Model 3 spotting
Moderator: Redaktion
Re: Model 3 spotting
Första fälgen funkar väll?
Model S P85DL+
Range Rover SDV8 Autobiography - offline, o-smart, mekanisk, skönt
Range Rover SDV8 Autobiography - offline, o-smart, mekanisk, skönt
- lator
- Teslaägare
Samtliga fälgar som Tesla använder numera har enligt mig ett fel. De är samtliga av typen turbin men de är inte sido/rotationsseparerade. Jag kanske är väldigt kinkig men jag vill skicka luften åt samma håll på samtliga hjul! De gamla 19"-fälgarna är ok och jag är en av de få som gillar de häcklade aero-fälgarna... 
Skulle jag vara tvungen att välja en av de tre så blir det nog tvåan...

Skulle jag vara tvungen att välja en av de tre så blir det nog tvåan...
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 

Följer denna diskussion med stigande fascination! Jag tar väl den fälg som är billigast! Spelar roll hur den ser ut!
Oj vad jag sårade många nu...

Hehe, menar du inte den fälg som är minst så du får bäst räckvidd och högst komfort?Jerker skrev:Följer denna diskussion med stigande fascination! Jag tar väl den fälg som är billigast! Spelar roll hur den ser ut!

På fossilbilar har jag alltid tyckt det varit värt de extra pengarna och den hårdare resan med snygga fälgar. Med Teslan är jag dock på ditt lag Jerker. Att betala en massa extra för fälgar som avsevärt försämrar komforten OCH räckvidden känns orimligt tom för mig. På trean hade jag faktiskt tyckt 17" hade varit optimalt.
https://evexperten.se
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
Model 3 Performance - 2024
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
Model 3 Performance - 2024
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
Legato skrev:Hehe, menar du inte den fälg som är minst så du får bäst räckvidd och högst komfort?Jerker skrev:Följer denna diskussion med stigande fascination! Jag tar väl den fälg som är billigast! Spelar roll hur den ser ut!
Oj vad jag sårade många nu...![]()
På fossilbilar har jag alltid tyckt det varit värt de extra pengarna och den hårdare resan med snygga fälgar. Med Teslan är jag dock på ditt lag Jerker. Att betala en massa extra för fälgar som avsevärt försämrar komforten OCH räckvidden känns orimligt tom för mig. På trean hade jag faktiskt tyckt 17" hade varit optimalt.

Nja, visst kan jag se vissa skillnader mellan fälgarnas utseende och det drar väl åt nåt håll om man nu ändå ska göra ett aktivt val, men inte är det nån stor grej. Jag tar vad jag får!
Fälgarna är nog det sista jag lägger pengar på.
Batteri-ap-färg-inredning-taklucka-fälg eller något i den stilen. Självklart lite beroende på vad saker kostar.
Är ex AP för dyr blir den sist i kön
Batteri-ap-färg-inredning-taklucka-fälg eller något i den stilen. Självklart lite beroende på vad saker kostar.
Min ordning ser precis likadan ut, AP kan man ju köpa efteråt i värsta fall, få se hur långt AP har kommit om ett år. Som den fungerar idag är det ju inte riktigt värt pengarna.Crappy skrev:Fälgarna är nog det sista jag lägger pengar på.
Model 3 - LR - AWD - FSD - Midnight Silver
Model 3 LR AWD, Pearl White, Svart interiör, 19" s-däck, 18" v-däck, dragkrok. Uthämtad 18/12-2019
En plåttaksvariant som de inte vill visa i sin helhet kanske?Jerker skrev:Vitt tak?
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
En vit bakom den röda som han bara får med i backspegeln dessutom 

Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Dom testar nog skillnaden i instrålning av värme
Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Senast redigerad av Toja, redigerad totalt 1 gånger.
MYP -22 | MIB | svart/svart
Model 3 spotting
Precis vad jag tänkte också. Dom skulle kanske behöva göra liknande tester i kallt klimat för att se hur mycket värme som läcker genom glaset. Fast det kanske dom kan räkna ut med hjälp av datat dom för från dessa tester. Om det nu är det dom testar.Toja skrev:Domtestar nog skillnaden i instrålning av värme
Model 3 LR AWD, Pearl White, Svart interiör, 19" s-däck, 18" v-däck, dragkrok. Uthämtad 18/12-2019
Nu blev det.... värre... 

Model 3, röd/vit SR+ med drag och aerofälgar, beställde 12/4, leverans 20/9 2019. Körde i två år Nissan Leaf Tekna 30 kWh 2017.
Snygg färg Elon har verkligen klass när han väljer hur sin egen bil skall se ut.
Svart X90D, bokat en M3.
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Men visst är det en av varianterna som visades upp tidigare iaf? Eller?
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Nu väntar vi bara på nummer2...
(hur lång tid tar det att montera en bil?)
Den första borde blivit klar på lördag em (de kanske startade på fredag)
(hur lång tid tar det att montera en bil?)
Den första borde blivit klar på lördag em (de kanske startade på fredag)