plåt/lackskada i Stockholm

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
RobinG
Teslaägare

plåt/lackskada i Stockholm

Inlägg av RobinG »

Så, jag skrapade teslan ordentligt häromdagen när jag skulle köra ut ur mitt parkeringsgarage. Är en trång passage där jag kört ut ungefär 1 000 ggr (en gång per dag i över tre års tid) utan att skada min tidigare eller nuvarande bil men nu hände det alltså. Området runt vänster bakhjul blev skadat och naturligtvis gick det in lite på dörren också.

Har försäkringen via protector som hänvisat mig till RM Bilverkstad i Danderyd. De har dock tid tidigast någon gång i mitten av augusti och vill då ha bilen hos sig i vart fall i 7-10 arbetsdagar enligt hon jag pratade med där. Är det någon som har någon uppfattning om vad en sån här skada kan kosta att laga på en annan verkstad, hur lång tid det kan tänkas ta, eller några andra nyttiga tips?

Tack.
Fil 000.jpeg
Fil 001.jpeg
S90D svartmetallic med helsvart premium interiör, nextgensäten, panoramatak, ultraljudsystem, autopilot, luftfjädring, köldpaket, bakåtvända extrasäten. Uthämtad 1 april 2016.
Användarvisningsbild
Toja
Teslaägare

Re: plåt/lackskada i Stockholm

Inlägg av Toja »

Bara lackar m en huv som har lite stenskott = ca 9000 kr
Det där är en del arbete på så jag tippar på 15-20.000
S P85D -15 | röd |
S 100D -18 | röd |
3 LR- 19 | vit |
MYP -22 | MIB | svart/svart
Användarvisningsbild
Green_Line
Teslaägare

Inlägg av Green_Line »

Googla spot repair. Borde inte vara omöjligt. Har gjort det via firma i Göteborg. Funkade klockrent. Kanske i största laget dock.
Användarvisningsbild
Jojo
Teslaägare

Inlägg av Jojo »

RM gör ett gediget jobb och det kostar både tid och pengar, tyvärr. Men efteråt kommer Du definitivt vara nöjd med resultatet. Du kan och ska givetvis kolla med något annat företag också, men frågan är om Du får gjort det tidigare (det är ju sommar) och om Du blir lika nöjd med resultatet då.
Användarvisningsbild
Bod
Teslaägare

Inlägg av Bod »

Prata med Johan på Inpol. Han hjälpte mig.
https://www.rosenbergsinpol.com/
Model S85 uttagen juli 2014. Nästa bil blir en Model ≡ P1xxD
Användarvisningsbild
e5m1r
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av e5m1r »

Försäkra dig om att de är vana vid att lacka aluminium och skriftlig garanti
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Användarvisningsbild
Bod
Teslaägare

Inlägg av Bod »

Johan har intyg! Han ser till att det blir lika bra som RM och klart billigare. :)
Model S85 uttagen juli 2014. Nästa bil blir en Model ≡ P1xxD
Användarvisningsbild
Hebbe
Teslaägare

Inlägg av Hebbe »

Jag anmälde skadan hos Protector. Självrisken var runt 8000.-. Jag fick bara anlita RM i Stockholm eller ett företag i Göteborg. RM gjorde ett mycket bra jobb.
Användarvisningsbild
RobinG
Teslaägare

Inlägg av RobinG »

Hebbe skrev:
Jag anmälde skadan hos Protector. Självrisken var runt 8000.-. Jag fick bara anlita RM i Stockholm eller ett företag i Göteborg. RM gjorde ett mycket bra jobb.
Tack alla för svar, blir RM i augusti och fossil hyrbil från sixxt i ca två veckor medan RM gör jobbet. Protector verkade för övrigt inte vilja ersätta kostnaden för hyrbilstesla men fanns ändå ingen tesla ledig på hyrbilsställena jag kollat (tyvärr).
S90D svartmetallic med helsvart premium interiör, nextgensäten, panoramatak, ultraljudsystem, autopilot, luftfjädring, köldpaket, bakåtvända extrasäten. Uthämtad 1 april 2016.
Skriv svar