Ladda i Linköping

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Zyxilon
Teslaägare

Ladda i Linköping

Inlägg av Zyxilon »

Tja!

Min fru ska köra Teslan till Linköping från Västerås. Är det någon som vet var man laddar bäst i denna stad?

---------
Är du sugen på att köpa en Tesla? Om du använder denna värvningslänk får du 9000 kr i rabatt och fri Supercharger-laddning. Inget att vänta på!
http://---
Model S60 2016 | Svart | Svart alcantaraläder | Svarta NG-lädersäten | Panoramatak | CoZero Elbaklucka | Referrallänk: http://---
Användarvisningsbild
mans71
Teslaägare

Re: Ladda i Linköping

Inlägg av mans71 »

IKEA eller Clever.
Model S P85DL+
Range Rover SDV8 Autobiography - offline, o-smart, mekanisk, skönt
Användarvisningsbild
kangru
Teslaägare

Inlägg av kangru »

Det är gott om laddning inne i olika parkeringshus och du betalar via Clever. Du kan köpa ett Clever kontantkort på phusets information om jag kommer ihåg rätt. Det finns chademo på McD och typ2 på Ikea. Några hotell har laddning via schucko om hon stannar över natten.
Användarvisningsbild
nicklasandersson
Teslaägare

Inlägg av nicklasandersson »

Som tidigare sagts så är det clever som är stort här, de sköter betalningen och vårt kommunala bolag tekniska verken levererar elen. Vid IKEA finns det 8 st typ2. I parkeringshuset druvan finns det mååånga laddare på plan 2 (Clever). Vid långtidsparkeringen gesällen vid centralen finns det också typ 2 (Clever). Vid McD vid vallarondellen finns det CHaDeMo (Fortum) och vid CircleK vid tornby finns det också CHaDeMo (Clever). Här säljs också laddkort laddade med 150 kr.

Hoppas att ni hittar något!

Sent from my iPhone using Tapatalk
MY Performance 2023 | Midnight Cherry Red | 21" Überturbine | Vit inredning
MY LR AWD 2021 | Djupblå metallic | 20" Induction | Svart inredning
S75D | Midnight silver | Panoramatak | Svarta NextGen-säten | AP1 | Luftfjädring | Premiumpaket
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist

Inlägg av Jerker »

Det är bara att kolla uppladdning.nu eller appen Chargefinder! De finns där allihop!
Användarvisningsbild
Tjell
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av Tjell »

Jerker skrev:
Det är bara att kolla uppladdning.nu eller appen Chargefinder! De finns där allihop!
Hittar inte Chargefinder, kanske för att jag har en byfån? Charge and Drive, Fortums app, är det den du menar?

Skickat via min iPhone och Tapatalk
Jag heter Kjell Gröndahl. Det står GRÖN på vår bil: All el till den kommer från förnyelsebar energiframställning (utom möjligen om jag laddar hos någon som inte tänkte sig för). Inköpet har jag jobbat hårt för!
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist

Inlägg av Jerker »

Tjell skrev:
Jerker skrev:
Hittar inte Chargefinder, kanske för att jag har en byfån? Charge and Drive, Fortums app, är det den du menar?
Sorry, Charger Finder heter den. Den finns iaf för Android. Det är den som hänger ihop med uppladdning.nu.
Användarvisningsbild
Zyxilon
Teslaägare

Inlägg av Zyxilon »

Tack för alla tipsen. Hon ska bo sin far i Linköping men han har ingen 3-fas. Så det blir nog Clever eller IKEA.

---------
Är du sugen på att köpa en Tesla? Om du använder denna värvningslänk får du 9000 kr i rabatt och fri Supercharger-laddning. Inget att vänta på!
http://---
Model S60 2016 | Svart | Svart alcantaraläder | Svarta NG-lädersäten | Panoramatak | CoZero Elbaklucka | Referrallänk: http://---
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare

Inlägg av bylund »

Fast enfas borde väl duga om det är över natten?
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Skriv svar