Ej fått 8.0
Moderator: Redaktion
-
Ej fått 8.0
Jag har haft min tesla i ca en vecka nu. Vid leverans hade den 7.0 och en liten klocka som indikerade att det fanns en uppdatering. Dock blev det bara 7.1 och jag har inte fått någon ny notis om att 8.0 finns att installera. Jag står i ett garage under mark men kommer åt bilen via appen så den har iaf lite 4G access. Har även stått utomhus några gånger i flera timmar men inte heller då har det dykt upp. Nån som har tips?
Re: Ej fått 8.0
Koppla upp på WiFi är nog det säkraste tipset, t.ex. via mobilen om du inte har något annat alternativ.
Model S: Plaid, Deep Blue
Model X: 100D, Silver Metallic, 7-sits, HW3, all inclusive
Såld: SP100DL, Pearl white, CD, 21" Black Arachnid
Såld: SP90D, folierad mörkblå + chrome delete
Såld: SP85+ classic
Såld: SP85+ med AP1
http://---
Model X: 100D, Silver Metallic, 7-sits, HW3, all inclusive
Såld: SP100DL, Pearl white, CD, 21" Black Arachnid
Såld: SP90D, folierad mörkblå + chrome delete
Såld: SP85+ classic
Såld: SP85+ med AP1
http://---
Kontakta Tesla Service och be dem pusha ut en uppdatering. Det gjorde de för mig och det funkade perfekt över 4G.
Har du köpt den begagnad? 7.0 är ju en uråldrig version, nya bilar levereras väl inte med mjukvara som är ett år gammal? Det låter jättekonstigt att bilen inte har fått någon uppdatering OTA. Det måste vara nåt fel. Kontakta SC och hör med dem.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
+1mati skrev:Har du köpt den begagnad? 7.0 är ju en uråldrig version, nya bilar levereras väl inte med mjukvara som är ett år gammal? Det låter jättekonstigt att bilen inte har fått någon uppdatering OTA. Det måste vara nåt fel. Kontakta SC och hör med dem.
2019 Model S ”Raven” Performance Ludicrous,
-
Tack för svar. Det är en lagerbil som stod i Holland, hade rullat 5 mil så får anses ny:) Vid leverans skyllde de på att deras dator strulade så de inte kunde uppdatera. FÖ var de sjukt stressade vid leverans, känns som man köpt en Skoda snarare än bil för +1MSEK..
Har iaf ringt teknisk support som skulle ta tag i det. Även min luftfjädring och auto raise strular, kanske är nåt knas med signalen.
Har iaf ringt teknisk support som skulle ta tag i det. Även min luftfjädring och auto raise strular, kanske är nåt knas med signalen.
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Sjukt konstigt med en lagerbil med så gammal programvara 

S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Farsan blev också kvar på 7 eftersom han eller någon annan avvisat uppdateringen till 8. Han var tvungen att åka till Service Centeret för att pusha in uppdateringen. Han fick iofs problem med att appen inte fick tag i bilen, det var så han upptäckte det. Han är ingen Tesla nörd om man säger så 

Ja, jättekonstigt. Sjupunktettan kom väl för över ett år sedan eller? Hur i helskotta kan det ligga en så gammal mjukvara som 7.0 i en lagerbil? Jag begriper ingenting.Bjelke skrev:Sjukt konstigt med en lagerbil med så gammal programvara
Vad är det för bil? När är den byggd?
-
Var ser jag när den är tillverkad?mati skrev:Ja, jättekonstigt. Sjupunktettan kom väl för över ett år sedan eller? Hur i helskotta kan det ligga en så gammal mjukvara som 7.0 i en lagerbil? Jag begriper ingenting.Bjelke skrev:Sjukt konstigt med en lagerbil med så gammal programvara
Transportstyrelsen - mina fordon. Jag tror det står även i regbeviset.Peter Habram skrev:Var ser jag när den är tillverkad?mati skrev:Ja, jättekonstigt. Sjupunktettan kom väl för över ett år sedan eller? Hur i helskotta kan det ligga en så gammal mjukvara som 7.0 i en lagerbil? Jag begriper ingenting.Bjelke skrev:Sjukt konstigt med en lagerbil med så gammal programvara
I fliken Sammanfattning, under färg, står när fordonet är tillverkat.
Men det lär knappast vara innan typgodkännandedatumet. Min bil är typgodkänd i oktober 2016 och byggd i november.
Oavsett så är din bil betydligt nyare än mjukvaran som ligger i den.
Men det lär knappast vara innan typgodkännandedatumet. Min bil är typgodkänd i oktober 2016 och byggd i november.
Oavsett så är din bil betydligt nyare än mjukvaran som ligger i den.