Model 3 spotting
Moderator: Redaktion
- AGCF
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/alexander7331
- Kontakt:
Re: Model 3 spotting
Vad tror ni om teorin att fälgen på sista vita bilen och svarta bilen är samma? Med en navkapsel.
Tesla Model 3 LR -24. Före detta Tesla M3 SR+, M3 LR -20, MX 75D -17, MS -14. VD på The New Aero, aerodynamiska fälgar till Tesla. http://www.thenewaero.com
De kör med rutorna stängda! AC har börjat fungera. 

Model S85 uttagen juli 2014. Nästa bil blir en Model ≡ P1xxD
Det verkar som att stora rutan där bak är tonad bara till hälften. Det gillar jag verkligen inte... 

Renault Zoe Iconic 41 kWh S85D 2015, e-UP 2014, 2 reservationer på Model 3
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
- gellerstam
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/magnus28392
Då blir det till att montera solfilm.. Det blir nog inte så billigt på den stora rutan? Och tråkig arbetsställning att jobba i för montörerna. Om man vill ha den ljusa delen mörk kommer då den redan mörka delen bli "svart" även inifrån? Det vore ju lite surt. Hur blir det om man lägger film bara på den ljusa delen?Surfaren skrev:Det verkar som att stora rutan där bak är tonad bara till hälften. Det gillar jag verkligen inte...
Tesla Model Y
Det ser lite konstigt ut faktiskt. Lär ju bli svårt att få till en sömlös toning när de inte finns någon kant att gå in till med folienSurfaren skrev:Det verkar som att stora rutan där bak är tonad bara till hälften. Det gillar jag verkligen inte...
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Ja, det blir ju antingen film hela vägen och riktigt svart där uppe, eller toning bara på den ljusa delen med en mer eller mindre synlig kant där toningsfilmen tar slut. Inte bra. Hoppas verkligen Tesla fixar detta ordentligt innan det är dags att beställa.
Ni talar alltså om att begränsa sikten i bakrutan. (inte bara på sidan) Undrar om det inte finns lagar för det och att de därför de inte tintat bakrutan.
Finns det någon annan bil som vi sett som har gjort hela bakrutan svart? Ser inte riktigt fördelen förutom att folk verkar vara allergiska mot 80 tals estetik.
Finns det någon annan bil som vi sett som har gjort hela bakrutan svart? Ser inte riktigt fördelen förutom att folk verkar vara allergiska mot 80 tals estetik.
- gellerstam
- Teslaägare
Mickep skrev:Ni talar alltså om att begränsa sikten i bakrutan. (inte bara på sidan) Undrar om det inte finns lagar för det och att de därför de inte tintat bakrutan.
Alltså, vi pratar toning av rutan. Inte att göra den svart och ogenomskinlig. I princip alla nya bilar har mer eller mindre tonat glas. Jag har aldrig sett eller hört talas om att det skulle vara olagligt att tona bak rutan. Många skåpbilar har inte ens rutor bakåt!
Fördelen med att tona rutorna är att man minskar insynen och solinstrålningen, både värme-instrålning och UV-instrålning! Det blir ett mkt behagligare klimat i bilen.
Tesla Model Y
Det är inte så enkelt att bakrutan ÄR tonad, men att takdelen av glasskivan är ännu mer mörktonad?
Model 3 reserverad 2016-04-01, reservationen vilande tills vidare (borde väl ta retur på den). Skoda Octavia Bensin/Etanol får tjänstgöra vidare tills jag hittar den elbil som passar behoven praktiskt och ekonomiskt då jag köpt min sista fossilbil.
- gellerstam
- Teslaägare
Visst är det så, det är den för att det inte ska bli växthus i bilen. Men många kommer vilja ha den mörkare!
Model S är tonad från början och det är många som tonat dess rutor mer.
Model S är tonad från början och det är många som tonat dess rutor mer.
Tesla Model Y
Ja, alltså, det spelar ingen roll för mig så länge det är en skillnad. Jag vill ha samma toningsgrad på hela rutan. Annars ser det bara knäppt ut enligt mig. Och jag brukar tona övriga bakrutor på mina bilar och lär vilja göra det på min 3:a också, men om en och samma ruta har två olika toningsgrad från fabrik så blir det ju meckigt att få det snyggt.StefL skrev:Det är inte så enkelt att bakrutan ÄR tonad, men att takdelen av glasskivan är ännu mer mörktonad?
Såg den här och ytterligare några bilder på Tesla Model 3 Facebook gruppen. Det som jag reagerar på är att de helt plötsligt täcker över bilen, varför? Är det en uppdaterad inredning eller hade de blivit trötta och ville sova en stund i mörker?

Det stödjer tesen om att instrumentpanelen kommer att se annorlunda ut och att då just denna bil har den slutliga designen.
Mycket fina bilder på en silverfärgad model 3
Model 3 - LR - AWD - FSD - Midnight Silver
Mycket fina bilder men vi får hoppas passformen på karossen blir bättre till produktions bilarna.frippan skrev:Mycket fina bilder på en silverfärgad model 3
Volvo EC40 MY25 och Volvo V60 MY19
Jo, dom har klart lite jobb kvar att fixa med den sista finishen. Men hoppas på att det blir bättre när fabriken är igång och dom inte byggs som prototyper. Har ju ett 1+ år innan jag har chans att få min model 3 så dom har ju lite tid på sig 

Model 3 - LR - AWD - FSD - Midnight Silver
Synd att hen inte fick till bättre bilder på insidan ser ju ut som hen haft tid på sig.frippan skrev:Mycket fina bilder på en silverfärgad model 3
Hur många olika fälgar har vi sett nu på 3:an?
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
De vill inte att det blåser in pollen genom det öppna fönstret?LarsL skrev:Det som jag reagerar på är att de helt plötsligt täcker över bilen, varför?
I väntan på Model 3
Jerker skrev:Det stödjer tesen om att instrumentpanelen kommer att se annorlunda ut och att då just denna bil har den slutliga designen.
Det kommer den säkert göra. Men jag tror inte det är därför bilarna täcks över just nu. Dom vill ju inte att folk ska fotografera insidan, och då bilarna parkeras och ingen sitter i och kan uppmana folk att inte fotografera så är det enklast att täcka över dom.
Model 3 LR AWD, Pearl White, Svart interiör, 19" s-däck, 18" v-däck, dragkrok. Uthämtad 18/12-2019
Fast den vita strax ovan i tråden gick bra att lämna utan täcke. Och tidigare har de låtit folk fota inredningen genom öppna fönster. Sen helt plötsligt så är det jätteviktigt att täcka bilen när den laddar... Men som sagt de kanske bara ville prova campingmode.
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Dom kanske har ngn som förstår sig på hur en hype byggs upp 
Annars är det frestande att tro att dom nu har ngt som åtminstone ser mer ut som dom riktiga produktions-
bilarna ute nu (jag tror oxo att det vi sett hittills inte är den slutliga versionen av inredning)...

Annars är det frestande att tro att dom nu har ngt som åtminstone ser mer ut som dom riktiga produktions-
bilarna ute nu (jag tror oxo att det vi sett hittills inte är den slutliga versionen av inredning)...
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Första gången vi ser ett Tesla Märket på denna fälg, dok så ser det ut som ett skydd som är på satt.frippan skrev:Mycket fina bilder på en silverfärgad model 3
Är detta standard hjulen som kommer med?
Model 3 | LR | AWD | FSD | Midnight Silver Metallic | 19"
Såld: Model S 75 | Blå | AP1 | Panoramatak | Premium | 21" Arachnids
Såld: Model S 75 | Blå | AP1 | Panoramatak | Premium | 21" Arachnids
Här har vi en närbild på ladduttaget också. Får man plats med en CCS?
Senast redigerad av Jerker, redigerad totalt 1 gånger.
Den har sätts på många bilar så skulle kunna vara standard och jag tycker de är riktigt snygga för att vara standardfäljar men vi lär inte få någon bekräftelse om det förrän Tesla öppnar designstudion.Stefan skrev:Första gången vi ser ett Tesla Märket på denna fälg, dok så ser det ut som ett skydd som är på satt.frippan skrev:Mycket fina bilder på en silverfärgad model 3
Är detta standard hjulen som kommer med?
Ytterst tveksamt faktiskt. Men om dom flyttar uttaget lite på den europeiska modellen så kanske.