Med alla dessa rykten om Model 3 reservationer som försvann är detta inte kul.
(Referens till Jurassic Park ifall nån missade det)
Moderator: Redaktion
Humor.AGCF skrev:Vad är detta?
Men sade de så verkligen? Jag hörde att helt NYA reservationer idag skulle kunna börja levereras mot slutet av 2018?TiborBlomhall skrev:Fast SHITatt de säger internationella leveranser börjar i slutet av 2018Och Sverige är väl inte ens första landet de börjar leverera till då
Kilowatt skrev:Men sade de så verkligen? Jag hörde att helt NYA reservationer idag skulle kunna börja levereras mot slutet av 2018?TiborBlomhall skrev:Fast SHITatt de säger internationella leveranser börjar i slutet av 2018Och Sverige är väl inte ens första landet de börjar leverera till då
Teslas FAQ skrev:When will international deliveries begin?
Every country has its own set of rules and regulations, which means that we effectively must build a different car for different markets. This means international Model 3 deliveries will begin in late 2018, contingent upon regulatory approvals, staring with left-hand drive markets, followed by right-hand drive markets in 2019. We wish we could do all this faster and get you your Model 3 right away. No action is required from international reservation holders now. We will contact you closer to the start of production for your country.
https://youtu.be/RfiQYRn7fBgTiborBlomhall skrev:Freakade ur mig också![]()
Med alla dessa rykten om Model 3 reservationer som försvann är detta inte kul.
(Referens till Jurassic Park ifall nån missade det)
Bra sammanfattning men en liten miss:TiborBlomhall skrev:Första utkastet till artikeln ute:
http://teslaclubsweden.se/model-3-leverans-eventet/
Enig. Tycker det mesta ser riktigt bra ut bortsett från leveranstiden.Haglund skrev:Jag förstår inte riktigt alla som är missnöjda med infon som kommit ut. Infon från eventet kanske var knapphändig, men det är väl sällan man fått så mycket information från någon biltillverkare vid ett släpp av en ny bil som den sammanlagda mängden info som kommit från alla kanaler här. Dessutom tycker jag att trean ser riktigt bra ut på pappret. Skulle helt klart kunna tänka mig en. Reservationen får nog ligga kvar således.
Men. Slutet av 2018 känns just nu som sent. Min uppskattning från början var att jag skulle få trean riktigt sent 2018 och då kändes det helt OK. På senare tid har ju faktiskt konkurrenterna satt igång och tänker börja leverera motsvarande, om inte sent 2018 så åtminstone strax därefter. Lite som nog trean kan komma att levereras hit. Då vet jag inte om den är lika attraktiv längre. Det får nog laddnätverken avgöra.
Japp, jag missförstod. Fixat.Legato skrev:Bra sammanfattning men en liten miss:TiborBlomhall skrev:Första utkastet till artikeln ute:
http://teslaclubsweden.se/model-3-leverans-eventet/
De första bilarna FÅR premium och de FÅR INTE vit interiör. Till hösten 2017 står det att vit klädsel samt möjlighet att skippa premium kommer.
Jag hoppas verkligen att Leafen går bra, och att Tesla och Nissan inte säljer på bekostnad av varandra, utan på bekostnad av dieselstånkor.iAkita skrev:Det känns som om Tesla lämnar öppet mål för Nissan och deras nya Leaf, åtminståne i Europa. Om nya Leaf som presenteras i September har ett batteri på 60 kWh och kostar under 500 000 kr kommer den slå (eller matcha) Model 3 både vad det gäller räckvidd och pris, och dessutom finnas tillgänglig före leverans tidigare. Återstå att se om Nissan tar den chansen eller inte.