Model 3 spotting
Moderator: Redaktion
Re: Model 3 spotting
Här ser du det tex
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Den där ljusa träfanéren/imitationen som är på instrumentbräden tycker jag är lite B. Känns så 70-tal.
Amerika och trä, vettuJerker skrev:Den där ljusa träfanéren/imitationen som är på instrumentbräden tycker jag är lite B. Känns så 70-tal.

Model 3-24/Polestar 3-24
Hrmpfh...HelectriC skrev:Amerika och trä, vettuJerker skrev:Den där ljusa träfanéren/imitationen som är på instrumentbräden tycker jag är lite B. Känns så 70-tal.

Trä i bilar från typ 70-talet tycker jag är gräsligt men i BMW i3 tycker jag det är riktigt snyggt. Nu kanske jag tycker annorlunda om jag ser Model 3 i verkligheten men på bilderna tycker jag det ser bra ut.
HelectriC skrev:Amerika och trä, vettuJerker skrev:Den där ljusa träfanéren/imitationen som är på instrumentbräden tycker jag är lite B. Känns så 70-tal.
Det är därför jag har kolfiber i min bil. Trä hör hemma i en Model T i min åsikt.

Röd Model 3 AWD LR. TSLA investerare. Egen vindkraft via Solivind El Ekonomiska Förening & solpaneler. Tidigare en S75D. Bygger framtidens matproduktion hos Johannas.
Det är väl knappast trä, alltså riktigt trä. Det är väl bara en träimitation, precis som i Model S. Därmed vill jag inte säga att det är snyggt. Det är bara en annan form av plast. Pianolack eller kolfiber är avsevärt snyggare. Hade piano i min P85 och det var riktigt läckert. Tyvärr är det ganska ömtåligt och man ser alla fingeravtryck direkt. Kolfiber är bättre.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
I S är det riktigt trä... Väldigt tunt och lackat, men trä är det.
https://evexperten.se
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
Model 3 Performance - 2024
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Tänkte detsamma.Bjelke skrev:Det såg iaf lätt-folierat ut

Model X75D & Model S75D
Kört Tesla sedan feb. 2015
Kört Tesla sedan feb. 2015
Bjelke skrev:Det såg iaf lätt-folierat ut

Här är en annan jämförelsebild mellan prototyp och produktionsbil. Den är kanske bättre än den som Electrek publicerade

https://techcrunch.com/2017/07/11/heres ... ction-car/

https://techcrunch.com/2017/07/11/heres ... ction-car/
Senast redigerad av Jerker, redigerad totalt 1 gånger.
Jaså? Oj, det trodde jag faktiskt inte. Jag trodde att det var plast.Legato skrev:I S är det riktigt trä... Väldigt tunt och lackat, men trä är det.

e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Det är nu man skulle kunna ha en tävling; för- eller produktionsbil?
För jag har väldigt svårt att se skillnaden på bilderna.
För jag har väldigt svårt att se skillnaden på bilderna.
@Sabbe:
Den var inte helt fel..

Den var inte helt fel..
Tesla Model 3 LR AWD, blå med vit inredning.
Zoe 22 kWh som andrabil - såld
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
Zoe 22 kWh som andrabil - såld
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
Anknäbben är borta eller i alla fall mjukare. Bakluckan är lite längre verkar det som. Testen är svårt att se om det verkligen är ändringar eller bara olika kamera vinklar.
Fick se en modell på min kommande bil.
Synd bara att dörrarna inte går att öppnaModel S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Model 3 LR AWD Vit
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Upplever också det så (ang näbben). Väldigt skönt!LarsL skrev:Anknäbben är borta eller i alla fall mjukare. Bakluckan är lite längre verkar det som. Testen är svårt att se om det verkligen är ändringar eller bara olika kamera vinklar.
https://evexperten.se
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
Vilken kameravinkel vill ni ha?Legato skrev:Upplever också det så (ang näbben). Väldigt skönt!LarsL skrev:Anknäbben är borta eller i alla fall mjukare. Bakluckan är lite längre verkar det som. Testen är svårt att se om det verkligen är ändringar eller bara olika kamera vinklar.

Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR AWD Vit
Men så där ser inte produktions modellerna ut. Den har en helt klart mer avrundad variant.Pontus skrev:Vilken kameravinkel vill ni ha?Legato skrev:Upplever också det så (ang näbben). Väldigt skönt!LarsL skrev:Anknäbben är borta eller i alla fall mjukare. Bakluckan är lite längre verkar det som. Testen är svårt att se om det verkligen är ändringar eller bara olika kamera vinklar.![]()
Evannex.comCrappy skrev:Det där är så min bil ska se ut. Hur gjorde du det där?
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR AWD Vit