Tycker Sjöhistoriska / Gärdet låter som en bra plan där vi kan ställa upp bilarna.
Om det inte går att svänga vänster på Tegnergatan kan man ju köra Birger Jarlsgatan ned och snurra raggarrundan från det hållet.
Moderator: Redaktion
Låter som en bra rutt. Men för att undvika vänstersväng in på tegnergatan (visserligen laglig, men kanske lite knepig för en kortege) vore det bättre att köra från norrtull över sveaplan, roslagstull och ta in på birger jarlsgatan.thebishop skrev:Gärdet är ju inte så dumt (alltså där sjöhistoriska är), då skulle man kunna ha en runda där man kommer norrifrån på sveavägen, tar in på tegnergatan vänster (om man får svänga vänster där, ngn som vet?), kör valfritt antal varv på raggarrundan, sedan kan man när man vill gå vidare bryta rundan och fortsätta birger jarlsgatan rakt fram (och inte ta av på norrlandsgatan) åka förbi stureplan, förbi dramaten, in på strandvägen, och vidare ut förbi berwaldhallen och vidare till gärdet)...
+1Kilowatt skrev:Vi bjuder med A vetja
Absolut, det är smartare!jans skrev:Låter som en bra rutt. Men för att undvika vänstersväng in på tegnergatan (visserligen laglig, men kanske lite knepig för en kortege) vore det bättre att köra från norrtull över sveaplan, roslagstull och ta in på birger jarlsgatan.thebishop skrev:Gärdet är ju inte så dumt (alltså där sjöhistoriska är), då skulle man kunna ha en runda där man kommer norrifrån på sveavägen, tar in på tegnergatan vänster (om man får svänga vänster där, ngn som vet?), kör valfritt antal varv på raggarrundan, sedan kan man när man vill gå vidare bryta rundan och fortsätta birger jarlsgatan rakt fram (och inte ta av på norrlandsgatan) åka förbi stureplan, förbi dramaten, in på strandvägen, och vidare ut förbi berwaldhallen och vidare till gärdet)...
Jag får väl säga det samma med tanke på hur leveranserna ser ut nu. Tar i så fall elcykeln till Maxdrzaphod skrev:Jag ser fram emot att åka med någon Tesla om jag inte har fått min egen vid det tillfället. Försöker ändå åka el upp med PHEVn så kan jag stå och leda på MAX-parkeringen med vi snacka Tesla, kör rundan med mera. Det skall blir riktigt roligt med detta och ser fram emot att träffa alla. Helt med på noterna!
Det var ju en riktigt bra idé, spar både dinosaurier och får motion. Tyvärr bor jag en bra bit ifrån och kanske inte riktigt fått lärt upp cykelrumpan än så att jag klarar en sådan strapats.Pontus skrev:Jag får väl säga det samma med tanke på hur leveranserna ser ut nu. Tar i så fall elcykeln till Maxdrzaphod skrev:Jag ser fram emot att åka med någon Tesla om jag inte har fått min egen vid det tillfället. Försöker ändå åka el upp med PHEVn så kan jag stå och leda på MAX-parkeringen med vi snacka Tesla, kör rundan med mera. Det skall blir riktigt roligt med detta och ser fram emot att träffa alla. Helt med på noterna!
+1Pontus skrev:+1Kilowatt skrev:Vi bjuder med A vetja