Förra året hade vi inne Leafen för en liten fender-bender i tre veckor. Den hade då ganska låg laddning när vi lämnade in den men det hände nästan inget med laddningen under tiden.Teslaspolen skrev:Samma här. Var okopplad i en vecka i höstas, hände inte ett dugg med %...bonath skrev:Min Leaf sjunker ingenting på en vecka...
Lämna teslan på parkeringen under sem
Moderator: Redaktion
Re: Lämna teslan på parkeringen under sem
Jag min Tesla är ännu bättre. När jag lämnade in den igår hade den 19% kvar och nu när tittar i appen har den merLarsL skrev:Förra året hade vi inne Leafen för en liten fender-bender i tre veckor. Den hade då ganska låg laddning när vi lämnade in den men det hände nästan inget med laddningen under tiden.Teslaspolen skrev:Samma här. Var okopplad i en vecka i höstas, hände inte ett dugg med %...bonath skrev:Min Leaf sjunker ingenting på en vecka...

Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
- Green_Line
- Teslaägare
Min Model X har stått sedan 4 juli. Stod då på 334 km nu nere på 280km. Lämnade den inte på laddning pga åskrisk.
Och så sägs det att man ska dra ur mobiltelefonladdaren för att spara ström, och inte ha tv:n på standby. En Tesla på standby verkar dra något mer...
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Med eller utan energisparande aktiverat?Green_Line skrev:Min Model X har stått sedan 4 juli. Stod då på 334 km nu nere på 280km. Lämnade den inte på laddning pga åskrisk.
https://evexperten.se
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
Model 3 Performance - 2024
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
Model 3 Performance - 2024
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Tror jag skrev det för något år sedan, men undrar hur mycket elbilarna i Sverige (världen) skulle dra per dygn bara genom sin blotta existens sas, om alla vore elbilar...?bylund skrev:Och så sägs det att man ska dra ur mobiltelefonladdaren för att spara ström, och inte ha tv:n på standby. En Tesla på standby verkar dra något mer...
Tror det faktiskt skulle röra sig om en ganska ansenlig mängd energi... Speciellt vintertid...
Nån som vill göra en liten räkneövning baserad på dom lite halvsäkra uppgifter vi har här?
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
- Green_Line
- Teslaägare
Legato skrev:Med eller utan energisparande aktiverat?Green_Line skrev:Min Model X har stått sedan 4 juli. Stod då på 334 km nu nere på 280km. Lämnade den inte på laddning pga åskrisk.
Har missat det där med energisparläget så det får jag lära mig till nästa gång.