som försvarar SD-röstande? Det kan vara än mer ironiskt. Fast det kanske mest ironiska är att vi då röstar på samma parti... Nu måste du nog byta när du röstar på samma parti som denna "trångsynta" individ.rightnow skrev:Och nu var jag SD:are också. Jag som röstar på Center. It just goes on and on!
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
Kan inte Tesla göra en autonom åkgräsklippareLarsL skrev:Man behöver ju inte klippa överallt heller. Det går ganska bra att köra trimmer på de lite mer knepiga ytorna. Men med åkgräsklipoaren går det fortare.

Nä det är inte så enkelt att hyra bil med drag de gånger man behöver. Jag har en kollega som inte har bil, dom hyr när dom behöver. Fast på sina semestrar så hyr dom inte, just av den anledningen att det inte går att hitta en hyrbil med drag. Han har försökt. De senaste två semestrarna har han åkt upp till Ö-vik och lånat en bil av en släkting, för att sedan åka till Uppsala och hämta sin fru och deras cyklar. Dom är Turf:are och åker runt i Sverige en del på sommaren och cykelturfar och då behöver dom ha med cyklarna och behöver dragkrog av den anledningen.Verdi skrev:Hur kan drag vara så viktigt? Finns ju bilar att hyra också de ggr man behöver...LarsL skrev:Nej det är inte särskilt märkligt, jag är en sådan kund tex. Mitt första filter är dragkrok och då finns det två bilar att välja mellan eller tre om Model 3 får drag. Det är en prisskillnad mellan dem men Model X är ju faktiskt mer bil än en Model 3, den ha tex mer plats för ungarna. Men ja, den har blivi på tok för dyr fast faller dollarn så kanske.HelectriC skrev:
Verkar ju märkligt om samma kund är intresserad av antingen MX eller M3. Extrem skillnad på många sätt mellan de två modellerna.
Blev ett långt svar. Men det är alltså inte så enkelt.
Model 3 LR AWD, Pearl White, Svart interiör, 19" s-däck, 18" v-däck, dragkrok. Uthämtad 18/12-2019
Till skillnad från dig så tycker jag att folk ska få rösta på vad dom vill, utan att man sätter en stämpel på dem. Det är just denna rasiststämpel som gett SD den stora väljerbasen de har idag. Hade man istället vågat prata om problemen utan att någon skrek rasist såfort man öppnade munnen hade mycket varit löst idag. Så stanna kvar du på centern om du vill det. Det gör mig inget.Legato skrev:En centerpartist som försvarar SD-röstande? Det kan vara än mer ironiskt. Fast det kanske mest ironiska är att vi då röstar på samma parti... Nu måste du nog byta när du röstar på samma parti som denna "trångsynta" individ.rightnow skrev:Och nu var jag SD:are också. Jag som röstar på Center. It just goes on and on!
Denna tråden har ju för övrigt spårat ur och är verkligen off topic. Ska vi se till att komma back on track?
Model 3 LR AWD, Pearl White, Svart interiör, 19" s-däck, 18" v-däck, dragkrok. Uthämtad 18/12-2019
Ja det här kan inte sluta väl. Du har inte fattat nånting.Legato skrev:En centerpartist som försvarar SD-röstande? Det kan vara än mer ironiskt. Fast det kanske mest ironiska är att vi då röstar på samma parti... Nu måste du nog byta när du röstar på samma parti som denna "trångsynta" individ.rightnow skrev:Och nu var jag SD:are också. Jag som röstar på Center. It just goes on and on!
Jasså. Så kpmlr-röstare är inte kommunister och nmr:are ska ej benämnas nazister? Till skillnad från mig? Lägg inte ord i min mun tack. Folk får rösta på precis vad de vill, det betyder inte att deras åsikter ej får kritiseras. Jag kritiserar vänsterpartister och moderater (mfl) också. Att kalla äpplen för päron är ett j-la hyckleri och personligen tror jag just detta gjort SD så starka som de är...rightnow skrev:Till skillnad från dig så tycker jag att folk ska få rösta på vad dom vill, utan att man sätter en stämpel på dem. Det är just denna rasiststämpel som gett SD den stora väljerbasen de har idag. Hade man istället vågat prata om problemen utan att någon skrek rasist såfort man öppnade munnen hade mycket varit löst idag. Så stanna kvar du på centern om du vill det. Det gör mig inget.Legato skrev:En centerpartist som försvarar SD-röstande? Det kan vara än mer ironiskt. Fast det kanske mest ironiska är att vi då röstar på samma parti... Nu måste du nog byta när du röstar på samma parti som denna "trångsynta" individ.rightnow skrev:Och nu var jag SD:are också. Jag som röstar på Center. It just goes on and on!
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021