Vågar inte köra min Tesla

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Urtie
Teslaägare

Re: Vågar inte köra min Tesla

Inlägg av Urtie »

Feddan skrev:
Urtie skrev:
Det låter väldigt mystiskt, men jag skulle tro att de helt enkelt glömde att regga den i god tid. Jag fick regnummer ganska långt innan leverans, och jag antar att det varit så för de flesta andra också?
Hur fick du reg.numret?
Sökte på mitt VIN på http://biluppgifter.se/ .
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Referralkod: ts.la/lars74032

Inlägg av LarsL »

Det låter ju som en bra idé att kolla om VIN nr har fått ett reggnr ett tag innan man hämtar och betalar. För jag antar att när det finns ett reggnr så är det en enkel sak att byta ägare och ställa på fordonet.
Användarvisningsbild
Feddan
Teslaägare

Inlägg av Feddan »

LarsL skrev:
Det låter ju som en bra idé att kolla om VIN nr har fått ett reggnr ett tag innan man hämtar och betalar. För jag antar att när det finns ett reggnr så är det en enkel sak att byta ägare och ställa på fordonet.
Min har fått reg.nummer men jag fick vända i Stockholm p.g.a. strul. Se följande tråd för detaljer:
http://teslaclubsweden.se/forum/viewtop ... =10&t=1223
Överta företagsleasing av min Model S Performance 100 Ludicrous:
https://teslaclubsweden.se/forum/viewtopic.php?f=21&t=20318
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Referralkod: ts.la/lars74032

Inlägg av LarsL »

Jo, det kan ju alltid strula men borde ändå vara hyfsat lätt att lösa om reggnr finns. Eller det borde inte vara svårare än ett vanligt ägarebyte.
Användarvisningsbild
OlleLind
Teslaägare

Inlägg av OlleLind »

Senaste budet är att Tesla kommer ut och hämtar bilen, gör en helrekond och levererar den när skyltarna kommit.

Ser inga nackdelar med upplägget, fördelen är att bilen blir rekondad igen, vilket är välkommet då jag redan blev lovad en rekond på Teslas bekostnad vid leverans.
Användarvisningsbild
Feddan
Teslaägare

Inlägg av Feddan »

OlleLind skrev:
Senaste budet är att Tesla kommer ut och hämtar bilen, gör en helrekond och levererar den när skyltarna kommit.

Ser inga nackdelar med upplägget, fördelen är att bilen blir rekondad igen, vilket är välkommet då jag redan blev lovad en rekond på Teslas bekostnad vid leverans.
Får du behålla kompensations-laddsladden?
Överta företagsleasing av min Model S Performance 100 Ludicrous:
https://teslaclubsweden.se/forum/viewtopic.php?f=21&t=20318
Användarvisningsbild
OlleLind
Teslaägare

Inlägg av OlleLind »

Feddan skrev:
Får du behålla kompensations-laddsladden?
Jag blev erbjuden en typ2 laddsladd, men tackade nej till det då jag redan köpt en extra.

Anser inte att en rekond (som jag redan var lovad vid leverans) och hämtning/lämning av bil ersätter några kompensationkrav för mig.
Ser fortfarande fram emot mot att tala med A:s chef på måndag.
Användarvisningsbild
OlleLind
Teslaägare

Inlägg av OlleLind »

Igår hämtades bilen hos mig, hoppas att jag får den tillbaka snart.

Pratade med Lars på telefon igår, han tyckte att det var en olycklig situation och beklagade. Samtidigt höll han inte riktigt med mig om hur den hade uppkommit, vilket jag anser vara en lite konstig inställning. Tesla har gjort fel, det är bara att erkänna och gå vidare.

Frågan om kompensation kom upp, men jag avsade mig alla kompensationskrav. Är inte intresserad av att be om saker, det kändes fel redan när jag pratade med A om kompensation och fick mothugg. Hamnade i en diskussion när jag fick motivera mig, och det känns bara fel.
Användarvisningsbild
OlleLind
Teslaägare

Inlägg av OlleLind »

point1 skrev:
Dåligt av Tesla. Känns som deras kundservice iaf i Sverige är riktigt dålig.
Ja, det jag varit med om är långt från bra iallafall, förhoppningsvis har jag haft rejäl otur.

Slängde iväg ett mail till Jerome Guillen, för att informera om hur jag uppfattat leveransen. Där lämnar jag den här historien, ser fram emot att istället kunna fokusera på min P85D.
Skriv svar