Ner från 81000 kr till 23500 kr ($2000). Jag tror de vill att vi uppgraderar.
Edit: Tydligen ligger 70 kWh -> 75 kWh på $500, så kanske 5750 kr i Sverige?
Senast redigerad av bjelkeman, redigerad totalt 1 gånger.
Röd Model 3 AWD LR. TSLA investerare. Egen vindkraft via Solivind El Ekonomiska Förening & solpaneler. Tidigare en S75D. Bygger framtidens matproduktion hos Johannas.
Wow, jobbigt för dom som betalat det högre megapriset! Frågan är om man är i stort behov av kapital. Varför göra så annars? Man filar ju onekligen på sitt rykte och förtroende hos kunderna.
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tekniska produkter tenderar till att gå från dyra till billiga, eller mer kapabla, ganska fort. Tesla accelererar detta inom elbilar med Model 3. Ett tecken kanske på att man vill ha ett klart gap mellan Model S och Model 3 ute på vägarna.
De kanske var så få som köpte 75 kWh att fördelarna med att erbjuda uppgraderingen till ett bättre pris ansågs överstiga nackdelarna.
Röd Model 3 AWD LR. TSLA investerare. Egen vindkraft via Solivind El Ekonomiska Förening & solpaneler. Tidigare en S75D. Bygger framtidens matproduktion hos Johannas.
Tekniska produkter tenderar till att gå från dyra till billiga, eller mer kapabla, ganska fort. Tesla accelererar detta inom elbilar med Model 3. Ett tecken kanske på att man vill ha ett klart gap mellan Model S och Model 3 ute på vägarna.
De kanske var så få som köpte 75 kWh att fördelarna med att erbjuda uppgraderingen till ett bättre pris ansågs överstiga nackdelarna.
Vad skulle vara nackdelen med att folk kör runt med 60kWh batterier, förutom att det visar att Tesla ljög om orsaken till att de avslutade modellen?
Oj jäklar vilken sänkning. Mm känns inte sjyst mot de som uppgraderat eller ens mot de som köpt en 75a direkt. Nu blir det ju billigare att köpa en 60a o sen uppgradera, eller hur? Dock är den redan borttagen från designstudion.
23k känns ju faktiskt värt. Jag tror att en sån uppgradering skulle uppa andrahandsvärdet med 23k under rätt lång tid framöver. Eller vad tycker ni? Värt?
Oj jäklar vilken sänkning. Mm känns inte sjyst mot de som uppgraderat eller ens mot de som köpt en 75a direkt. Nu blir det ju billigare att köpa en 60a o sen uppgradera, eller hur? Dock är den redan borttagen från designstudion.
23k känns ju faktiskt värt. Jag tror att en sån uppgradering skulle uppa andrahandsvärdet med 23k under rätt lång tid framöver. Eller vad tycker ni? Värt?
Köp en 60-lagerbil illa kvickt! Uppgradera och sälj som 75a
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Btw, nån som har koll på hur detta funkar för Leasingbil? Antar de inte har någon invändning om man betalar själv? Har 3,5 års lease kvar, känns värt det om de sänker priset även på X.
Edit: Funderar på om det inte var ännu dyrare förut, typ 100k? Någon som minns? 76k är dock ointressant för mig, smärtgränsen är nog 30-40 nånstans.
Oj jäklar vilken sänkning. Mm känns inte sjyst mot de som uppgraderat eller ens mot de som köpt en 75a direkt. Nu blir det ju billigare att köpa en 60a o sen uppgradera, eller hur? Dock är den redan borttagen från designstudion.
23k känns ju faktiskt värt. Jag tror att en sån uppgradering skulle uppa andrahandsvärdet med 23k under rätt lång tid framöver. Eller vad tycker ni? Värt?
Tesla har sänkt priset på Model S 75 ganska rejält så du tjänar inte på det.
Sådärja, nu har man en 75D istället! För typ inga pengar alls
Ibland lönar det sig att vänta, även med Tesla
Faceliftad 75D, Titanium, grå klädsel med svart tak, allt lullull utom ljud. Dock många kablar och adaptrar. M3 LR AWD, Midnight Silver, AP3/FSD, dragkrok.
MY LR, Pearl White
Sådärja, nu har man en 75D istället! För typ inga pengar alls
Ibland lönar det sig att vänta, även med Tesla
Men tyvärr får man ju vänta oavsett om man vill eller inte när det gäller Tesla
Men nu har dom ju i varje fall vad jag skulle säga ett rimligt pris på 10 extra kWh på en befintlig bil. Undra hur många som skulle låta bli att lägga till 25kWh på en 85D för att få en 100D om priset var 55-60 tkr? Jag skulle i varje fall tagit det om det var möjligt.
Model S Plaid Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Fantastiskt! Med denna prisutveckling kanske dom bjuder på uppgraderingen om något halvår??
Jag kommer nog överväga att uppgradera inom et par månader. Måste bara motivera mig själv först.
Självbedrägeri, hur fungerar det nu igen?
Du måste hitta något ställe dit du åker eller kan tänka dig att åka någon gång där du behöver 10-15kWh extra för att komma fram, utan att ladda i en kvart på vägen. Bäst är naturligtvis om det inte finns några snabbladdare alls på sträckan. Eller som i Norrland där det inte finns ett vägguttag på 20 mil. Norrland är fint där kan du säkert hitta ett bra resmål.
Glöm inte att ingnorera att du för de här 23500kr kan åka taxiflyg istället.
Så vad är fördelen med att uppgradera? man kommer några km till. Nackdelen är att risken för degradering är större, det går långsammare att ladda upp de upplåsta kw. Tycker att 60 kwh (med 75 kwh batteriet är den optimala designen. Det är just så som jag vill se bilarna i framtiden. Tillverkarna får gärna ljuga kunderna rakt upp i ansiktet, för inläggen ovan visar med all tydlighet att de inte klarar av att hantera det. "jag MÅSTE ha all tillgänglig kwh, aggghhh". Jag tycker att nackdelarna överväger fördelarna att uppgradera.
Jag tycker att 100 modellerna borde ha ett 120 batteri (UTAN att man nämner det för kunderna, för då skulle det bli ett himla liv!)
Så vad är fördelen med att uppgradera? man kommer några km till. Nackdelen är att risken för degradering är större, det går långsammare att ladda upp de upplåsta kw. Tycker att 60 kwh (med 75 kwh batteriet är den optimala designen. Det är just så som jag vill se bilarna i framtiden. Tillverkarna får gärna ljuga kunderna rakt upp i ansiktet, för inläggen ovan visar med all tydlighet att de inte klarar av att hantera det. "jag MÅSTE ha all tillgänglig kwh, aggghhh". Jag tycker att nackdelarna överväger fördelarna att uppgradera.
Jag tycker att 100 modellerna borde ha ett 120 batteri (UTAN att man nämner det för kunderna, för då skulle det bli ett himla liv!)
Men jag har för mig att jag läst att tillgänglig kapacitet som kan användas är ca 100kWh i 100 modellen. Har jag drömt detta?
Model S Plaid Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Det är bara risk för snabbare degradering och det går ju bara långsammare att ladda dess kWh man låst upp om man laddar förbi gränsen där 60 är låst. Enda nackdelen med att uppgradera är ju att Tesla vill ha betalt. Så det är ju den nackdelen som ska vägas mot möjligheten att ladda mer och få längre räckvidd. Men även 23 500 är nog rätt mycket. Man kan ju göra mycket kul för de pengarna medan man väntar på att ens 60 laddar på det där extra laddstoppet.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Jag slog till direkt, har faktiskt övervägt det tidigare för 81'. För mig kommer det väl till pass då jag har några sträckor där det är tight, speciellt vintertid med takbox!
Men jag lider med de som köpte 75:an direkt, eller redan hunnit uppgradera! Vem vet, om ett år kanske alla som har en 60 blivit fritt uppgraderade?
Så vad är fördelen med att uppgradera? man kommer några km till. Nackdelen är att risken för degradering är större, det går långsammare att ladda upp de upplåsta kw. Tycker att 60 kwh (med 75 kwh batteriet är den optimala designen. Det är just så som jag vill se bilarna i framtiden. Tillverkarna får gärna ljuga kunderna rakt upp i ansiktet, för inläggen ovan visar med all tydlighet att de inte klarar av att hantera det. "jag MÅSTE ha all tillgänglig kwh, aggghhh". Jag tycker att nackdelarna överväger fördelarna att uppgradera.
Jag tycker att 100 modellerna borde ha ett 120 batteri (UTAN att man nämner det för kunderna, för då skulle det bli ett himla liv!)
Men jag har för mig att jag läst att tillgänglig kapacitet som kan användas är ca 100kWh i 100 modellen. Har jag drömt detta?
100-batteriet är eg på 102,5kwh med 98,5 tillgängligt och 4kwh i bricking. Har jag för mig.
Tesla Model S P85DL+ (nr 9)
Tidigare bilar
Model S P100D+ Tars Edition
Model S P85DL+
Model S P100DL
Model S 90D
Model S P85DL
Model S P85+
Model S P85 levererad 12 juni 2014
Jag slog till direkt, har faktiskt övervägt det tidigare för 81'. För mig kommer det väl till pass då jag har några sträckor där det är tight, speciellt vintertid med takbox!
Men jag lider med de som köpte 75:an direkt, eller redan hunnit uppgradera! Vem vet, om ett år kanske alla som har en 60 blivit fritt uppgraderade?
Funderar också på om man från Teslas håll vill få bort alla 60 och senare erbjuder fri uppgradering.
Det verkar dessutom som att elbaklucka är borttagen från Premiumpaketet? Är det standard numera?