Teslaspotting
Moderator: Redaktion
Re: Teslaspotting
Imorgon är jag äntligen Teslaägare igen efter en lång och fruktansvärd tid utan en Tesla... Verkligen haft det jobbigt dessa dagar...
Totally Ludicrous Tesla! P85DL, all utrustning, folierad blåmetallic.
Stackare, hur har det gått dessa dagar? Kört runt på bara ettan eller kommer du ihåg hur man kopplar och växlar? 

Klart jobbigt med växlar och oj vad bilen skakar och vibrerar... Inte roligt... Går omkring och skakar inflera timmar efter en bilfärd... 

- Tars
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/michael4548
Han kopplar in 3-fasen in på batteriet.Werzion skrev:Stackare, hur har det gått dessa dagar? Kört runt på bara ettan eller kommer du ihåg hur man kopplar och växlar?

Är inne på Tesla nr 23 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Model x plaid blå med vit inredning

Måste säga att man blir något avundsjuk på den känslan som ni som är bara några dagar från att få leverans av er nya bil har. Nästan värt att beställa en ny bil bara för att få uppleva det igen.
Hade jag beställt en ny Tesla (vilket jag inte kommer göra) så är jag smått orolig för att jag hade haft samma känsla som när man köper den senaste apple-prylen, dvs man är lyrisk, trycker på "on"-knappen, och stirrar in i den fantastiska retina eller 5k-displayen, drar igång webläsaren och tänker "sjukt snyggt, funkar precis lika bra som min tidigare iMac, macbook, iphone" och sen hade man inte så mycket mer att göra.
Hade självklart beställt en P85D med extra allt trots detta om jag hade haft en 100 miljoner kronor liggandes på hög någonstans bara för att ha-begäret efter det senaste är så stort, men fram tills att det blir verklighet så får jag vara nöjd med min förlegade 2014-års P85:a i en färg som inte ens tillverkas längre. (hade valt den nya blåa på stående fot btw)
Hade jag beställt en ny Tesla (vilket jag inte kommer göra) så är jag smått orolig för att jag hade haft samma känsla som när man köper den senaste apple-prylen, dvs man är lyrisk, trycker på "on"-knappen, och stirrar in i den fantastiska retina eller 5k-displayen, drar igång webläsaren och tänker "sjukt snyggt, funkar precis lika bra som min tidigare iMac, macbook, iphone" och sen hade man inte så mycket mer att göra.
Hade självklart beställt en P85D med extra allt trots detta om jag hade haft en 100 miljoner kronor liggandes på hög någonstans bara för att ha-begäret efter det senaste är så stort, men fram tills att det blir verklighet så får jag vara nöjd med min förlegade 2014-års P85:a i en färg som inte ens tillverkas längre. (hade valt den nya blåa på stående fot btw)
Jag vet att det varit på tapeten att det inte är lönt med spotting-rapporter från Max i Infra city, men denna är ändå värd att nämna.
Medan Bilsport höll på och fotograferade min till ett reportage i nästa tidning så kom det en nästan likadan - grå p85d med 21 grå turbinfälgar, dock ljus inredning samt taklucka och ställde sig bredvid. Den verkade inte vara levererad ännu utan hade all plast osv kvar. Jag var fram och tjuvkikade på chassienumret och har skickat pm till den som jag tror den kommer att tillhöra.
Medan Bilsport höll på och fotograferade min till ett reportage i nästa tidning så kom det en nästan likadan - grå p85d med 21 grå turbinfälgar, dock ljus inredning samt taklucka och ställde sig bredvid. Den verkade inte vara levererad ännu utan hade all plast osv kvar. Jag var fram och tjuvkikade på chassienumret och har skickat pm till den som jag tror den kommer att tillhöra.
Jag fick min 10.00 idag. Var sjukt många bilar både inne och utanför. Två trailers lastade av fler bilar. Måste bli leveransrekord. Frågade och det mesta dom levereras just nu är P85D... Cool....
Körde efter en vit S85 strax efter Hansa City på väg mot N vägen första jag sett i Kalmar.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Skickat från min iPhone med Tapatalk
S85D Röd, Mercedes 230 SLK Gul metallic, Modell X 100D Silver en Modell 3 bokad men blir troligen avbokad
Mötte en vit på väg ut från Stockholm på Klarastrandsleden vid 12 idag.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Jag såg min första P85D
https://onedrive.live.com/redir?resid=f ... d5e%211870
Här tillsammans med min Roadster på ladding på GEKÅS parkering i Ullared
Den var såklart Norsk jag har aldrig sett en enda Svensk modell S hittills
lyckas inte lägga in bilden så om ni vill se följ länken
Oldsmobile Cutlass 1966, Tesla Roadster Sport 2,5 #528, Fiat 500 E La Prima 2021 

En röd med grå turbinfälgar på Gf Atleticas parkering på Tjörn efter ungarnas gymnastikträning kl 19. Två på en dag måste vara ett tecken på att min börjar byggas när som helst 

Jag såg en vit parkerad på Coop Bäckebols parkering och sen en röd norsk parkerad vid en av elstolparna i Nordstan. Två på samma dag! Tidigare har jag sett två totalt i Göteborg (inte räknat Teslas egna bilar).
Överta företagsleasing av min Model S Performance 100 Ludicrous:
https://teslaclubsweden.se/forum/viewtopic.php?f=21&t=20318
https://teslaclubsweden.se/forum/viewtopic.php?f=21&t=20318
Såg en svart (möjligtvis mörkgrå, minns inte) med 19" på Hönö i lördags. Där hamnar man inte av en slump....
MODEL Y, DM LR Midnight Silver, Induction 20"
MODEL ≡, DM LR Svart Aero FSD
Nissan Leaf -15
- Andreas Welin
- Teslaägare
Låg bakom en röd (hybris gamla?) i Valsätra, Uppsala, med min svarta P85D. Två i rad
och röd var inte längre den snabbaste färgen... 

Jasså Andreas, du från Uppsala oxå, med p85d dessutom!
Den dag jag ev har en p85d, är man bara en i mängden.
Hoppas på att få se bilen din..
Svart är ju även mitt första val.
Den dag jag ev har en p85d, är man bara en i mängden.
Hoppas på att få se bilen din..
Svart är ju även mitt första val.

BMWs carbonsvarta hade varit grymt. Solid svart lack går fetbort... Verkar som Tesla kommer med en svart metallic snart... Finns foliering annars...
Många Tesla i Uppsala. Har själv en vit P85a och mötte en likadan som min igår (vit med 21" grå turbin) samt dag en vit med 19" silver. Ser ofta en röd S85 med 19", samt stöter ofta på Leijerstams röda med grå 21".
Har aldrig sett Hybris gamla röda... Bor väl i en annan del av stan.
Tesla Model S P85DL+ (nr 9)
Tidigare bilar
Model S P100D+ Tars Edition
Model S P85DL+
Model S P100DL
Model S 90D
Model S P85DL
Model S P85+
Model S P85 levererad 12 juni 2014
Tidigare bilar
Model S P100D+ Tars Edition
Model S P85DL+
Model S P100DL
Model S 90D
Model S P85DL
Model S P85+
Model S P85 levererad 12 juni 2014
- Tars
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/michael4548
Jag var på Gekås i söndags med min P85D.Stefan T skrev:Jag såg min första P85D
Parkerade på elbilsparkeringen som ligger långt bort från entrén.
1-fas 32amp bara.
Fick plats med 2 st stora bigbag Gekåsppsar och lite annat. Hade fortfarande plats.

Är inne på Tesla nr 23 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.

- Andreas Welin
- Teslaägare
Aha! Det måste vara Leijer som har den röda med MP-märkning (hybris känns inte som prime suspect för det). Kul att vi är många i stan, dags för en Supercharger månne? Kan vi få en vid Saluhallen...?Niclas skrev:Många Tesla i Uppsala. Har själv en vit P85a och mötte en likadan som min igår (vit med 21" grå turbin) samt dag en vit med 19" silver. Ser ofta en röd S85 med 19", samt stöter ofta på Leijerstams röda med grå 21".

- Andreas Welin
- Teslaägare
Buhu, tycker du att min bil är FUL?hybris skrev:BMWs carbonsvarta hade varit grymt. Solid svart lack går fetbort... Verkar som Tesla kommer med en svart metallic snart... Finns foliering annars...

Nej den svarta är snygg. Går fetbort för den är svår att håla ren och fri från repor. Svart är alltid en snygg färg. 

Jag ser sällan Teslor i Uppsala. Kanske blir fler sightnings snart... Min nya gråa smyger runt ibland. Skall troligen efter mycket funderande foliera den. Tror det blir bäst skydd för lacken. Inte beslutat kring färg ännu. Svårt...
- lator
- Teslaägare
Blir kanske svårt att foliera i Multi-coat Red!!!
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 

Jo den snabbaste färgen går inte att foliera till.