Kvar i Kalifornien?
Moderator: Redaktion
- Andreas Welin
- Teslaägare
Kvar i Kalifornien?
Min P85D är hysteriskt kul på alla sätt utom ett. Den tror att den befinner sig i Palo Alto... Reboota hjälper inte! Nån som råkat ut för detta? Vad gör man? Tesla har inte gett nåt vettigt svar men här verkar ju finnas många kloka människor. Det är låååångt hem. 8597 km för att vara exakt.
Re: Kvar i Kalifornien?
Valde du att hämta den direkt från fabrik?
Överta företagsleasing av min Model S Performance 100 Ludicrous:
https://teslaclubsweden.se/forum/viewtopic.php?f=21&t=20318
Långskott men den är inte uppkopplad på ditt wi-fi som du dns:at till usa för att kunna kolla amerkansk netflix och HBO?
Den borde ju rätta till sig så fort du lämnar hemmet isåfall, men för att tänka runt lådan och så.
Den borde ju rätta till sig så fort du lämnar hemmet isåfall, men för att tänka runt lådan och så.
Om det ör tiden som är fel så blir det så efter en reset. Den ställer in sig via GSM efter en stund...
Totally Ludicrous Tesla! P85DL, all utrustning, folierad blåmetallic.
- Andreas Welin
- Teslaägare
Hämtad i Väsby... "Det där löser sig snart, när den kopplar upp" sa man. ok, vill köra nu! Tänkte jag...
Ingen US-dns (då får jag strypa nån av ungarna som pillat isåfall).
Wi-fin funkar hemma o bilen har rullat 90 mil på den vecka som gått.
Inte bara klockan som är där. Bilen är benfast på 3500 Deer Creek Rd, Palo Alto. Navigering utesluten. Californication...
Ingen US-dns (då får jag strypa nån av ungarna som pillat isåfall).
Wi-fin funkar hemma o bilen har rullat 90 mil på den vecka som gått.
Inte bara klockan som är där. Bilen är benfast på 3500 Deer Creek Rd, Palo Alto. Navigering utesluten. Californication...
- TiborBlomhall
- Referralkod: ts.la/tibor72449
Låter som bilen får ingen GPS signal... de har kanske glömt ansluta antennen till mottagaren?
Jag skulle ringa service å berätta om jag var du.
Körde du bägge typerna av omstarter? Den startar om skärm och tillhörande dator och den andra ska starta om GSM, GPS mm fattar jag det som.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Var hittar man båda dessa varianter beskrivna? I manualen hoppas jag? (Är på resande fot borta från min pärla)Svenssons skrev:Körde du bägge typerna av omstarter? Den startar om skärm och tillhörande dator och den andra ska starta om GSM, GPS mm fattar jag det som.
2019 Model S ”Raven” Performance Ludicrous,
A: Håll in båda scrollhjulen i 5 sek.Kilowatt skrev:Var hittar man båda dessa varianter beskrivna? I manualen hoppas jag? (Är på resande fot borta från min pärla)Svenssons skrev:Körde du bägge typerna av omstarter? Den startar om skärm och tillhörande dator och den andra ska starta om GSM, GPS mm fattar jag det som.
B: Håll in båda övre menyknapparna på ratten i 5 sek.
Överta företagsleasing av min Model S Performance 100 Ludicrous:
Tack, skulle gärna se vad exakt respektive omstart gör?Feddan skrev:A: Håll in båda scrollhjulen i 5 sek.Kilowatt skrev:Var hittar man båda dessa varianter beskrivna? I manualen hoppas jag? (Är på resande fot borta från min pärla)Svenssons skrev:Körde du bägge typerna av omstarter? Den startar om skärm och tillhörande dator och den andra ska starta om GSM, GPS mm fattar jag det som.
B: Håll in båda övre menyknapparna på ratten i 5 sek.
Jag har inte hittat exakt vad som startas om förutom de olika skärmarna men vet att jag läste om att GPS & GSM t.ex. skulle startas om vid den ena typen. Lite olika tips och tricks finns på följande sida:
http://www.teslarati.com/tesla-model-s- ... s-tidbits/
http://www.teslarati.com/tesla-model-s- ... s-tidbits/
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Tack!
- Andreas Welin
- Teslaägare
Tack! Men inget har hjälpt. Har oxå bytt språk för då startar systemet om, men tji ändå. Nån nämnde antennen, men ursäkta en teknisk idiot - radio, wi-fi och GSM funkar (om än segt), skulle det vara nåt separat för GPSn? I min app finns en låssymbol vid adressen i Palo Alto. Vete f-n hur man får väck den.
Låssymbolen är nog bara att bilen är låst.Andreas Welin skrev:Tack! Men inget har hjälpt. Har oxå bytt språk för då startar systemet om, men tji ändå. Nån nämnde antennen, men ursäkta en teknisk idiot - radio, wi-fi och GSM funkar (om än segt), skulle det vara nåt separat för GPSn? I min app finns en låssymbol vid adressen i Palo Alto. Vete f-n hur man får väck den.
- Andreas Welin
- Teslaägare
Som sagt - teknisk idiotdstr skrev:Låssymbolen är nog bara att bilen är låst.Andreas Welin skrev:Tack! Men inget har hjälpt. Har oxå bytt språk för då startar systemet om, men tji ändå. Nån nämnde antennen, men ursäkta en teknisk idiot - radio, wi-fi och GSM funkar (om än segt), skulle det vara nåt separat för GPSn? I min app finns en låssymbol vid adressen i Palo Alto. Vete f-n hur man får väck den.

- Andreas Welin
- Teslaägare
Finns en tråd på TMC med liknande problem. För trådskaparen där som fick problem den 25/1 med en bil med VIN <2000 verkar inget ha hjälpt men tråden har inte uppdaterats efter januari eller så och för den andra så försvann problemet när han fick 6.1-uppdateringen vilket dock inte verkar ha hjälpt för den första personen. Lite märkligt dock att tråden inte har uppdaterats på så länge så det är möjligt att problemet har försvunnit.
Gjorde factory reset på min P85+ vid ägarbytet. Tog lång tid. allt fungerade men den tyckte den var i Pala Alto... Vi letade och letade. Två reset via knapparna på ratten. Det löst sig 10 min senare då bilen via GSM/GPS slog över till Sverige igen. Man såg det direkt då. tiden innan var pacific efter factory reset... 

Totally Ludicrous Tesla! P85DL, all utrustning, folierad blåmetallic.
- Andreas Welin
- Teslaägare
Låter nu som mest troligt, tack för tips. Service föreslår soft resets men det är ju kört. Factory reset hjälps inte heller. Får se vad de kan komma upp med härnäst.TiborBlomhall skrev:Låter som bilen får ingen GPS signal... de har kanske glömt ansluta antennen till mottagaren?
- Andreas Welin
- Teslaägare
Har tyvärr inte hjälpt mig... kanske är det som Tibor föreslog, de glömde att sätta i sladden.hybris skrev:Gjorde factory reset på min P85+ vid ägarbytet. Tog lång tid. allt fungerade men den tyckte den var i Pala Alto... Vi letade och letade. Två reset via knapparna på ratten. Det löst sig 10 min senare då bilen via GSM/GPS slog över till Sverige igen. Man såg det direkt då. tiden innan var pacific efter factory reset...