500 per bil stämmer. Det är dock inte bara datumen som bestämmer - man får köra på dubbdäck även efter 15:e april "om det är eller befaras bli vinterväglag". Sålänge det finns hyfsad risk för ett snöoväder får du behålla dubbdäcken på.Torkel skrev:500 per bil läste jag mig till.Svenssons skrev:Är det dubbdäck kostar det väl 1500:- per felaktigt däck? Är det inte dubbat kostar det inget alls men däcken lär ju slitas mer när väl värmen kommer.Torkel skrev:Det är nästan billigare att ta böter än att byta däcken tydligen... MärkligtBjelke skrev:Och inte bara jag som kör på vinterdäck ff heller ser jag
Jävla småbarn
Moderator: Redaktion
- danni
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/danni1257
- Kontakt:
Re: Jävla småbarn
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Himla trist med folk som inte tar ansvar eller bara förstör. Kameraövervakning blir det att installera i min bil när den kommer. Kanske tom uppkopplat så att det plingar i telefonen när någon vidrör bilen.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Appen ja, men bilen och telefonen måste väl ha dataanslutning för detta. Inte alltid täckning på bildäck.mati skrev:Hur vet man att larmet har gått? Mitt larm gick som hejsan på färjan häromdagen men det vet jag bara för att jag hörde det. Bilen berättade inte för mig att den hade blivit sjösjuk. Borde man inte se det nånstans? Är det i appen det syns? Den var såklart offline mitt på havet.Svenssons skrev:Jag har lika på min Model X. Vet inte när luckan togs bort, antingen när jag var på verkstaden med den eller någon gång då larmet gått på den utan att jag sett någon orsak. Kanske kan den trilla bort av sig själv också.Remuz skrev:Inbrottsförsök? Model X
Fast man bör ju såklart stänga av larmet på färjan. Sjukt störigt om man fått en hytt på en nattfärja nära någon som missat detta.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Mailade SC. Har en del annat (småsaker) som behöver fixas också
Polestar 2 LRSM
3P vit/vit, ibland
3P vit/vit, ibland
Det är klart man ska göra det. Men det här var mellan Rödby och Puttgarden, ingen nattfärja direkt. Jag visste dessutom inte ens att bilen hade ett sådant larm som går när det gungar. Har aldrig haft det i någon bil tidigare. Nu vet jag det.bylund skrev:Fast man bör ju såklart stänga av larmet på färjan. Sjukt störigt om man fått en hytt på en nattfärja nära någon som missat detta.

e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Då hade du inte säkerhetspaketet i förra bilen? Numera standard.mati skrev:Det är klart man ska göra det. Men det här var mellan Rödby och Puttgarden, ingen nattfärja direkt. Jag visste dessutom inte ens att bilen hade ett sådant larm som går när det gungar. Har aldrig haft det i någon bil tidigare. Nu vet jag det.bylund skrev:Fast man bör ju såklart stänga av larmet på färjan. Sjukt störigt om man fått en hytt på en nattfärja nära någon som missat detta.
Det ska räcka att stänga av tilt/intrusion, resten av larmet kan vara på.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Aha, tack för tipset. Nej, en sån inställning har jag inte haft i min förra bil. Den larmade inte heller när hundarna satt kvar bilen, däremot när sambon satt kvar och ville öppna dörren inifrån.bylund skrev:Då hade du inte säkerhetspaketet i förra bilen? Numera standard.
Det ska räcka att stänga av tilt/intrusion, resten av larmet kan vara på.

Den nya har larmat en gång med hund i bilen och då stängde jag av larmet helt.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14