Jag tror att den fördel befintliga Teslaägare har framför oss andra på marknader som Sverige är akademisk. När de börjar leverera hit är produktionshastigheten så hög att det högst kan skilja nån månad.
Jag tror att den fördel befintliga Teslaägare har framför oss andra på marknader som Sverige är akademisk. När de börjar leverera hit är produktionshastigheten så hög att det högst kan skilja nån månad.
Produktionstempot i USA kanske, men det kanske tar lite tid att trimma in logistiken och leveranskapaciteten på den europeiska sidan, och det är ju just under den intrimningsfasen som befintliga ägare får leverans.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Jag tror att den fördel befintliga Teslaägare har framför oss andra på marknader som Sverige är akademisk. När de börjar leverera hit är produktionshastigheten så hög att det högst kan skilja nån månad.
Produktionstempot i USA kanske, men det kanske tar lite tid att trimma in logistiken och leveranskapaciteten på den europeiska sidan, och det är ju just under den intrimningsfasen som befintliga ägare får leverans.
Jo, naturligtvis. Men jag undrar om de inte skeppar 3:orna hela till Europa eftersom de är såpass mycket billigare att det inte lönar sig att hålla på med demontering/montering och då kommer det att vara enklare.
2019? Tror ni att det kommer ta två år att producera alla bilar för befintliga Tesla-ägare?
Jag tror att Tesla ägare är prioriterade så att du kommer få din Model 3 före en som lade sin reservation för en månad sen och inte har en Tesla sen tidigare. Dock så tror jag inte du kommer få din före Jerker t ex som var den första i kön på MOS den 31 mars förra året. Så klart så är detta spekulation men hur mycket förtur som helst tycker jag inte befintliga ägare ska få.
2019? Tror ni att det kommer ta två år att producera alla bilar för befintliga Tesla-ägare?
Jag tror att Tesla ägare är prioriterade så att du kommer få din Model 3 före en som lade sin reservation för en månad sen och inte har en Tesla sen tidigare. Dock så tror jag inte du kommer få din före Jerker t ex som var den första i kön på MOS den 31 mars förra året. Så klart så är detta spekulation men hur mycket förtur som helst tycker jag inte befintliga ägare ska få.
Att befintliga Tesla ägare får 1bil före den som stod först i kön är väl helt rimligt
Så när tror ni dom har betat av USA-kön då? För det är då det börjar levereras bilar till Europa antar jag..
Då vi varken vet totalt antal reservationer, andelen som är i USA, hur snabbt de kommer öka produktionen och om de kommer leverera alla till usa innan de börjar med resten av världen så skulle jag säga att det är en väldigt svår fråga.
Hur man än ser det så kommer man att få sin modell 3 inom sin tid om man beställer/reserverar.
Beror på hur länge man vill vänta. (eller är man rädd att det kommer vara "omöjligt" att få tag på en, så man funderar på att ge överbud på de modell 3 som köpts i spekulations syfte?)
Utan att ha något på fötterna eller insyn i produktionen så kan jag långt säga; var lugn, alla som beställer en den 28:e kommer få sin inom 3 år. (eller är det = aldrig?) Eller jag vet inte men om jag skulle lägga ut 350 000 på en produkt jag inte får inom 9 månader så skulle jag nog avvakta. förr eller senare kommer produktionstakten ikapp.
Hur man än ser det så kommer man att få sin modell 3 inom sin tid om man beställer/reserverar.
Beror på hur länge man vill vänta. (eller är man rädd att det kommer vara "omöjligt" att få tag på en, så man funderar på att ge överbud på de modell 3 som köpts i spekulations syfte?)
Utan att ha något på fötterna eller insyn i produktionen så kan jag långt säga; var lugn, alla som beställer en den 28:e kommer få sin inom 3 år. (eller är det = aldrig?) Eller jag vet inte men om jag skulle lägga ut 350 000 på en produkt jag inte får inom 9 månader så skulle jag nog avvakta. förr eller senare kommer produktionstakten ikapp.
Vi lägger 10000kr som man för tillbaka om man ångrar sig
Precis vi har inte beställt något för 350000 eller 450000kr. Vi har reserverat en köplats för 10000kr. Vill man ha en Model 3 så bör man nog snarast reservera annars riskerar det verkligen att ta 3 år.
Det lät även i början som frågan missförstogs. Är man befintlig ägare av Tesla går man INTE före i kön. Däremot så flyttas man högre upp i kön och får sin Model 3 tidigare än annars.
Det beror på när de släpper beställningssidan. För de vill att de som beställer skall få och jag tror att de låter en ickeägare som beställer en gå före en ägare som inte beställt än. Det intressanta är då hur de kommer släppa ordrarna så de går från reservationer som kan betalas tillbaka till att folk börjar betala handpenning. Det skall bli intressant att få förklarat hur själva köalgoritmen fungerar. Jag tror betydelsen att vara en tidigare ägare är överskattad.
Jag tror (här kommer trosbekännelsen) att vara man ägare av tesla skola man stiga framför en icketroende om man ännu inte bekänt sin tro på modell3, dock inte mer än 100 beställningar då man icke hava bevisat sin tro såsom de hardcorepilgrimmar som lade sin tro den 1:a april. De som Havo visat sin starka tro genom att lägga dubbla beställningar må gå före.
Men givo inte upp hoppet ty de som väntar länge kommer givas det som rätteligen väntar dem;En mycket bättre produkt med fler valmöjligheter. Amen.
Jag tror att Tesla vill uppnå två saker med att låta befintliga ägare ha en egen kö som betas av först.
1. De som redan har en Tesla kan tänkas vara mer överseende med barnsjukdomar som måste åtgärdas på en ny modell. Det är helt enkelt kunder med en positiv inställning till Tesla, då de redan äger en Tesla och dessutom beställer en till. Därför är det bra att låta dessa få de första bilarna.
2. De får fler Model S/X sålda. De som tvekar mellan en Model S och en Model 3 kanske beställer S för att 3 ligger så långt fram i tiden. Få torde dock köpa en Model S eller Model X bara för att få sin Model 3 snabbare.
När leveranserna väl kommer igång i Europa så torde produktionen vara så pass intrimmad och takten så hög att skälen ovan inte är lika viktiga för Tesla längre. I USA däremot tror jag att de spelar roll för Tesla i början. Med andra ord så tror jag att ägare/icke ägare inte kommer väga jättetungt, utan Tesla kommer att göra det som passar deras logistik bäst, även om ägare kanske får tillgång till designstudion en vecka eller så innan de som köade.
Jag tror att det gäller att man måste reagera snabbt och beställa så fort man får chansen om man vill bevaka sin köplats.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Jag tror (här kommer trosbekännelsen) att vara man ägare av tesla skola man stiga framför en icketroende om man ännu inte bekänt sin tro på modell3, dock inte mer än 100 beställningar då man icke hava bevisat sin tro såsom de hardcorepilgrimmar som lade sin tro den 1:a april. De som Havo visat sin starka tro genom att lägga dubbla beställningar må gå före.
Men givo inte upp hoppet ty de som väntar länge kommer givas det som rätteligen väntar dem;En mycket bättre produkt med fler valmöjligheter. Amen.
Nu vaknade språkpolisen i mig!
"skola" är en plural verbform och ska alltså inte användas ihop med "man". Korrekt här är "skall". Däremot hade det varit korrekt med "skola de" t.ex.
Eller just det vi skriver i, ett forum. Många tror att singularformen är fora, men det är ju pluralform.
Precis! Men jag använder sällan den latinska pluralformen utan den svenska:
Ett forum, flera forum.
Ett roligt ord (som säkert de flesta aldrig tar i sin mun) är det italienska för barnänglar som finns inom konsten och är vanliga i kyrkors utsmyckning.
I singular heter det "putto" men oftast pratar man om dem i plural och då blir det "putti". Att detta är plural vet naturligtvis de flesta som lärt sig detta ord av nån konstguide inte eftersom man inte kan italienska så när man vill säga flera blir det gärna "puttis" på amerikanskt manér och i bestämd form "puttisar" (på svenskt manér?).
Jag tror det spelar väldigt stor roll om man äger Tesla och rent av vilken model av Tesla. Elon har vid flera tillfällen tackat eller mellan raderna sagt att det är tack vare ludicrous som de har råd att finansiera utvecklingen av model 3. (Lite förenklat, men ni fattar)
Har svårt att tro att han inte kommer att premiera de som finansierat bilen.