Jag skulle nog gärna ha contisilents om det fanns i 19"... det är trevligt med tysta däck.
Är det bara utseendet som gör att ni vill ha 265:or, eller är det för att pressa till det yttersta där bakfästet annars försvinner? (Helt ok med bägge skälen, men annars verkar det ju grymt mer praktiskt med 245 runt om - med en D så spelar det ju noll roll för acc ivf)
Model S P90DL+ (2015) Såld 2024
Model 3 LR (2021) (såld 2025)
BMW iX xDrive50 (2024)
Kia EV3 (2025)
Jag skulle nog gärna ha contisilents om det fanns i 19"... det är trevligt med tysta däck.
Är det bara utseendet som gör att ni vill ha 265:or, eller är det för att pressa till det yttersta där bakfästet annars försvinner? (Helt ok med bägge skälen, men annars verkar det ju grymt mer praktiskt med 245 runt om - med en D så spelar det ju noll roll för acc ivf)
För min del både grepp och kosmetika. Det är märkbart snyggare med 265:or, och greppet kan definitivt behövas när man står på i kurvor etc trots fyrhjulsdrift. Mer gummi, bättre gummi.
Såld: 2014 Steel Grey P85D Grey turbine 21", Nextgen fram och bak, pluschassie
2019 Model S ”Raven” Performance Ludicrous, Midnight Silver Metallic, Satin Dark grey wrap, FSD, Ultravit + Carbon, 21" Twin Turbine
PS2 är en stor skillnad mot continental. PS2 låter mer men har rejält bättre grepp och är snyggare. Köper man en bil med 700hk och vill ha tysta däck kanske man skulle gått på en S85...
Totally Ludicrous Tesla! P85DL, all utrustning, folierad blåmetallic.
PS2 är en stor skillnad mot continental. PS2 låter mer men har rejält bättre grepp och är snyggare. Köper man en bil med 700hk och vill ha tysta däck kanske man skulle gått på en S85...
Nu kommer jag ju ha PS3 på mina 19" (hade bytt till Supersport om dimensionen funnits - de är tystare _och_ bättre såvitt jag förstår) - jag har ju inget emot att det är bra väghållning _och_ tyst.
Däremot så undrar jag hur stor skillnad de extra 2 cm bredd på bakdäcken ger på körning ute på vanliga vägar, utan att verkligen tänja på gränserna.... Bättre gummi däremot, det köper jag 100%.
Jag velade länge mellan 21" och 19" (jaja, 21" _är_ snyggare, framför allt de grå!) - men föll till föga för praktiska hänsyn (alla jäkla hål i gatan i stockholmsområdet...) + komfort. Antar att jag börjar bli äldre och klokare, för 10 år sedan hade jag gjort tvärtom
Model S P90DL+ (2015) Såld 2024
Model 3 LR (2021) (såld 2025)
BMW iX xDrive50 (2024)
Kia EV3 (2025)
Jag måste rapportera att jag hade en fantastisk leveransupplevelse med superproffsig genomgång vid leveransen. Bästa ever! Jag fick också alla mina konstiga och dumma frågor besvarade. 100 av 100 poäng!
Bilen är över mina förväntningar, mjuk och smidig att köra. Axet mellan från 70-120, det som jag tycker är viktigt, är helt suveränt. Svisch säger det bara. Mäktigt med den accelerationen i så pass tung bil. Allt verkar sitta ihop ordentligt också, inga problem hittills med skrammel eller annat.
Den konstigaste grejen för mig igår som nybliven Teslaägare var nog att ansluta en Supercharger. Det är ju plötsligt kul att "tanka"!
PS2 är en stor skillnad mot continental. PS2 låter mer men har rejält bättre grepp och är snyggare. Köper man en bil med 700hk och vill ha tysta däck kanske man skulle gått på en S85...
Nu kommer jag ju ha PS3 på mina 19" (hade bytt till Supersport om dimensionen funnits - de är tystare _och_ bättre såvitt jag förstår) - jag har ju inget emot att det är bra väghållning _och_ tyst.
Däremot så undrar jag hur stor skillnad de extra 2 cm bredd på bakdäcken ger på körning ute på vanliga vägar, utan att verkligen tänja på gränserna.... Bättre gummi däremot, det köper jag 100%.
Jag velade länge mellan 21" och 19" (jaja, 21" _är_ snyggare, framför allt de grå!) - men föll till föga för praktiska hänsyn (alla jäkla hål i gatan i stockholmsområdet...) + komfort. Antar att jag börjar bli äldre och klokare, för 10 år sedan hade jag gjort tvärtom
19" Goodyear M+S är precis något för oss gubbar med hatt. Du har varit realist. Tyvärr är det också nödvändigt på vägar där transportstyrelsen har ansvar för underhållet. Från en som får sladda runt med en bakhjulsdriven P85.
Japp. Fast jag byter till Michelin ps3 - mailade även Michelin om supersport och de sade att de hoppas få det i rätt dimension för 19" senare i år, så håller tummarna för nästa sommar
Model S P90DL+ (2015) Såld 2024
Model 3 LR (2021) (såld 2025)
BMW iX xDrive50 (2024)
Kia EV3 (2025)
Hål i vägen har inte varit några problem under det året jag körde min P85+. Den enda nackdelen är snarare enkelt att kanstöta dem... Men det är en grym skillnad i utseende på 19 eller 21". Alltså GRYM skillnad och inte bara grym.
Totally Ludicrous Tesla! P85DL, all utrustning, folierad blåmetallic.
Det blev Cyclones ivf, tyvärr fanns de ju inte i grått (ser ut som det kommer däremot) men tycker de är snyggare än standard (+3% räckvidd eller vad det nu var är ju bonus)
Men allvarligt talat, det är sjukt stora hål just nu i Stockholmsområdet. Var obehagligt även med 18" på min gamla bil (det klart man försöker undvika hålen, men när det är mörkt blir det svårt ibland...). Hoppas svevia (de är väl ansvariga nu?) fixar snart, men jag är skeptisk.
Model S P90DL+ (2015) Såld 2024
Model 3 LR (2021) (såld 2025)
BMW iX xDrive50 (2024)
Kia EV3 (2025)
ska provköra en P85D nästa vecka, får se vad jag tycker efter det. En P85D blir det nog, frågan är bara NÄR jag byter (om det blir snart eller om 2 år när leasingen går ut och jag måste byta).
Men kanske om 2 år så finns P110D eller P110+? Tycker fortfarande om bakhjulsdrivet...
Tesla Model S P85DL+ (nr 9)
Tidigare bilar
Model S P100D+ Tars Edition
Model S P85DL+
Model S P100DL
Model S 90D
Model S P85DL
Model S P85+
Model S P85 levererad 12 juni 2014
Efter en vecka på stranden med stort behov av Tesla igen så äntligen hemma... Åkte givetvis en lång sväng. Kunde inte låta bli att förnedra några Golf GTImoch någon trimmad BMW 335. Ooooj vad snabb bilen är. Nästan så man tycker synd om dem. Inte säker på att de fattade vad som försvann vid rödljuset. Bilen är verkligen sjuk. Provade även lite aktiv körning på lite kurvig väg. Jäklar vad bra den ligger på vägen. Tur att man har next gen stolarna annars skulle knipa med skinkorna sommi P85+ inte räcka långt.,. jäklar vad bra denna bil är...
Edit. Givetvis respekterades hastighetsskyltarna. Teslaägara kör med stor försiktighet.
Totally Ludicrous Tesla! P85DL, all utrustning, folierad blåmetallic.
Tyvärr kunde jag inte byta till nextgen men det verkar som fördelen blir en jäkligt vältränad bak
Model S Plaid Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Jag hittade subwoofern i bagage utrymmet. Den låter men väldigt svagt trots att jag dragit upp basen i stereon. Hur kan man öka volymen på den?
Du kan justera balansen på ljudet så att du skickar mer ljud bak i bilen - vid ett mellanläge, ganska mitt i mellan center och längst bak, får du mest bas ut från subwoofern.
Tack för tipset Herr X. Det verkar som gummimattan bak dämpar ljudet en hel del. Subwoofern låter betydligt mer när jag lyfter på mattan. Ska prova inställningen nu
Noterar en annan detalj. Verkar som bagaget på min P85D har blivit något bredare. Detta då min gummimatta för bagaget inte längre ligger kant i kant... Någon mer som noterat detta?
Totally Ludicrous Tesla! P85DL, all utrustning, folierad blåmetallic.
Noterar en annan detalj. Verkar som bagaget på min P85D har blivit något bredare. Detta då min gummimatta för bagaget inte längre ligger kant i kant... Någon mer som noterat detta?
Menar du att bilen blivit bredare sedan hämtade den, snacka om uppdatering, trådlöst med 6.2?
Model S Plaid Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.